
Jest to samolot fabryki Mimetall Erfurt Werke przez co potrzeba uwzględnić kilka kombinacji. Dzięki informacji od Kuby dowiedziałem się że samoloty z tej fabryki miały najprawdopodobniej drewniane pokrywy zbiorników paliwa (szpachlowanie spodu płata) oraz na osłonie MG 131 posiadała wypukłości ( ja na to mówię przysłowiowo bąbelki




Dokumentacja którą się wspomagam to :
- Focke-Wulf Fw 190D camouflage & markings Part. I & Part II - JaPo
- Focke-Wulf Fw 190 D Dora - Modelers Eye
- Yellow 10 The story of the ultra-rare Fw 190 D-13 - EagleFiles EF#2 (zdjęcia czarnej 10)
- The Focke-Wulf Fw 190 Dora Volume on - Eagle
- Focke-Wulf Fw 190 D & Ta 152 - JaPo (stare, czeskie ale jakże przynajmniej mi pomocne !, rozwikłało wiele mych wątpliwości dzięki fajnym rysunkom)
No i przejdźmy to ulubionego zagadnienia związanego z Dorami... czyli malowanie
*piasta koła - czarna
*golenie - RLM 02
*pokrywy goleni od środka - RLM 02
*wnęka podwozia - metal
*pokrywy silnika od spodu - metal
*klapy - metal
*łopaty śmigła - RLM 70
*kołpak śmigła - czarny
*kokpit - RLM 66
*przegroda ogniowa oraz podstawa MG 131 - aluminium
*podstawa wiatrochronu - RLM 66 (na podstawie kolorowych zdjęć zrobionych przez amerykanów na W.Nr601088 "<1 + ~")
Kamuflaż wg. "Focke - Wulf Fw 190D camouflage & markings Part II" str. 271 -
* górne powierzchnie skrzydeł oraz stateczników poziomych - RLM 76, RLM 81
* spód skrzydła wg. schematu fabrycznego W3 MME - 1/3 skrzydła RLM 81, kolor naturalnego metalu, lotki RLM 76
* kadłub - blue-green ("RLM 84"), RLM 81, RLM 83

Serdecznie pozdrawiam i mam nadzieję że coś sensownego z tego wyjdzie













