wyczytałem że ta szybka u dołu w wersji F4U-1A czyli mojej nie były potrzebne i z tego też powodu bywały zamalowywane
Wydaje mi się, że modelarze, statystycznie rzecz ujmując, chętnie generalizują takie rzeczy. Okienka się nie sprawdziły i straciły swoje znaczenie, niezależnie od wersji samolotu. Trudno jednak przypuszczać, by zadawano sobie trud by specjalnie je zamalowywać. W niczym nie przeszkadzały. Zamalowanie, lub wymiana na blachę mogły pojawić się przy remontach i konserwacji.
Ogólnie ten fragment samolotu rzadko pojawia się na zdjęciach w sposób umożliwiający odczytanie czegokolwiek, niemniej da się znaleźć -1A w fabrycznym stanie z widocznym okienkiem.
Gdybym miał postawić dychę, to przy tak spracowanym egzemplarzu jak 'Ole 122' położyłbym ją na szali z zamalowanym oknem, ale nie ma to nic wspólnego z pewnością, czy nawet przekonaniem.