I-16 typ 24 ICM 1/72

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez spiton » niedziela, 21 kwietnia 2013, 13:17

Z rurami wydechowymi to mnie zadziwiłeś ! Blaszka na przedzie zamontowana pięknie !!
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Reklama

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez Voltan » niedziela, 21 kwietnia 2013, 14:11

Dzięki :)

Gdyby rury były nieco prostsze, chciałem je wykonać z ciągniętego patyczka, ale rozwiercenie nawet się sprawdziło.
Z wpasowaniem przedniej ścianki, to zrobiłem tak, że wyciąłem z grubsza skalpelem, potem lekko pilnikiem, ale zostawiłem zapas około 1 mm. Potem zwinąłem w rulon dość sztywny papier ścierny i wsadziłem do środka. W ten sposób szlifując, papier wywierał w miarę równomierny nacisk i udało się zrobić prawie idealny okrągły otwór i dobrze wycentrowany. Szlifowałem na sucho, aby papier był sztywny. Potem była tylko kwestia przymierzania co kilka przesunięć rulonem, aby nie przeholować :)

Z ostatniej chwili :) Okapotowanie sklejone na minimalna ilość kleju, właściwie na opary (aby potem je rozmontować), ster wysokości będzie ruchomy, a kierunku wychylony. Zostały mi pokrywy boczne kabiny i jadę z surfacerem.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez Voltan » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 09:49

Model przygotowany do podkładu. Okazało się, że ilość otworów w okapotowaniu silnika (przednie wentylacyjne i boczne wydechowe) jest na tyle duża, że isniało zagrożenie pomalowania wnętrza podkładem. Wstawiłem trzy cienkie gabki do środka, aby osłonić przygotowane wnętrze. Klapki ułatwiające wchodzenie do kabibny dokleiłem, Troche szpachlowania wymagał stożek końcowy kadłuba (mocujący stery wysokosci i kierunku). Wymieniłem lufy k-mów na igły 0,4mm.
Troche poszlifowałem połaczenia skrzydeł z centropłatem. Wrzucę zdjęcia przed i po podkładzie. Zostało do zrobienia: golenie, owiewka, celownik, linki goleni, pitot, fotokarabin, śmigło.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez Voltan » sobota, 27 kwietnia 2013, 20:04

Poniżej zdjęcia sprzed malowania podkładem oraz po malowaniu i przeszlifowaniu. Po położeniu podkładu wyszło mi drobne ziarno ale je zlikwidowałem. Przeszlifowałem całość na mokro papierem 2500 i wygląda to dobrze.

Zabieram się za malowanie, więc pytanie do znających temat, użyć pactry A32 (Russian army green) czy A33 (medium green)?

Drugie pytanie, czy ramki wiatrochronu powinny być srebrne/stalowe czy w kolorze górnych powierzchni?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do małej poprawki będzie jeszcze końcówka kadłuba przy sterach (ten nieszczęsny stożek) oraz końcówki steru wysokości przy zawiasach. Raczej będę musiał to przykleić i ster nie będzie ruchomy. Ponieważ pokrywy boczne będą zdjęte odpuszczam sobie aluminiową taśmę na okapotowaniu która je spinała.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez Leszek Szopieray » sobota, 27 kwietnia 2013, 20:58

Voltan napisał(a):Zabieram się za malowanie, więc pytanie do znających temat, użyć pactry A32 (Russian army green) czy A33 (medium green)?

Drugie pytanie, czy ramki wiatrochronu powinny być srebrne/stalowe czy w kolorze górnych powierzchni?

Czy A32 czy 33 musisz sam wybrać, oba pasują. Ja w 11 Safonowie dałem 33. Ramy wiatrochrony bywały w kolorze góry lub niemalowane w alu, zależy od egzemplarza. Dobrze zmontowałeś malucha.
Pozdr
Avatar użytkownika
Leszek Szopieray
 
Posty: 589
Dołączył(a): sobota, 14 czerwca 2008, 22:55
Lokalizacja: Poznań

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez spiton » sobota, 27 kwietnia 2013, 21:30

Maluj, maluj, bo świetnie wygląda z tym surfejsem !
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez Voltan » poniedziałek, 29 kwietnia 2013, 08:20

Pomalowałem spód i górę, potem prysnąłem wszystko bezbarwnym połyskiem. Rozmontowałem osłony silnika. Dzieki rysunkom od RH (dzięki) dorobie jeszcze kilka cięgien w komorze silnika. Pomalowałem równiez wiatrochron. Ustaliłem że egzemplarz Safonowa miał pierwotnie ramki wiatrochronu w kolorze kamuflarzu, ale farba była mocno poprzecierana, ale nie był to jedniolioty kolor jak sugeruje instrukcja. Zrobię to suchym pędzlem. Teraz moge zrobić równiez celownik, w zestawie ta cześć jest zdublowana, jest do wyboru celownik z szarego palstiku i z przezroczystego. Zrobie raczej ten z szarego z doklejoną szybką. Musze teraz pomalowac wydechy i wkleic silnik, potem kalki, bezbarwny, wash itd. Musze uważać z odpryskami i przetarciami, bo samolot był w znacznej cześci kryty sklejką i płótnem.

Pytanie do Was. Macie jakies sposoby na wykonanie celownika? Chodzi o obręcz z wklejonym krzyzykiem. Takie ustrojstwo znajdowało sie na celowniku, oprócz szybki. Nie ma tego w blaszce od Parta (a szkoda).
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez spiton » poniedziałek, 29 kwietnia 2013, 10:19

Celownik....kupiłem kiedyś blaszkę z celownikami. Wykonanie tego elementu od podstaw, graniczy z cudem.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez Voltan » poniedziałek, 29 kwietnia 2013, 11:12

No właśnie. Najcieńszy drut jakim dysponuje (0,10mm) jest raczej za gruby i kształtowanie jest raczej kłopotliwe.
Może chcesz odsprzedać jeden celownik z tej blaszki?
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez spiton » poniedziałek, 29 kwietnia 2013, 11:33

Daj adres na priv
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez Voltan » poniedziałek, 29 kwietnia 2013, 20:17

Wrzucam zdjęcia z wczoraj. Model po pryśnięciu bezbarwnym w trakcie rozmontowywania osłon silnika. Śmiesznie pomalowała się gąbka przez przednie otwory :) Dobrze że ją tam umieściłem, bo cały środek bym zamalował.
Obrazek
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez spiton » poniedziałek, 29 kwietnia 2013, 21:35

Śliczny maluch. Gdyby nie to, ze mam wiele rozgrzebanych modeli to bym się za osiołka od razu zabrał, -)). Pięknie czysto zlepiony i piękna powłoka lakiernicza.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez Voltan » wtorek, 30 kwietnia 2013, 07:46

Dzięki.

Farba to zgodnie z zaleceniami Leszka A33. Odkąd zaczałem do rozcienczania pactry uzywać Mr.L.T. maluje się tym przyjemnie i bez niespodzianek.

Iszak wart jest rozgrzebania, na prawdę przyjemnie się go skleja, jest dobrze spasowany. Na pewno zrobie jeszcze jednego, typ18 lub 28. Szkoda że ICM nie robi typ 5 i 10. Te ostatnie ma w ofercie Amodel, ale nie wiem jakiej jakości.
Może zrobię w przyszłości składaka z Amodel i ICM. Szczególnie typ 5 ma mnóstwo ciekawych malowań, np. z Hiszpani, Chałchin-Goł i Chin. Z reszta te przedwojenne malowania z czerwonymi i czarnymi oslonami silnikow też są urokliwe.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez zegeye » wtorek, 30 kwietnia 2013, 21:49

Z Chalchyn-gol to chyba typ 10. A co trzeba by przerobic z typu np. 18 czy 24 aby zrobic tego 10-tke...chyba niezbyt wiele tak wizualnie... :?:
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1735
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 15:03
Lokalizacja: warszawa

Re: I-16 typ 24 ICM 1/72

Postprzez Voltan » środa, 1 maja 2013, 08:54

Wczoraj oglądałem zdjęcia wyprasek które oferuje A-model, przeróbka ICM na każdy inny typ będzie mniej pracochłonna niż zrobienie przyzwoitego modelu z zestawu A-model.

Aby z 18 zrobić 5 trzeba przerobić osłonę silnika (brak wlotu powietrza do gaźnika i chłodnicy oleju, brak wylotów luf km-ów), sam kształt jest trochę inny i inny rozkład wydechów. Należałoby tez usunąć przetłoczenia osłaniające km-y kadłubowe. No i podstawowa różnica w wiatrochronie.
Przeróbka na typ 10 jest prostsza.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 16 gości