SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.4!!!

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.

Postprzez Dominik » wtorek, 5 maja 2009, 13:05

Pomysł bardzo ciekawy, ale......samolot byłby za ciężki na nos. I obawiam się, że przy takiej długości tak małe stery kierunku, pomimo tego, że dwa, mogą nie wystarczyć. Skróć nos.. :!:
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2620
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Reklama

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.

Postprzez shivadog » wtorek, 5 maja 2009, 13:08

Ja bym rozważył wersję cabrio.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.

Postprzez SOPOL73 » wtorek, 5 maja 2009, 13:10

Przy okazji zachęcam może ktoś jakiegoś "Puławszczaka na sterydach wygniecie"bardzo trudny temat bo ja jeszcze nie mam ostatecznej koncepcji choć zdradzę że coś mi się przyśniło! :D
SOPOL73
 

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.

Postprzez spiton » wtorek, 5 maja 2009, 14:57

Silnik ciągle jakiś obcy.
1. Wloty zrobiłbym na górnej cześć pierścienia, ze względu na wodę.
2. Obudowa silnika ma dziwne taliowanie, bardzo źle wyglądające.
3. Ja bym silnik oderwał i zrobił go jeszcze raz.
4. W sumie można się przyzwyczaić ;_))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.

Postprzez SOPOL73 » wtorek, 5 maja 2009, 15:16

spiton napisał(a): W sumie można się przyzwyczaić ;_))


Właśnie chcę wyzwolić taką mentalność wśród oglądających.Wszyscy są przyzwyczajeni do konstrukcji będących w realu, ale gdyby coś takiego istniało to też by oko przywykło - hipotetycznie to polskie wzornictwo, ale nie liczy się wygląd ale osiągi a ten płatowiec przyjmijmy że miał przyzwoite!!! ;o)
SOPOL73
 

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.

Postprzez SOPOL73 » wtorek, 5 maja 2009, 22:52

Mam pytanie,jakie zastosować kolory do malowania morskiego.Jakie były barwy stosowane w hydroplanach w 39 i jakie planowano na RWD 22 - czy ktoś wie?
SOPOL73
 

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72

Postprzez Kuba P. » środa, 6 maja 2009, 14:35

spiton napisał(a):Czym cięższy silnik, tym powinien być bliżej środka ciężkości.


A wcale że nie :mrgreen:
Zobacz sobie czy w Spitifre, Bf 109, Fw 190, F4U etc w miarę montowania większych i cięższych silników przesuwano środek ciężkości lub przybliżano silnik.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.

Postprzez Ostach » środa, 6 maja 2009, 22:33

Wydaje mi się, że to właśnie silnik decydował gdzie będzie środek ciężkości samolotu. Ważna się też wydaje pozycja krawędzi natarcia względem środka ciężkości samolotu.
"Mr. Spock, the women on your planet are logical. That's the only planet in the galaxy that can make that claim."
Avatar użytkownika
Ostach
 
Posty: 1161
Dołączył(a): poniedziałek, 8 grudnia 2008, 01:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72

Postprzez spiton » środa, 6 maja 2009, 23:16

Kuba Plewka napisał(a):
spiton napisał(a):Czym cięższy silnik, tym powinien być bliżej środka ciężkości.


A wcale że nie :mrgreen:
Zobacz sobie czy w Spitifre, Bf 109, Fw 190, F4U etc w miarę montowania większych i cięższych silników przesuwano środek ciężkości lub przybliżano silnik.

Chodziło mi o prosta zasadę, w myśl której działa np waga. Czym dalej od środka ciężkości odsuniemy masę, tym jej wpływ na równowagę będzie większy.
Nie ma tu miejsca na rożne interpretacje, a podane przez kolegę przykłady są trochę nie na temat. Po prostu większy silnik jest na ogół dłuższy, ale gdyby mógł być krótszy, wszyscy by się cieszyli.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.

Postprzez Kuba P. » środa, 6 maja 2009, 23:29

A wcale że nie, mimo że zasada "wagi" jest słuszna. Niech Kolega doczyta, po co odsunięto w Fw 190 A-5 silnik o 15 cm od kadłuba i przeniesie to samo na przykład takiego samolotu którego teoretyczny model tu powstaje. Nie sam silnik stanowi "masę" w takim samolocie. Poza tym dlaczego Spitfire Mk I i Spitfire Mk 22 nie są dobrymi przykładami. Kadłub właściwie się wiele nie zmienił :)
Wbrew pozorom o ile projekt klejenia takiego modelu jest zabawny to same rozważania o budowie samolotu są ciekawe. Na logikę to masz rację ale praktyka jak zwykle bywa podstępnie inna od taiego schematycznego myślenia.

ps - "większy" silnik nie jest na ogół dłuższy, przykładów nie podaję bo byłoby to już śmieszne :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.

Postprzez SOPOL73 » czwartek, 7 maja 2009, 00:09

Cieszy mnie wartka dyskusja w tym temacie.Samolot który powstaje w moim warsztacie zostanie w takiej postaci jak teraz.Moim zdaniem jego gabaryty są jak najbardziej wyważone.Nie ma już takiego przodu jak Concord ale było wiele konstrukcji które na pierwszy rzut oka nie miały poprawnie latać szczególnie samoloty wyścigowe ale nie tylko.W moim hydroplanie rozkład mas itp. to pełna dowolność :roll: wstępne przymiarki pokazały że faktycznie napęd jest zabardzo wysunięty - teraz rekordu wystawania już nie bije.To jest praktycznie całkiem inny samolot od Karasia.P 23 był tylko bazą wyjściową, jeszcze inaczej by wyglądał z napędem np. od Fw 190 D9 - opcji jest bardzo wiele. 8-)
SOPOL73
 

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.

Postprzez SOPOL73 » czwartek, 7 maja 2009, 13:36

Model gotowy do malowania będę robić preshading.Jest pryśnięty szarym podkładem Gunze.Teraz przeglądam opcje kamo i kolorów jeszcze nie wiem jak będzie pomalowany ;o)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

:) :) ;o) :P
SOPOL73
 

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.2

Postprzez spiton » czwartek, 7 maja 2009, 22:46

Ten silnik jest dla mnie nie do przyjęcia. Urwij go!!!!
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.2

Postprzez piotr dmitruk » piątek, 8 maja 2009, 00:09

Coś mi to przypomina...
Obrazek
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: SF PZL P 42 II Szczupak Torpedowy 1:72 NEW cd.2

Postprzez Wojciech Perkowski » piątek, 8 maja 2009, 20:47

spiton napisał(a):Ten silnik jest dla mnie nie do przyjęcia. Urwij go!!!!


Dla mnie też; poczwórna / potrójna gwiazda, gdzie pierwsza ma większą średnicę? - bez sensu. Zmień najlepiej na coś, co istniało w rzeczywistości - aby uprawdopodobnić projekt - Hercules, Wright R-2600, lub coś większego jeśli musisz.
Reszta samolotu - super.
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 734
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 13:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości