Problemy z aerografem Harder&Steenbeck

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Daniel iceman Gronowski » wtorek, 1 października 2013, 15:09

Trzeba było od razu kupić nowe, a nie dupę zawracasz ludziom. Jak mogło się coś w środku dyszy oderwać?! Boże, widzisz i nie grzmisz...
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 09:23
Lokalizacja: Inowrocław

Reklama

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez grzegorz75 » wtorek, 1 października 2013, 15:14

Patterson napisał(a): i kłak sam wypadł
:lol:

http://www.youtube.com/watch?v=GBSWkuFP4ZU
Obrazek
Avatar użytkownika
grzegorz75
 
Posty: 871
Dołączył(a): poniedziałek, 30 marca 2009, 18:37

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Patterson » wtorek, 1 października 2013, 18:09

Nie no, aż tak dramatycznie nie było. ;o)
Avatar użytkownika
Patterson

rpm2
 
Posty: 2230
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez sternik » środa, 2 października 2013, 20:14

Ten wątek jest lepszy od Dla rozluźnienia atmosfery :D
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
sternik
 
Posty: 158
Dołączył(a): środa, 13 października 2010, 22:18
Lokalizacja: Brux/Wawa

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Solo » czwartek, 3 października 2013, 12:01

Zaczynam obawiać się, że może jednak coś jest nie tak z moim aero.
Zamontowałem nową dyszę i zauważyłem niepokojące objawy.
Przy niskim ciśnieniu na kompresorze (tak ok. 1-1,5 atmosfery) z aero leci farba, w niewielkiej ilości, po chwili zaś tylko powietrze.
Wygląda to tak, jakby pierwsze uderzenie powietrza (po naciśnięciu spustu) wypychało troszkę farby, a potem farba już nie leciała.
Problem całkowicie znika, gdy odrobinę podniosę ciśnienie, wtedy aerograf pracuje bardzo dobrze.
Problem raczej nie jest związany z farbą, bo powyższe objawy zaobserwowałem wczoraj, malując Alcladami, które są bardzo rzadkie.
Czy to problem z aero?
Jest czyściutki, bo jak pisałem wcześniej, bardzo dokładnie i często go czyszczę.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez potez » czwartek, 3 października 2013, 14:02

Boże spuść bombę na wszystkie trolle tego świata :twisted:
Na 27 stronie pojawił sie solo i ciągnie ten wątek już SOLO :roll:
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez karambolis8 » czwartek, 3 października 2013, 14:10

A czy sprawdziłeś to z inną farbą niż alclad, czy od razu napisałeś posta?
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Solo » czwartek, 3 października 2013, 14:13

Nie, a co za różnica?
Aero na niskich ciśnieniach ma problemy z malowaniem, z bardzo rzadką farbą.
Sądzisz, że z farbą innej firmy nie będzie miał takiego problemu?
Zresztą żeby Cię uspokoić, wcześniej podobne problemy pojawiały się także z farbami Gunze C.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez karambolis8 » czwartek, 3 października 2013, 14:18

Farba Ci zasycha, rzadkość nie ma nic do tego. To normalne. Alclad szczególnie, bo szybko wysycha, podobnie jak Gunze.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Solo » czwartek, 3 października 2013, 14:25

No właśnie nie, a przynajmniej nie sądzę.
Aerograf jest czysty, nawet bardzo. Dysza jest nowa, więc w niej farba nie mogła zaschnąć.
Do niedawna zresztą, przy tych samych farbach, problem nie występował.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Modelarz » czwartek, 3 października 2013, 14:36

Solo napisał(a):Dysza jest nowa, więc w niej farba nie mogła zaschnąć

O masz, to już jest najwyższy poziom abstrakcji, jak można wartościowy wątek o jednych z najlepszych aerografów zamienić w taki kosmos, ja tego nie ogarniam.
"Przeklęte części, czyż nigdy nie wyzwolę się z was, o, co za bogactwo części i co za bogactwo mąk!" W.Gombrowicz, "Ferdydurke"
Avatar użytkownika
Modelarz
 
Posty: 991
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 21:20
Lokalizacja: Toruń

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Solo » czwartek, 3 października 2013, 14:46

Chodziło mi o to, że dysza jest nowa i ewentualne resztki niewymytej farby z poprzednich malowań nie mogły się w niej pojawić.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez karambolis8 » czwartek, 3 października 2013, 14:53

Może niech ktoś ten wątek wyczyści, bo znaleźć tu cokolwiek będzie niezwykle trudno jak Solo dalej będzie tu wrzucał swoje problemy.

A Solo gdyby przeczytał trochę wątków o malowaniu aerografem tutaj czy na modelworku 90% swoich postów na ten temat by nie wyprodukował.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Dorotka » czwartek, 3 października 2013, 15:15

karambolis8 napisał(a):Może niech ktoś ten wątek wyczyści, bo znaleźć tu cokolwiek będzie niezwykle trudno jak Solo dalej będzie tu wrzucał swoje problemy.


Popieram, proponując jednocześnie uruchomienie specjalnego wątku pod tytułem "Problemy Pana Solo" :mrgreen: Co post to problem... Przedwczoraj problem z dyszą, wczoraj problem z "Tora, Tora", dziś ponownie problem z aero cd... Choć trzeba przyznać, że zdanie "Dysza jest nowa, więc w niej farba nie mogła zaschnąć" jest wręcz kosmicznie piękne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez potez » czwartek, 3 października 2013, 15:31

Zaraz będzie 1500 posta Pana Solo...i fiesta grodziskiana :mrgreen:
A jakie ma znaczenie ciśnienie jakie ci pokazuje ciśnieniomierz na kompresorze, jeśli nie masz pojęcia czy jest on prawidłowo wyskalowany? Bo raczej nie masz kompresora z Iwaty czy Badera tylko jak większość z nas jakiegoś chińczyka membranowego.Nawet jak farba jest mocno rozcieńczona to bez odpowiedzniego MINIMALNEGO ciśnienia powietrza nie pójdzie prezez aerograf i już. Musi być odpowiednia siła w duszy, żeby ta farbę pociągnąć. Nie patrz na manometr tylko na efekty malowania tzn czy warstwa położona na modelu jest prawidłowa, farba się nie rozlewa, kasza się nie robi itp i koniec. Jak pluje a dysza nie jest pęknięta i bez kłaczka to... wujek google:jak ustawić aerograf do malowania i już.
TORA TORA TORA CZY JEST TU MODERATOR???? BO OD STRONY 27 TO JUŻ TYLKO SOLO-ÓWKA TUTAJ JEST!!!!
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości