Ale nam wyszedł OT z tego malowania silnika
I tak oto po burzliwej dyskusji znaleźliśmy się nieco dalej. Ale jak to zwykle bywa w projektach grupowych - tylko same plusy, bo wiemy teraz, że blok silnika i przekładnia Ha-115 były na pewno malowane lub niemalowane!

W każdym razie mój jest teraz aluminiowy:

A teraz kolejna sprawa. Teoretycznie każdy wie o istnieniu koloru Nakajima Cockpit (Grey – Green).
Wiadomo też, ze możliwy był niebieskoszary jak też Aotake Iro (choćby za ACE „Pod Lupą” 11). Mając na myśli mojego Hayabusa z Nowej Gwinei i związane z czasem (okresem) i rejonem gorączkowe wręcz działania produkcyjne i dostawy samolotów dla IJA (za: Zbigniewem Flisowskim) pomalowałem kokpit właśnie na zielononiebieski:

Dodatkowe potwierdzenie istnienia takich wersji znajdziemy nie tylko w kolorówkach ze wspomnianej „Pod Lupą” czy też „monografiach lotniczych” 48, ale w szczególności w fotografiach jeszcze sprzed renowacji „Oscarów” (te z Nowej południowej Walii i Texas Aircraft Factory) właśnie z oryginalnym Aotake Iro:

I co Wy na to?