Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez spiton » wtorek, 26 maja 2009, 14:52

Gdzie się kupuje tą masę, z której robisz wałeczki do maskowania???
A Hellcat zapowiada się pięknie. Tez jestem fanem tego otarcia na masce silnika ;-))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Reklama

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » wtorek, 26 maja 2009, 15:27

Tego UHU Patafixa kupiłem w sklepie modelarskim w Olsztynie. A gdzie jeszcze można go kupić ?!
:-/ może w sklepach papierniczych, bo też służy do wielokrotnego wieszania obrazków, kalendarzy, więc może będzie,
lub w sklepie z agd. A w necie nie sprawdzałeś ? Bo po wpisaniu w goooooogle coś powinno być.


Miło, że się podoba :oops: , już się bałem, iż zostanę masowo zlinczowany za wtargnięcie w nie swoją dziedzinę
i robienie kuku ładnej maszynce. Całkiem ciekawie się modeluje samoloty, choć raczej zostanę
wierny cywilom ;o) .
Pozdrawiam 8-) .
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez shivadog » wtorek, 26 maja 2009, 17:25

Patafix ostatnio widziałem nawet na poczcie.
Dostępny chyba w większości papierniczych i marketów.
Bazowo służy to do bezinwazyjnego przyklejania zdjęć, plakatów itp do ścian.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » środa, 27 maja 2009, 15:31

Niewiele się zmieniło w otoczeniu starym, tyram nad swym modelem dalej. :)

Taka tycia zmiana, z uwagi na padający prawie cały czas deszcz, odpuściłem sobie
malowanie lakierem, model wymyty czeka na odpowiednią chwilę.
Póki co washuję sobie kilka elementów, w tym silnik i golenie z kółkami.
No i jeszcze zapomniałem zupełnie pokazać rurek wydechowych, już upudrowanych.
Obrazek
Obrazek
Ciężko zrobić zdjęcia lepszej jakości moim aparatem(pożyczonym), bo straszne maleństwa
są to. Na żywo wyglądają znacznie lepiej, rury są srebrne, wypalone na złoto, potem przechodzi
w niebieski, a końcówki fioletowe. A..., jeszcze nie udało mi się zrobić zdjęcia dziur wywierconych
w wydechu, bo już pomalowane na prawie czarno i nie wychodzi na zdjęciu. Zapewniam, są... :mrgreen:

Pozdrawiam 8-) .
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Ostach » środa, 27 maja 2009, 20:43

Świetnie to wygląda! Wyglądają iście metalowo! Jak się uzyskuje taki efekt? Piszesz o pudrowaniu ale to tylko to okopcenie nieprawdaż?
"Mr. Spock, the women on your planet are logical. That's the only planet in the galaxy that can make that claim."
Avatar użytkownika
Ostach
 
Posty: 1161
Dołączył(a): poniedziałek, 8 grudnia 2008, 01:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez spiton » środa, 27 maja 2009, 21:16

Bardzo sugestywny malunek. Wręcz czuć temperaturę ;-)))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » środa, 27 maja 2009, 21:54

:)

Od początku, to przygotowanie tego maleństwa było największą zmorą, wywiercenie otworów,
oczyszczenie, podkład szary, potem czarny podkład Alcladowy, na to 105 Polished Aluminium,
puder Tamiya palony czerwony, palony niebieski oraz palony olej. A w sam środeczek maleńka
kropelka czarnej Vallejo.
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 09:13

Nie dość, że pogoda nie dopisuje, bo prawie cały czas pada, to jeszcze cały weekend odpoczywałem
na ranczo, więc przy modelu niewiele zrobione.
Jak wspominałem, tak zrobiłem, Mr.Super Clear Gloss od Gunze (B-513):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz poczekam sobie spokojnie, aż wszystko wyschnie i przeszlifuję całość, aby pozbyć się
schodków na kalkach.

Pozdrawiam. 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 09:22

Wreszcie zrobione w modelu rury wydechowe tak, jak one wyglądają w prawdziwym samolocie.
Gratuluję! Bardzo fajnie to wygląda.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez spiton » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 09:42

xenomorph napisał(a)::)

Od początku, to przygotowanie tego maleństwa było największą zmorą, wywiercenie otworów,
oczyszczenie, podkład szary, potem czarny podkład Alcladowy, na to 105 Polished Aluminium,
puder Tamiya palony czerwony, palony niebieski oraz palony olej. A w sam środeczek maleńka
kropelka czarnej Vallejo.

Czułem, że TAKI efekt nie przychodzi łatwo ;-))))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez SOPOL73 » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 11:14

Mistrzowski warsztat dla mnie jeszcze nie osiągalny. Można popatrzeć z przyjęmnością i podpatrzeć - ale czy ja wiem o co tu chodzi wiele technik jeszcze nie znam z praktyki. Piekna robota.Jeśli chodzi o doradzanie to w tym wątku nic tu po mnie. :mrgreen:
SOPOL73
 

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez trex73 » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 14:01

Kuba Plewka napisał(a):Wreszcie zrobione w modelu rury wydechowe tak, jak one wyglądają w prawdziwym samolocie.

Wydechy wyglądają efektownie, fakt. Ale ciężko się zgodzić z tezą, że wyglądają jak w prawdziwym samolocie. Gdyby to był motocykl to owszem. Stal w "pacyficznym" klimacie raczej zamieniała się w rdzę a nie w złoto ;o)
Obrazek
Hellcat użytkowany gdzieś w Anglii współcześnie.

Tak, czy siak końcówki wydechu powinny być schowane pod blachą i nie będzie widać złota.
Pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
trex73
 
Posty: 196
Dołączył(a): czwartek, 15 stycznia 2009, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 14:09

Tak, napisałem nieco bez sensu. Powinno być "końcówki rur wyglądają jak w prawdziwym samolocie" i tego będę się raczej trzymał. To co będzie widoczne wygląda w moim rozumieniu bardzo dobrze.
Na ile mam możliwość oglądać czasem ogólnie mówiąc wydech różnych lotniczych silników to nie jest on rdzawy a właśnie taki metaliczny, niebieskawy.
Poza tym tamte samoloty miały raczej nowe silniki, których okresy międzyremontowe były relatywnie krótkie.

Nie chciałbym absolutnie zgrywać speca co niejednego Hellcata naprawiał w życiu ale to co widziałem na własne oczy i to co Kolega zrobił przy modelu jest raczej zbliżone. Nowe rury po przepaleniu w nowym silniku to też nie wydech samolotu zabytkowego.
Oczywiście chętnie dam się wyprowadzić z błędu, jeśli go gdzieś popełniam. :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez trex73 » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 14:26

Nie jestem znawcą, ale tak sobie myślę że przepalenie i owszem ale gdzieś przy cylindrach. Metaliczny stalowo-fioletowy kolor - tak ale nie złoty.
Poza tym jakość stali z której wykonywano wydechy w czasie wojny pewnie nie była wysoka dlatego wg minie - rdza.
Też chętnie się dam wyprowadzić z błędu :)
Pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
trex73
 
Posty: 196
Dołączył(a): czwartek, 15 stycznia 2009, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Gienek » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 18:18

trex73 napisał(a):Poza tym jakość stali z której wykonywano wydechy w czasie wojny pewnie nie była wysoka dlatego wg minie - rdza.

Nie oto chodzi. Była najwyższej jakości ale nie nierdzewna czy inna wysokoniklowa (ozdobne itp.).
Fakt, że mało jest oryginalnych fotografii (z "epoki") na których widać rury ale jeżeli tak to zawsze "rude". Jedynym wyjątkiem są zdjęcia z hal montażowych (srebrne) ale już te przed halami mają ciemne z lekkim rdzawym nalotem.
Mnie też nie przekonuje "motocyklowa" wersja Jarka.
---------------------------
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości