woodhaven napisał(a):Nie było żadnej uproszczonej pokrywy tylko była wzmocniona trójwarstwową sklejką
Wzmacniana trójwarstwową sklejką? A po co? Pokrywa zbiorników paliwa to jakiś element siłowy czy może by była bardziej skomplikowana w produkcji lub może cięższa?

Niemiecki przemysł lotniczy właśnie po to wprowadził Ersatzteile wykonywane z materiałów zastępczych (jak np. sklejka tutaj) aby umożliwić włączenie szerszej gamy kooperantów w zdecentralizowaną produkcję lotniczą.
Elementy drewniane mogli wykonywać rzemieślnicy niemający doświadczenia w produkcji lekkich konstrukcji metalowych jak zwykły stolarz chociażby.
Drewniana pokrywa dolna zbiorników paliwa Fw 190 jest jednym z przykładów. Kolejne to chociażby drewniane drzwiczki do luku bocznego w kadłubie Fw 190, drewniane klapy Fw 190, drewniane usterzenia Bf 109, drewniane pokrywy podwozia Me 262 czy też pokrywy zbiorników paliwa, drewniane owiewki łączenia skrzydeł z kadłubem w 109 nawet drewniany fotel Bf 109...wszystko to elementy równolegle produkowane z metalowymi odpowiednikami właśnie jako elementy alternatywne.