Hellcat FAA

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Hellcat FAA

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 21 września 2008, 11:47

Powoli zaczynam malować Hellcat Eduarda w klasycznym trójbarwnym malowaniu FAA. Instrukcja jako kolory górnych powierzchni podaje amerykańskie ekwiwalenty to jest Grey Gunze H305 i Olive Drab Gunze H52. Zastanawiam się czy oryginalne farny brytyjskie nie będą lepsze?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Reklama

Re: Hellcat FAA

Postprzez Gienek » niedziela, 21 września 2008, 14:01

Wszystkie Grummany były malowane fabrycznie. Kolory nieznacznie odbiegały od typowych RAFowskich. Pytanie tylko o Gunze H których niestety nie widziałem.
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Hellcat FAA

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 21 września 2008, 14:23

Dzięki bardzo za odpowiedź. Rozumiem, że oryginalne kolory RAF będą OK? Wiem, że Corsairy były malowane po amerykańsku z użyciem Olive Drab i ciemnoszarego.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat FAA

Postprzez lodzianin » niedziela, 21 września 2008, 15:47

Sorry za OT. , ale wczesne Corsairy , Mk. I i Mk. II , malowane były na klasyczny sposób FAA - Extra Dark Sea Grey/Dark Slate Grey/Sky - [ widać to np. na modelu Hasegawy Corsaira Mk. I [ F4U1 ] , w skali 1/72 .
lodzianin
 
Posty: 364
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 02:52
Lokalizacja: Łódź/Warszawa

Re: Hellcat FAA

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 21 września 2008, 21:30

Na stronie PWM, która jest obecnie niedostępna, był artykuł o malowaniu Corsairów FAA, powiązany chyba z projektem grupowym, gdzie była informacj o malowaniu kamo amerykańskimi farbami.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat FAA

Postprzez Gienek » niedziela, 21 września 2008, 21:47

Owszem, podawane były zamienniki:

* w miejsce zielonej farby Dark Slate Grey, Amerykanie stosowali nieśmiertelną farbę oliwkowozieloną ANA 613 Olive Drab;
* w miejsce ciemno szaroniebieskiej farby Extra Dark Sea Grey, stosowano ANA 603 Sea Gray, czyli morskiego dokładnego odpowiednika armijnego koloru Neutral Gray;
* w miejsce blado zielonkawej farby Sky stosowano jasnoszarą farbę ANA 610 Sky Gray.
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Hellcat FAA

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 21 września 2008, 21:50

Gienek napisał(a):Owszem, podawane były zamienniki:

* w miejsce zielonej farby Dark Slate Grey, Amerykanie stosowali nieśmiertelną farbę oliwkowozieloną ANA 613 Olive Drab;
* w miejsce ciemno szaroniebieskiej farby Extra Dark Sea Grey, stosowano ANA 603 Sea Gray, czyli morskiego dokładnego odpowiednika armijnego koloru Neutral Gray;
* w miejsce blado zielonkawej farby Sky stosowano jasnoszarą farbę ANA 610 Sky Gray.

Gienek rozumiem że potwierdzasz moją informację o Corsairach a Hellcaty malowano kolorami FAA?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat FAA

Postprzez Gienek » niedziela, 21 września 2008, 22:48

Vougt "leciał" na wprost podobnymi z palety typowych amerykańskich. Grumman, mam wrażenie, dobrał dokładniej z DuPonta. Tak twierdzę gdyż widać duże różnice w kolorystyce naprawianych/remontowanych Corsairów podczas gdy w Hellcatach te barwy były takie RAFowskie.
Aktualnie przy naszych technikach modelarskich (pre, postshading, niepełne krycie - czyli to co robisz) oraz biorąc pod uwagę silne płowienie oryginalnych płatowców w słońcu Pacyfiku moim zdaniem pozwala zastosować farby jak na wstępie gdyż dyskusja o subtelnym odcieniu (w takim właśnie kontekście) byłaby czysto akademicka.

O rany, co za zdanie :P

Czyli ogólnie - TAK.
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Hellcat FAA

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 22 września 2008, 06:31

Gienek napisał(a):O rany, co za zdanie :P

Zrozumiałem, dzięki za pomoc, będą kolory FAA.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat FAA

Postprzez Tomasz » poniedziałek, 22 września 2008, 12:56

Wszystko wskazuje, że Grumman stosował DuPonty zbliżone do kolorów FAA. Jednak według badań zachowanych samolotów w Wielkiej Brytanii szarozielony na górnych powierzchniach był nieco jaśniejszy niż oryginalny Dark Slate Grey, a Sky na spodzie był bardziej niebieski i jaśniejszy niż oryginalny Sky type S. W tym wątku umieściłem kolorowe zdjęcia:
http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=3&t=3171&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Tomek Gronczewski
http://www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01

Re: Hellcat FAA

Postprzez Tomasz » poniedziałek, 22 września 2008, 13:19

Jacek Bzunek napisał(a):Na stronie PWM, która jest obecnie niedostępna, był artykuł o malowaniu Corsairów FAA, powiązany chyba z projektem grupowym, gdzie była informacj o malowaniu kamo amerykańskimi farbami.

W świecie modelarskim od pewnego czasu mówi się, że Vought stosował zamienniki ANA na Corsairach dla FAA. Podpiera się to kolorowym zdjęciem Corsaira ustawionego na rampie fabrycznej:
Obrazek
(źródło - od lat krąży po necie, między innymi na http://www.fly-low.com, czy http://www.aero-news.net)
Tak też napisałem w artykule, o którym wspominacie. Teraz, po latach, byłbym nieco ostrożniejszy. Samolot na zdjęciu to nie F4U-1A, tylko F3A-1, czyli Corsair wyprodukowany w zakładach Brewstera. Dalej nie ma pewności, czy Vought stosował zamienniki ANA, czy była to tylko przypadłość Brewstera.
Tomek Gronczewski
http://www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości