Mosquito rury wydechowe

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Mosquito rury wydechowe

Postprzez Ireneusz » poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:27

Witam,mam pytanie może trochę banalne .Otóż jakie rury wydechowe (końcówki płaskie czy okrągłe)stosowano na polskich egzemplarzach.Jeśli Ktoś wie mógłby się podzielić wiedzą.Chodzi mi o samolot FB VI NS887 SM - O
Ireneusz
 
Posty: 464
Dołączył(a): środa, 2 marca 2011, 15:16
Lokalizacja: Łask

Reklama

Re: Mosquito rury wydechowe

Postprzez pik » poniedziałek, 6 stycznia 2014, 16:20

Śmiem twierdzić, że tego nie wie nikt. Może się zdziwisz, ale "polskie" Mosquito nie miały zestandaryzowanych jednolitych wydechów i można się dopatrzyć na zdjęciach serwisów zarówno jednego typu jak i drugiego... ;o)

A swoją drogą jakie to ma znaczenie, skoro rury były przykryte w tym egzemlaprzu owiewką i w praktyce ich nie widać???
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Mosquito rury wydechowe

Postprzez Ireneusz » poniedziałek, 6 stycznia 2014, 17:42

Jeśli pod osłoną to i owszem nie widać ale ja otwieram silnik to ma znaczenie jaki jest rodzaj rur wydechowych
Ireneusz
 
Posty: 464
Dołączył(a): środa, 2 marca 2011, 15:16
Lokalizacja: Łask

Re: Mosquito rury wydechowe

Postprzez pik » poniedziałek, 6 stycznia 2014, 18:45

Skoro tak, to masz swobodę interpretacyjną. 8-)
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Mosquito rury wydechowe

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 6 stycznia 2014, 23:18

Ja bym raczej szedł w stronę ustalenia, czy ten typ Merlina, jaki był właściwy dla Twojego Mossie wymagał konkretnego, jednego typu rur wydechowych. Jeśli tak - masz sprawę jasną i dobierasz prawidłowe rury. Jeśli nie - masz sprawę równie jasną bo wygląda na to, że po zabudowaniu na płatowcu nowego silnika ten mógł mieć już inny - dowolny - wydech :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości