Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Alex976 » czwartek, 16 stycznia 2014, 18:20

Rób tęczowego! :mrgreen:
nie lubię pigwy i malin
Obrazek
Avatar użytkownika
Alex976
 
Posty: 1682
Dołączył(a): wtorek, 1 stycznia 2013, 18:08

Reklama

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » czwartek, 16 stycznia 2014, 18:31

Jako że stałeś się na forum ekspertem od tego typu malowań, to na pewno zgłoszę się po poradę :D jak będę kleił takiego Liberatora :mrgreen:

http://i1148.photobucket.com/albums/o57 ... 623_rd.jpg
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez LazyCat » czwartek, 16 stycznia 2014, 18:48

hardy198 napisał(a):...Więc bardzo proszę o jakieś sugestie z waszej strony jak by tu go uatrakcyjnić :)...

Troche delikatnych wyplowien na kadlubie za silnikiem (na granatowym D-30 Gladycha sa one bardzej widoczne.
Spod napewno byl "ukopcony", miejsce zawieszenia pylonow (one byly czesto zdejmowane)... itd.
Jesli chodzi o zadrapania - tutaj one napewno byly (bo farba byla bez podkladu) ale nie nachalne.
Obrazek
Avatar użytkownika
LazyCat
 
Posty: 1119
Dołączył(a): czwartek, 11 października 2007, 17:41
Lokalizacja: Greensboro, North Carolina

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez merlin_PL » czwartek, 16 stycznia 2014, 18:49

Ja bym w ramach doradzania ustalił w sposób ostateczny w jakich barwach go zrobisz.

Coby było jakieś na początek poparcie w źródłach pisanych i ogólnie dostępnych było to :

56 Fighter Group Larrego Davisa ( stary , bo z 1991 roku squadron - signal ) pisze , ze HV - Z był pomalowany "Flat Black". Zdjęcie na tyle niewyraźne i czarno - białe , że nie ośmielę się tego w żaden sposób przesądzać.

P- 47 Thunderbolt units of Eight Air Force Rogera Freemana ( American Eagles - USAAF COLOURS no 3 z 2001roku ) autor skłania się ku kolorowi czarnemu

56 Fighter Group Rogera Freemana ( osprey 2000 Osprey Aviation Elite 2 ) także ( bo autor ten sam) :D

P - 47 Thunderbolt Aces of Eight Air Force Jerrego Scuttsa ( 1998 Osprey Aircraft of the Aces 24 ) tez się skłania ku czarnemu malowaniu.
Robią się różne rzeczy
merlin_PL
 
Posty: 890
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lipca 2009, 21:34
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » czwartek, 16 stycznia 2014, 19:06

Super, Dzięki za podpowiedzi :)

Na drugiej stronie tego wątku bawiłem się trochę mieszając właśnie Flat Black z kolorem Navy Blue przyznam że ja zdecydowałem się pierwotnie na opcję drugą od prawej zerknijcie, a do ww książek sięgnę jak najbardziej :)

Sugerowałem się też tym linkiem przesłanym przez kolegę Sparrowa

http://www.largescaleplanes.com/article ... hp?aid=717

Aha Hasegawa w swojej instrukcji również podaje Flat Black.

Pozdrawiam
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » czwartek, 16 stycznia 2014, 19:46

Dobra przeglądnąłem i zdecydowałem, będzie czarny.
Jako że ww publikacje jednoznacznie na to wskazują, kolega Greatgonzo również optował za tym kolorem to nie pozostaje mi nic innego jak pójść tą drogą.
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Murek » czwartek, 16 stycznia 2014, 20:04

Wtrącę się z taką uwagą czy raczej sugestią aby ten "czarny" kolor był umowny. Raczej bardzo ciemno szary, cieniowany, przebarwiony (np w stronę niebieskiego, fioletu), lekko wypłowiały miejscami itd... bo jak go pryśniesz czarnym po całości to może to dziwnie wyglądać. To jest model, wiesz, efekt skali, gra światła i takie tam ;o)
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez merlin_PL » czwartek, 16 stycznia 2014, 20:08

Zrób dokładnie jak pisze kolega Murek . Czerń w modelu jest mocno umowna.
Robią się różne rzeczy
merlin_PL
 
Posty: 890
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lipca 2009, 21:34
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Klugi » czwartek, 16 stycznia 2014, 20:17

Ja też bym drogą próbował. Myślę że pole do popisu jednak jest.
Avatar użytkownika
Klugi
 
Posty: 490
Dołączył(a): czwartek, 7 listopada 2013, 20:36
Lokalizacja: Kitchener, Ontario, Kanada

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » czwartek, 16 stycznia 2014, 20:19

Właściwie ten czarny to mi się od początku nie podobał dlatego też kombinowałem w kierunku tamtego ciemno granatowego koloru, fakt że pomysł Murka z tą umownością czarnego bardzo mnie się podoba pozostaje jednak pytanie czy temu technicznie podołam :)

Jednakże na pewno będę próbował :)

Pozdrawiam
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Gienek » czwartek, 16 stycznia 2014, 20:22

Jeszcze ja się wepcham z nieco trywialnym wpisem zahaczającym o impertynencję – wszystko dla dobra Thunderbolta
czyli małe veto na urban legend Kuby.
Z tymi „wymiarami” to trochę jak z moim sąsiadem którego wybryki parkingowe w postaci parkowania w poprzek wszyscy tolerują gdyż ma dostawczaka. Ja nie ma takiej akceptacji chociaż moja osobówka jest zdecydowanie dłuższa i szersza.
Wybaczam sąsiadom, gdyż zimowym poraniem, siedząc w autach i grzejąc silniki, to on spogląda na mnie z góry.
Moja ulubiona anegdotka:
Na lotnisku Australijczyków obsługujących P-40 wylądował Jug z 348 Fighter Group. Pilot wysiadł, pokręcił się chwilę i usłyszał: „a gdzie reszta załogi?”
Warto zatem wziąć pod uwagę, że P-47 trafiając do Europy zderzył się, z pokutującą jeszcze z okresu przedwojennego koncepcją, że większa masa to mniejsza manewrowość. W chwili gdy był projektowany standardem dla myśliwca było coś ok trzech ton. On miał maksymalną prawie sześć. Późniejsze wersje w porywach do ośmiu.
To, oraz przy jego wysokości cztery i pół metra, porównywać wypada raczej z dwusilnikowym Do 17.
Acha, Tato Kartveli już robiąc pierwszy szkic nazwał go dinozaurem…

A w sprawie kasy, jakby kogoś interesowało:
P-47 - uśredniona cena z kontraktów: 85 tyś. $
F6F - uśredniona cena z kontraktów: 35 tyś. $
Za sztukę …a w obydwu z przodu Double Wasp.
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » czwartek, 16 stycznia 2014, 20:51

Hehe fajna ta anegdotka :)

Wielokrotnie w tym temacie poruszana była kwestia ceny czy to w stosunku do kwestii płóciennych lotek czy też jak przed chwilą kolega Gienek wspomniał porównanie cen egzemplarza P-47 do F6F, ale chyba pominęliśmy kwestę najważniejszą tzn.
jaki był jednostkowy koszt samego silnika i jak to się miało do ceny samolotu :)
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Gienek » czwartek, 16 stycznia 2014, 22:30

Cena nie ma znaczenia gdy motor najlepszy. Znaczy się taki jak w logo firmy pod orłem - DEPENDABLE.
No i każdy chciał go mieć. Niestety P&W dał radę ich zmontować tylko raptem jakieś 12,5 tyś. :)
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez greatgonzo » czwartek, 16 stycznia 2014, 22:45

Na szczęście Ford, Chevrolet i Nash Kelvinator dorzucili jeszcze 80 000.
Gienek, nie rąbnąłeś się z tym Hellcatem? Tani jakiś. W 1943 R-2800-51 stosowany w C-46 kosztował 26400 $. A wyposażony był tylko w jednostopniową sprężarkę.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez macias13_84 » czwartek, 16 stycznia 2014, 23:25

No to jak się bawimy w luźne dygresyjki, a wspominałeś o Malcolmie, to może zrobisz taki "polski" dzbanek
Obrazek
Obrazek
Gonzo wiem że ten Malcolm za czasu używania przez Mike'a jest dyskusyjny ;o)
Ostatnio edytowano piątek, 17 stycznia 2014, 00:04 przez macias13_84, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości