Wolverine napisał(a):1) Airspeed Oxford, (P) FTS w Newton, nr seryjny T1023, oznaczony nr bocznym 7.
2) Airspeed Oxford, (P) FTS w Newton, nr seryjny- nieznany, egzemplarz do szkolenia nawigatorów, nr boczny 56.
3) Airspeed Oxford, (P) FTS w NEwton, nr seryjny- nieznany, egzemplarz przeznaczony do lotów bez widoczności, oznaczenie boczne literą A.
ZIO BY NAITT napisał(a):Dwa "Francuzy" do kolekcji :
1. SPAD 510
2. Romano 82
Jacek Bzunek napisał(a):Jeśli dobrze pamiętam w Armii gen. Andersa w ZSRS istniało Zgrupowanie Lotników i Marynarzy, z przydzielonym dla tych pierwszych jednym R-5. Chyba można dopisać ten typ do listy.
uruk-hai napisał(a):Polacy na Tempestach latali w dywizjonach RAF: 56 (US) i 287 (KZ)

ZIO BY NAITT napisał(a):Można by zaryzykować GAL Cygnet
, które rodzi pytanie jakimi "niemcami" latał.Flight napisał(a):"Zura", for instance, is acutely disappointed that he has not had an opportunity to fly more German machines.
donalyah00 napisał(a):Trochę uściśleń w temacie Biafry.
Invader c/n:7245, którego Zumbach przyprowadził do Biafry to ex. USAAF A-26B-40-DL 41-39531. Następnie przebudowany, służył we francuskim lotnictwie wojskowym jako B-26R 4139531. Do Biafry przeleciał zarejestrowany jako N12756.
donalyah00 napisał(a):Dove c/n:04246, w rzeczywistości amerykańska konwersja firmy Riley o pełnej nazwie Riley Dove 400, nosił rejestrację 5N-AGF.
donalyah00 napisał(a):Jako ciekawostkę dodam, że oprócz Zumbacha w Biafrze pojawili się inni dwaj nasi rodacy: Marian Kozuba-Kozubski i Roman Hrycak.
Latali oni praktycznie na czym popadnie, włączając dwa biafrańskie Mitchelle TB-25J i TB-25N, różne wersje tłokowych "pasażerów" Douglasa (np. DC-7C) oraz moje ulubione Constellationy. Generalnie pełna lista tych samolotów jest długa i chyba trochę wykracza poza niniejszy projekt.
donalyah00 napisał(a):Skąd wziąłem powyższe informacje?
Książka wydawnictwa Hikoki pt. Shadows – Airlift and Airwar in Biafra and Nigeria 1967-1970, autorstwa Michaela I. Drapera.
Paweł Wymysłowski napisał(a):Ciekawe, kiedy go wyrejestrowano w USA. Być może służył Biafrze nadal zarejestrowany w Ameryce.
...
Kozubskiego mam zarejestrowanego, ale wg artykułu w Model Aircraft Monthly latał dla Nigerii. Czy te samoloty były używane przez lotnictwo wojskowe? Jeśli tak to się "łapią".
Paweł Wymysłowski napisał(a):...Szczęściarz jesteśDo tej pory nie spotkałem nikogo, kto by ją miał.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
