Paweł Wymysłowski napisał(a):Kozubskiego mam zarejestrowanego, ale wg artykułu w Model Aircraft Monthly latał dla Nigerii. Czy te samoloty były używane przez lotnictwo wojskowe? Jeśli tak to się "łapią".
donalyah00 napisał(a):Co do Kozubskiego i Hrycaka to w listopadzie 1968 r. wykonali oni serię lotów na ex-biafrańskim DC-7C PH-SAE przewożąc amunicję dla nigeryjskich sił zbrojnych pomiędzy Lagos a Port Harcourt. W tym czasie samolot występował w składzie NAF jako 5N-AOW.
ZIO BY NAITT napisał(a):Levasseur Antoinette - na maszynie tego typu w dniu 29 września 1910 wykonał lot Stanisław Dorożyński
Pfalz D.III - Antoni Wronecki - Jasta 64
Źrodło : Tomasz Goworek "Pierwsze Samoloty Myśliwskie Lotnictwa Polskiego"
Jacek Bzunek napisał(a):Do listy można dopisać Embraera 195. Dwie sztuki miały zostać wzięte w leasing przez AMW od Lotu. Podobno przeszkolono już załogi ale MON zrezygnował z leasingu.
Paweł Wymysłowski napisał(a): To miały być 175. Skąd informacja o rezygnacji?
Paweł Wymysłowski napisał(a):Te samoloty nie łapią się na moją listę z kilku powodów. Samoloty, na których się szkolili nie były wojskowe: E-jety nie powstały z myślą o wojsku, ani te którymi latali zapewne nie były użytkowane przez jakieś lotnictwo wojskowe. Podejrzewam wręcz, że były nawet polskie - Lotu.




Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
