Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » piątek, 18 października 2013, 07:41

;o)

Tylne światła są nieco lepiej spasowane niż przednie. Przymiarka oczywiście na sucho w oczekiwaniu na już zamówiony Micro Kristal Clear. Przy okazji tego kleju mam pytanie na ile mocno on trzyma? Przednia szyba wymaga dość mocnego dociśnięcia po bocznych krawędziach, stąd moje pytanie. I jeszcze jedno... Gdzieś przeczytałem, że klej ma swoistego rodzaju konsystencję gumy po zaschnięciu. Tu mam obawę, że w przypadku przedniej szyby zacznie ona "odstawać"...

Pozdrawiam

Obrazek

EDYCJA

Tu lepiej widać o co chodzi z przednią szybą:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

P.S. Chyba mam kryzys i przerzucę się na samoloty :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez siara1939 » piątek, 18 października 2013, 09:17

MKK nie docisnie Ci szyby. Nie jest odporny na prezenie materialu.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » piątek, 18 października 2013, 09:26

siara1939 napisał(a):MKK nie docisnie Ci szyby. Nie jest odporny na prezenie materialu.


No właśnie też tak myślałem... I jak tu żyć Panie Premierze? Jest jeszcze jakiś specyfik Humbrola - nie pamiętam nazwy. Może on się "nada"?

Pozdrawiam
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez siara1939 » piątek, 18 października 2013, 09:33

Jezeli bardzo prezy, to niewiele mozesz zrobic.
Opcja 1 to na cieplo dopasowac szybe- ryzyko, ze sie zdeformuje niezgodnie z oczekiwaniami, zmatowieje, popeka mikroskopijnie.
Opcja 2 to zamaskowanie szyby np maskolem i proba przyklejenia jej na CA.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » piątek, 18 października 2013, 09:44

siara1939 napisał(a):Jezeli bardzo prezy, to niewiele mozesz zrobic.
Opcja 1 to na cieplo dopasowac szybe- ryzyko, ze sie zdeformuje niezgodnie z oczekiwaniami, zmatowieje, popeka mikroskopijnie.
Opcja 2 to zamaskowanie szyby np maskolem i proba przyklejenia jej na CA.


Niestety ... W mojej ocenie bardzo :( Doginać jej nie będę, za duże ryzyko .... Zostaje chyba faktycznie tylko CA. Tu jednak mam kolejną obiekcję, bo klej idzie na elementy malowane (szyba od wewnątrz) i obawiam się, że zwyczajnie zerwie farbę... I tak źle i tak niedobrze :-/

Pozdrawiam
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez karambolis8 » piątek, 18 października 2013, 10:12

Może odrysuj od modelu maski z taśmy, zdrap farbę w miejscu klejenia, przyklej szybę CA i od wykonanych wcześniej masek pomaluj szybę na czarno. Nie będzie jak w oryginale, ale będzie wyglądało dobrze.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez pawel700 » piątek, 18 października 2013, 17:51

Miałem podobny problem w Audi R8 z revella. Musiałem namalować czarną ramkę szyby na zewnętrznej stronie szyby. Jak się da ładną błyszczącą, cieniutką warstwę, tak żeby nie było schodka od taśmy maskującej, to nawet to wygląda znośnie. Potem szybę wkleiłem klejem CA w żelu. Nie jest to idealne rozwiązanie, tylko kompromis. Ale już tak bywa z modelami źle spasowanymi, że trzeba kombinować i lepiej dla własnego zdrowia psychicznego od razu przyjąć że idealnie nigdy nie będzie ( i najlepiej często to sobie powtarzać).
pawel700
 
Posty: 363
Dołączył(a): wtorek, 29 listopada 2011, 19:52
Lokalizacja: Kielce

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » piątek, 18 października 2013, 18:09

pawel700 napisał(a):Potem szybę wkleiłem klejem CA w żelu. Nie jest to idealne rozwiązanie, tylko kompromis. Ale już tak bywa z modelami źle spasowanymi, że trzeba kombinować i lepiej dla własnego zdrowia psychicznego od razu przyjąć że idealnie nigdy nie będzie ( i najlepiej często to sobie powtarzać).


Hm....

Spoko, modele na moje zdrowie psychiczne nie wpływają :mrgreen: Bardziej od tej szybki to mnie wkurza mój kot :lol: Dzięki za radę... Jeszcze mam czas, może ktoś się jeszcze odezwie, może coś wymyślę... Zobaczymy... Powierzchnia klejenia (możliwość paćkania klejem) jest spora. Może jakieś cholerstwo to utrzyma...

Pozdrawiam
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Mors » piątek, 18 października 2013, 19:01

Cze:)

A ja powiem stanowcze NIE jeżeli chodzi o CA i wszelkiego rodzaju elementy przezroczyste... CA + szyba = tragedia w 99% przypadków (mleczna szyba zamiast przezroczystej) !! Albo moje oczy szwankują, albo ta szyba nie leży wcale tak źle... Ja bym znalazł najmniej rzucającą się oczy pozycję dla szyby, przytrzymał ją w odpowiedniej pozycji taśmą tamiya wkleił do okola na MKK i po wyschnięciu zdjął taśmy i wypełnił resztę MKK.

Jeżeli się upierasz przy CA to tylko punktowo mikroskopijne ilości tak, żeby zmusić szybę do ustalenia się w odpowiedniej pozycji i potem resztę MKK wypełnić. Pamiętaj, że CA musi być dobrze wietrzone, żeby opary nie szły na plastik.

Siara... ten maskol to używasz w celu zabezpieczenia szyby przez kontaktem z oparami CA ? Tego nie stosowałem przyznaję się, więc może tędy droga, ale proszę Siarę o rozwinięcie elaboratu w w/w temacie :)

Pozdro
Mors
Warsztat:
Gundam Unicorn 1:100
Xanavi Nismo Z

"Narzędzia i materiały modelarskie są wszędzie, ale jeszcze nie wiem do czego większość z nich zastosować"
Avatar użytkownika
Mors
 
Posty: 193
Dołączył(a): poniedziałek, 29 października 2007, 19:43
Lokalizacja: Buxted (UK) / Rybnik (PL)

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez siara1939 » piątek, 18 października 2013, 19:08

Dokladnie tak- maskol zabezpieczy szybe przed oparami, a po wyschnieciu CA bedzie go latwo mozna sciagnac z wewnetrznej czesci szyby.
Jezeli szyba prezy, to MKK nic nie da, bo zlacze sie rozejdzie.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Tatand » piątek, 18 października 2013, 19:14

Ja przy ostatnim modelu szyby kleiłem właśnie na CA. Zamiast maskolu użyłem taśmy Tamiya. Nie było zamglenia poza jednym miejscem, gdzie niedokładnie dokleiłem, ale to dało się usunąć polerując pastą Tamiya. Tylko, że u mnie nie było malowanych części szyby... Były "na styk".

A może spróbuj zamienić oryginalną szybę na cieńszą pleksę?

A sam model fajnie Ci wychodzi :)

Pozdrawiam
Paweł
GALERIA:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Tatand
 
Posty: 110
Dołączył(a): środa, 12 marca 2008, 12:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » piątek, 18 października 2013, 19:42

Cześć wszystkim!

Mors napisał(a): Albo moje oczy szwankują, albo ta szyba nie leży wcale tak źle...


Dziś po przygięciu, szyba odstaje dokładnie tyle ile ma grubości od krawędzi łączenia. Nie chce już jej giąć...

Tatand napisał(a):a przy ostatnim modelu szyby kleiłem właśnie na CA. Zamiast maskolu użyłem taśmy Tamiya. Nie było zamglenia poza jednym miejscem, gdzie niedokładnie dokleiłem, ale to dało się usunąć polerując pastą Tamiya. Tylko, że u mnie nie było malowanych części szyby


No właśnie... Jeżeli nawet przyjąć, że uda się zamaskować szybę maskolem lub taśmą powstaje pytanie o reakcję farby i kleju. Tu pytanie. Czy zastosowanie utwardzacza do farby zmniejszy jej wrażliwość na klej?

Tatand napisał(a): A może spróbuj zamienić oryginalną szybę na cieńszą pleksę? A sam model fajnie Ci wychodzi :)


Być może faktycznie cieńsza pleksa jest rozwiązaniem - zacznę się nad nim zastanawiać jak uda mi się spieprzyć tę szybkę :mrgreen:

Pozdrawiam

EDYTOWANY

A to?:

http://www.mojehobby.pl/products/Humbrol-Clearfix.html
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez rotpol13 » piątek, 18 października 2013, 21:00

W pracy przy niszczeniu szyby spróbuj tego (o ile będziesz chciał poeksperymentować :) )

MAFIX Alkacryl Plexi - profesjonalny klej do plexi 200 ml i tworzyw sztucznych.

Profesjonalny kryształowo przezroczysty szybkoschnący klej (1 - 10 minut) do klejenia plexi i profili w przemyśle reklamowym, tworzyw sztucznych, meblarskim, samochodowym i elektrotechnicznym.

Jest bardzo wytrzymały na naprężenia i bardzo mocno wiąże sklejane powierzchnie więc prężenie szyby w tym przypadku niema znaczenia .

Musiałbyś poćwiczyć troszkę z ty klejem, gdyż nakładać trzeba go ze sporym wyczuciem.

Obrazek

http://dobrekleje.pl/pl/mafix-alkacryl- ... 00-ml.html
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez karambolis8 » piątek, 18 października 2013, 21:18

Humbrol Clearfix się nie nada zupełnie. Trzyma słabiej niż wikol. Ten specyfik (klejem bym tego nie nazwał) służy to tworzenia oszklenia np w pasażerskich 1/144 - tworzy się nim cienkie błonki.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » sobota, 19 października 2013, 04:55

rotpol13 napisał(a):W pracy przy niszczeniu szyby spróbuj tego (o ile będziesz chciał poeksperymentować :) )


Cześć i dzięki!

Czemu nie, spróbować warto... Po zakupie i testach na jakiejś innej szybce zobaczymy jak to wychodzi...


karambolis8 napisał(a):Humbrol Clearfix się nie nada zupełnie. Trzyma słabiej niż wikol. Ten specyfik (klejem bym tego nie nazwał) służy to tworzenia oszklenia np w pasażerskich 1/144 - tworzy się nim cienkie błonki.


No to przyoszczędziłem na browara :mrgreen:

:)

EDYTOWANE:

Nie mogłem się powstrzymać i jeszcze raz zagotowałem wrzątek. Jest nieco lepiej, ale metoda jest muszę przyznać dość "horrorystyczna" :mrgreen:

Obrazek
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości