Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez TomekWnęk » czwartek, 12 lutego 2009, 15:26

ewpiga napisał(a):Będzie jednak miał szybki..w niebiesko zielonym odcieniu.
No ok wyszło więc prosimy o recepturę na taką kąpiel.
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:00
Lokalizacja: Rzeszów

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez ewpiga » czwartek, 12 lutego 2009, 22:34

Obrazek
Popróbowałem z tuszem kreślarskim. Wymieszałem dwa kolory i potrzymałem plastik przez noc w misce. Potem barwnik spłukałem, przetarłem flanelą i kwita. Czemu przeźroczyste wypraski nabrały takiej poświaty- robi to już fizyka. Każdy wie, że te wypraski oglądane pod mikroskopem mają pory duże jak księżycowe kratery, wystarczyło wlać w nie barwnika. Farba odpadała, inny pigment i skład, coś co musiało być barwnikiem transparentnym - farby do materiałów, do szkła i tusze. Teraz się zastanawiam, że można by było popróbować z barwnikiem, używanym do malowania wielkanocnych jajek. Barwnik wodny, ma mocny intensywny pigment więc się nadaje. Barwi się je na gorąco, proces na pewno szybszy i łatwiejszy do kontrolowania niż zimne tusze - no, ale tylko te miałem pod ręką i jedne takie szybki.
Szybki można dotykać, polerować czy co tam jeszcze.. paluchów nie barwi.
Piotrek.
Ostatnio edytowano wtorek, 17 marca 2009, 20:38 przez ewpiga, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
ewpiga

rpm1+mod
 
Posty: 3291
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 21:12
Lokalizacja: Słubice

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez xenomorph » czwartek, 12 lutego 2009, 23:05

Piotrku, ciężko cokolwiek doradzić, bo nie spotkałem się z silnikami do WRC w skali 1:24,
ogólnie w żadnej skali ich nie widziałem, ale...
Postaraj się załatwić silnik z innego modelu, tak na szybko z WRC przychodzi mi do głowy
Peugeot 205 16 Turbo, jest tam całkiem fajny silnik, który mógłby Ci posłużyć jako baza,
do zbudowania silnika Subaru. No chyba, że dasz radę i zrobisz od podstaw, z Twoimi zdolnościami
i fachem w rękach nie powinno sprawić problemu nawet czasowo.

Pozdrawiam i życzę wygranej ;o)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez draz » czwartek, 12 lutego 2009, 23:30

Już wcześniej było napisane, że problem leży w silniku przeciwsobnym w jakie wyposażone są Subaru, natomiast inne rajdówki mają silniki rzędowe.
Bartosz Obara
Obrazek
Avatar użytkownika
draz

Ojciec chrzestny
 
Posty: 2254
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:44
Lokalizacja: Katowice

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez xenomorph » piątek, 13 lutego 2009, 00:10

No tak, dlatego napisałem, że będzie to dobrą bazą do zbudowania silnika, tym bardziej,
że ma to być jakoś ciekawie rozbite auto...
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez Seweryn » piątek, 13 lutego 2009, 06:42

Studio 27 robiło komorę silnika wraz z silnikeim i osprzętem z białego metalu do Subaru 2001-2002. Musisz poszukać po sklepach, może gdzieś jeszcze mają - najszybciej w USA myślę. Miałem go kiedyś, dobra baza. Ostał sie już tylko skan instrukcji.
Obrazek
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez TomekWnęk » piątek, 13 lutego 2009, 08:31

xenomorph napisał(a):będzie to dobrą bazą do zbudowania silnika

Rzeźbienia więcej niż w przypadku robienia od podstaw
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez draz » piątek, 13 lutego 2009, 08:45

Zawsze można powiedzieć że garbus jest dobrą bazą do zrobienia porsche 911 (997).
Bartosz Obara
Obrazek
Avatar użytkownika
draz

Ojciec chrzestny
 
Posty: 2254
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:44
Lokalizacja: Katowice

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez ewpiga » piątek, 13 lutego 2009, 09:24

Fakt, rzeźbienia dożo jakby chcieć poprawną replikę silnika Subaru wykonać. Peugeot 205 16 Turbo, sugeruje -xenomorph. Modelu i producenta jego nie znam jeżeli posiada w zestawie ślinik mogę na podstawie tego modelu rozbić pojazd. Potrzeba też odpowiedniej fotki roztrzaskanego pojazdu i buduję.
:arrow: Seweryn, ten skan masz go w lepszej jakości ? [podrzuć na skrzynkę mail]
Piotrek.
Avatar użytkownika
ewpiga

rpm1+mod
 
Posty: 3291
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 21:12
Lokalizacja: Słubice

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez wuen » piątek, 13 lutego 2009, 09:48

Tutaj masz fotki jak silnik z zestawu Studio 27 wygląda w modelu
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 07:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez portalus » piątek, 13 lutego 2009, 09:52

Jak chcesz auto rajdowe z wnętrzem to tutaj masz sznurek do takiej fajnej repliki:
http://www.scuderiaitalialab.it/showcase.html
Możesz też zrobić sobie drogowe CGT i popsuć je w ten deseń:
http://moto.pl/MotoPL/51,88571,5501571.html?i=7
Ja jeszcze mam silnik S27 do Subaraka z full zestawu:
http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?p=134857&highlight=subaru#134857
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez ewpiga » piątek, 13 lutego 2009, 22:17

Poprawiłem te szwy - obawy miałem, że nie znikną pod kurzem, który chcę na modelu położyć. Mus było przy tej okazji wykonać kolejne lakierowanie kasty. Poprzednią warstwę nie matowałem papierem lecz przetarłem zwykłą pastą do zębów. Pozbyłem się tym sposobem faktury skórki pomarańczy, miałem ją na prawym boku pojazdu. (ścieranie tego"naskórka" lakieru zajęło godzinę)
Obrazek

Nie wiem czy w cywilnych się patent ten stosuje..ktoś ma model na którym techniki różnorakie testuje to radzę wypróbować. Tak po drugim pryskaniu wygląda.
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano wtorek, 17 marca 2009, 20:43 przez ewpiga, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
ewpiga

rpm1+mod
 
Posty: 3291
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 21:12
Lokalizacja: Słubice

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez michal.s » piątek, 13 lutego 2009, 22:24

Używa się past polerskich i drobnych (P2000 - P4000) wodnych papierów ściernych.
O pastach do zębów szczerze mówiąc nie słyszałem, ale jak widać zdaje egzamin ;o)
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Avatar użytkownika
michal.s

Ojciec założyciel
 
Posty: 4509
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez siara1939 » piątek, 13 lutego 2009, 22:31

Pasta do zebow nadaje sie do polerowania metali szlachetnych, wiec nie widze powodu dla ktorego nie powinna sprawdzic sie w polerowaniu powierzchni lakierowanych.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Subaru Impreza WRC 2004-Tamiya-1/24-standard

Postprzez modelman » sobota, 14 lutego 2009, 00:24

Moim zdaniem pasta do zębów może być za grubo ziarnista przez co łatwo możnaby się przetrzeć do podkładu albo co gorsza do plastiku.
Co do samego modelu to nie mogę się doczekać efektów brudzenia :mrgreen:
modelman
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości