Mimo, że MiG'i-3 produkowane były w seriach, jak na przykład ŁaGG'i-3 i inne sowieckie samoloty, to w zasadzie istniały dwie podstawowe wersje tej konstrukcji - pierwotna/wczesna i 'wydłużona'. Ta druga zachowała silnik pierwotnej wersji (AM-35), przesunięty jednak do przodu o mniej więcej 15 cm. Modyfikacja spowodowała dość znaczącą przebudowę przodu samolotu.
Wersje można łatwo rozróźnić na przykład po wyglądzie rur wydechu. Pierwsza wersja miała trzy rury mniej więcej równej długości, poprzedzone osłaniającym je malutkim profilem, ostatnia rura kończyła się równo z pionowym podziałem blach przy ścianie ogniowej (jak w Twoim 'rumunie'). Wydłużona wersja miała oczywiście także trzy rury, jednak pierwsza była prawie w całości osłonięta blaszanym profilem, ostatnia kończyła się o te 15 cm przed podziałem blach.
Poza tym inny w obu wersjach był układ wlotów i oprofilowań na grzbiecie 'dzioba' samolotu. Widać to dobrze szczególnie z profilu. Pierwsza wersja miała kilka małych wystających chwytów i oprofilowań, wydłużona wersja miała jeden mały chwyt i dłuuugie oprofilowania km-ów za nim. Wersja wydłużona miała również zmodyfikowaną osłonę kółka ogonowego, całkowicie je okrywającą (pierwsza miała osłonę z wycięciem na kółko). Posiadała także sloty, które na pierwszej wersji występowały zdaje się jedynie na nielicznych maszynach (większość 'pierwotnych', jak Twój 'rumun', ich nie posiadała).
Tu bardzo ładnie pokazane są cechy charakterystyczne i różnice między wersjami - pierwotną/wczesną (niebieski kolor) i wydłużoną/późną (różowy):
http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/latemig-3.htmlJarek