P-61B GWH 1:48

Nabyłeś nowy model, chcesz pokazać zawartość pudełka lub o nią zapytać, słyszałeś o fajnych nowościach - podziel się tym z innymi.

P-61B GWH 1:48

Postprzez Ralf_S » poniedziałek, 8 lipca 2013, 22:03

... czyli: "Nie wszystko złoto, co się świeci"?
Dużo recenzji już napisano o tej trzeciej inkarnacji Czarnej Wdowy w wykonaniu Great Wall Hobby. Wiele z nich przeczytałem i tam przede wszystkim są peany o tym modelu. Mało uwag znajdziemy w tych tekstach, nawet pisanych przez Amerykanów.
I tu mam zagwozdkę: we wszystkich znanych mi monografiach podają, że główne różnice między P-61A i P-61B to:
- w wersji B zamykane po wysunięciu kół klapy komór podwozia jak np. na tej fotce z indianamilitary.org:

Obrazek

- przedłużony o 8 cali (tj. 205,6 mm) nos. W In Action napisano: "Nos wersji B przedłużono o 8", przez co stał się wyraźnie dłuższy". Część przeźroczysta jest dłuższa w modelu P-61B właśnie o potrzebne 4,28mm :mrgreen: więc tu nie ma problemu.

Ale wróćmy do pierwszej różnicy:
czy wszystkie P-61B miały właśnie tak otwierane i domykane klapy podwozia głównego, czy też poszczególne bloki produkcyjne różniły się między sobą? Na zdjęciu podanym jako przykład krótkie klapki (klapka?), pozostające otwarte nie są czworokątne, tylko mają wycięty jeden róg. Ponadto powodem dla którego zastosowano zamykane komory podwozia, było "zbieranie" się w nich zanieczyszczeń wyrzucanych przez koła podwozia głównego. GWH zaproponowało, aby zamykana była tylko JEDNA MAŁA KLAPKA. To jest bez sensu, bo nie spełnia założeń. Skąd się to wzięło w modelu? Nie mam pojęcia.
Może ktoś coś mi nieco rozjaśni w tej kwesti?
Please :roll:
Pozdrawiam
Ralf_S
Avatar użytkownika
Ralf_S
 
Posty: 1283
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Reklama

Powrót do Lotnictwo - in-boxy, nowości, opinie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości