F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » wtorek, 14 maja 2013, 21:34

Dobrze, kupię śrut jeśli będzie i użyję w następnym modelu.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Reklama

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez GrzeM » środa, 15 maja 2013, 13:13

spiton napisał(a):Słowem znowu zrobiłeś klasycznego "sola". Spytałeś, skąd wziąć ołów, a jak już otrzymałeś podpowiedzi to oświadczyłeś, że użyjesz plastelinę ,-)))).

Jak się przechodzi do legendy...
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3152
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » czwartek, 16 maja 2013, 08:02

Ciągle mam problem z zapanowaniem nad lakierem błyszczącym (Super Clear III).
Otóż malując ostatnio kadłub, pokryłem go tak mniej więcej 3 warstwami, dość cienkimi.
W niektórych miejscach lakier jest błyszczący, w niektórych wygląda jak klasyczny półmat.
W ogóle to wygląda, jakby w tych miejscach lakier po prostu wsiąkał w farbę na którą go kładłem.
Co może być tego przyczyną?
Dodam, że rozcieńczałem go mniej więcej w stosunku 1:1.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Jiloo » czwartek, 16 maja 2013, 20:42

Z moich niewielkich doświadczeń z błyskiem ogólnie, wynika, że kładzenie samych cienkich warstw nie zdaje rezultatu. Czy to farba czy lakier kładę tak, że dwie cienke warstwy i jedna mokra. I potem powtórka. Same cienkie nie chcą się tak same z siebie błyszczeć. Tylko z mokrą warstwą trzeba uważać żeby nie przesadzić i wszystkiego nie zalać – potrzeba wyczucia i praktyki.
Druga sprawa, że błyszczący lakier jeszcze bardziej wydobywa każdą niedoskonałość powierzchni. Koszmar.
| keep-disco-evil |
Avatar użytkownika
Jiloo
 
Posty: 666
Dołączył(a): sobota, 19 listopada 2011, 15:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Marcin_Matejko » czwartek, 16 maja 2013, 21:08

A trzecia że Super Clear schnie tak szybko że czasem powierzchnie obok łapią odkurz i matowieją.
Per Aspera ad Astra
IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
Avatar użytkownika
Marcin_Matejko
 
Posty: 1420
Dołączył(a): sobota, 15 stycznia 2011, 21:56
Lokalizacja: Świdnica

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Frosty » piątek, 17 maja 2013, 00:01

Jiloo napisał(a):Z moich niewielkich doświadczeń z błyskiem ogólnie, wynika, że kładzenie samych cienkich warstw nie zdaje rezultatu. Czy to farba czy lakier kładę tak, że dwie cienke warstwy i jedna mokra. I potem powtórka. Same cienkie nie chcą się tak same z siebie błyszczeć. Tylko z mokrą warstwą trzeba uważać żeby nie przesadzić i wszystkiego nie zalać – potrzeba wyczucia i praktyki.
Druga sprawa, że błyszczący lakier jeszcze bardziej wydobywa każdą niedoskonałość powierzchni. Koszmar.


Mam podobne odczucia i podejrzewam, że jest to skutek tego o czym napisał marcin... Ostatnio malująć bezbarwym dostałem identyczny efekt - dletego pomogłem sobie micro-mesh'em i wszystko się świeci jak ....:)

Mam też wrażenie, że kwestia dyszy w aero odgrywa jakąś rolę - W Gunze mam 0,3 chyba i wychodzi średnio... Dlatego do błysku wolę używać starego Revella z szerszą dyszą.
"Deliberty planned fighter sweep went just as we hoped. The Mig's came up. The Mig's were aggressive. We tangled. They lost"
- Col. Robin Olds, shortly after operation "Bolo", Ubon, Thailand
Avatar użytkownika
Frosty
 
Posty: 578
Dołączył(a): piątek, 3 października 2008, 22:11
Lokalizacja: Kraków

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » piątek, 17 maja 2013, 07:13

Czyli mówiąc w skrócie: trzeba walić ten lakier na grubo? :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez merlin_PL » piątek, 17 maja 2013, 08:15

Czyli mówiąc w skrócie po raz kolejny nie zrozumiałeś co piszą inni . Nigdzie w tekście nie jest napisane, że trzeba kłaść grubo. Owszem jest napisane , że kilka warstw , że nie zawsze działa cienkimi warstwami , że na mokro , ale nie ma w tekście że wobec tego trzeba na grubo .
Proponuję pomalować na próbę na grubo zobaczysz , zdobędziesz doświadczenie dowiesz się jakie są skutki.

Jiloo napisał(a):Z moich niewielkich doswiadczeń ...- potrzeba wyczucia i praktyki.

O i to jest dla Ciebie Solo najważniejsza rada.
Robią się różne rzeczy
merlin_PL
 
Posty: 890
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lipca 2009, 21:34
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » piątek, 17 maja 2013, 08:25

Merlin, czasami mam wrażenie, że nie zrozumiałbyś żartu nawet gdyby ci ktoś narysował schemat. :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez merlin_PL » piątek, 17 maja 2013, 08:40

Solo napisał(a):Merlin, czasami mam wrażenie, że nie zrozumiałbyś żartu nawet gdyby ci ktoś narysował schemat. :)


Wytłumacz mi co tym tekstem miałes na myśli .Może być schemat . I co ten wpis ma do mojej merytorycznej odpowiedzi, w której zwróciłem Ci uwagę , że nie do końca zrozumiałeś co piszą inni .
Robią się różne rzeczy
merlin_PL
 
Posty: 890
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lipca 2009, 21:34
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » piątek, 17 maja 2013, 08:51

Tłumaczę: pisząc że trzeba malować na grubo, żartowałem.
Gdyż albowiem ponieważ, moje niewielkie doświadczenie w tym temacie podpowiada mi, że zawsze malowanie na grubo źle się kończy.
Doskonale zrozumiałem co pisali koledzy wcześniej.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez merlin_PL » piątek, 17 maja 2013, 09:51

OK postaram się dostosować moje poczucie humoru do Twojego. Może być fajnie. :D
Robią się różne rzeczy
merlin_PL
 
Posty: 890
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lipca 2009, 21:34
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » piątek, 17 maja 2013, 18:17

Wracając do tematu przebarwień dyszy silnika, zobaczcie co znalazłem:
Obrazek

Jak widać, przebarwienia są, choć niekoniecznie takie opalizujące.
Jednak są i chciałbym coś podobnego zrobić u siebie.
Podpowiecie mi jak? Wiem już, że cieniami do powiek, ale mniej więcej? Jaki kolor bazowy, a jaki kolejny na nim?
Naprowadźcie mnie, a potem będę próbował.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez GrzeM » piątek, 17 maja 2013, 19:21

A to nie jest malowane zwyczajnie aero czarnym na szare? Taki jakby postshading?
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3152
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez macias13_84 » piątek, 17 maja 2013, 19:56

Rozumiem, że na potwierdzenie swej teorii występowania przepaleń na dyszy silnika Crusadera podajesz model?
Jak wiele jest prawdy w powiedzeniu że tonący brzytwy się chwyta...
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości