Porsche Carrera GT - srebrny - 1:24 Tamiya

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Porsche Carrera GT - srebrny - 1:24 Tamiya

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:24

Tak wyglądają zestawy, które będą użyte w budowie...

Obrazek


Jedną z rzeczy które mi się nie podobają w niektórych sklejonych modelach samochodów jest podział linii blach. Nie widać, że te elementy ze sobą się nie łączą, wygląda to tak jakby w tym miejscu na samochodzie było tylko przetłoczenie. Poprawiłem to trochę przez pogłębienie linii podziału blach.

Przed...
Obrazek

...i po.
Obrazek

Tutaj pogłębiona jest linia maski.
Obrazek

Powierzchnia karoserii jest wykonana na dość wysokim poziomie, jednak gdzieniegdzie można się natknąc na jamy skurczowe w dość niewygodnych miejscach.
Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Reklama

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:26

Karoseria przygotowana do położenia sufracera...


Obrazek

Obrazek

Obrazek



Teraz walczę z tymi siateczkami...
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:27

Zmęczyłem w końcu te nieszczęsne siateczki.



Najpierw odlałem kopyta z gumosilu b.
Jak jest w postaci takiego klocka, to jest dosyć twardy, ale powierzchnię ma miękką, jako stempel bardzo dobry.


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Potem ścisnąłem siateczkę między szybką, a stemplem z gumosilu...

Obrazek




Niestety siateczka była dośc sprężysta i odkształcenie plastyczne było niezbyt wielkie...

Obrazek


Ale kształt nadany wstępnie przez stempel pozwalał na dociskanie palcem siateczki wewnątrz szybki, układała się bardzo ładnie...

Obrazek


przykleiłem ją więc klejem CA do szybki po brzegu w ten sposób, że przyciskałem kolejne strategiczne miejsca pensetą samozaciskową i nakładałem kropelkę kleju. Jak siateczka się ładnie trzymała, naniosłem klej na całym obwodzie.

Trzyma się i wygląda dość dobrze...


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Na koniec odkryłem jeszcze, że klej CA nie przywiera do gumosilu. Można było więc docisnąć siateczkę stemplem do szybki, obwiązać to taśmą tamiyi i pociągnąc od razu klejem CA po całym obwodzie...
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:27

Odkształcenie plastycznie (aby po zdjęciu obciążenia zachowała kształt) tej siateczki to nie jest kwestia użytej siły, lecz całkowitego odkształcenia (plastycznego i sprężystego). Czyli trzeba by tę siatkę tak mocno wygiąc, aby po zdjęciu siły i zniknięciu odkształcenia sprężystego miała właściwy kształt.

Zrobiłem to w ten sposób, że wykorzystując wstępnie kształt, który siateczka osiągnęła po dociśnięciu silikonowym stemplem do szybki, doginałem ją palcami dalej, aby zwiększyc odkształcenia. Potem przykleiłem ją kilkoma kropelkami kleju CA do pokrywy silnika dociskając te miejsca tak długo, aż klej związał.


Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek

Trochę mi się od tego przyklejania i odklejania ta siateczka pogięła :cry:
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:29

portalus napisał(a):Rzeczywiście teraz jest super, zastanawiam się tylko jak to pomalujesz - tzn kastę bo siatki chyba zostawisz w naturalnym kolorze metalu.


Siateczka jest przyklejona na razie na trzy kropelki kleju CA. Przed malowaniem ją odkleję i przykleję ponownie do gotowej klapy.

portalus napisał(a):Możesz zrobić zdjęcie od spodu.


Proszę bardzo...

Obrazek


Obrazek


Trochę za mała ta siateczka...

Poza tym pogięła mi się przy tych wszystkich operacjach :(


Która z mosiężnych siatek np. Part lub Aber była by odpowiednia zeby ją zastąpic?
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:30

draz napisał(a):No właśnie ja też zrobiłem porównanie z siatką Abera S23.

Obrazek

Jak widać, jest nieco większa niż ta proponowana przez Tamiyę w kalkomani, ale za to formuje się bardzo ładnie:

Obrazek

Nie jest to dokładnie ułożone, otorki są nierówno rozłożone, ale to było tylko na test.

Jeśli nie chce Ci się walczyć z tą, to kup Abera. Ja w tym tygodniu będę miał blachę z S27 a za jakieś 2 tygodnie z SMS, więc będe miał jakieś porównanie. Wrzucę wtedy porównanie na forum.
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:30

michal.s napisał(a):Dorzucę od siebie porównanie z siatka SMS z zestawu blaszek do Carrery GT

Siatka na silnik jest jeszcze oki, choć bardzo drobna, ciężko widze jej malowanie :roll:

Obrazek

Siatka na ten dinks co Draz pokazał jest jeszcze drobniejsza i tak jakoś nie równo wycięta :roll: o malowaniu już nie wspomnę :roll:

Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:31

draz napisał(a):Hmm, z tego co widzę, to albo zostaje zabawa z siatkami S27 albo Aber. A SMS chyba odpada.



Te siateczki z SMS prócz tego, że są za drobne, to jeszcze mają błędny kształt. To są po prostu okrągłe otworki zamiast czegoś na wzór plastra miodu.

Te z S27 natomiast są zbyt sprężyste, a przez to dośc trudne w formowaniu. Poza tym są zbyt małe i nie pozwalają na wykonanie wewnątrz takiego kołnierza jaki jest w oryginale.

Obrazek

Więc zdecyduję się chyba na zakup Abera.


Jakiej wielkości są te siateczki Abera?
Chodzi mi o to ile uda się takich siateczek do carrery wyciąc?
Więcej niż dwie?

Czy są siateczki Abera o wzorze heksagonalnym ale nieco drobniejsze niż S23?
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:32

portalus napisał(a):Rzeczywiście ilość siatki z blaszkiS27 jest na styk – ciekawe czym się kierowali?
Blaszka SMS – w swojej CGT to chyba ją właśnie wykorzystam, ponieważ Aber ma wg mnie za duże oczka, a S27 chociaż jest najbardziej w skali to wymiarowo jest bardzo okrojona.
Największy ból SMS jest taki, że jest mosiężna i trzeba ją pomalować lub zabezpieczyć przed utlenianiem. Najlepiej Alcladem ale on wymaga jeszcze podkładu i trudno przewidzieć co z tego wyjdzie.
W moim docelowo żółtym może fajnie i kontrastowo będzie wyglądać czarna – ale to wyjdzie w praniu.
Znalazłem jeszcze taką wersję:
http://www.hlj.com/product/ACS2457
Wydaje mi się, że jest to plecionka – jeśli tak to chyba odpada.
Interesuje mnie za to bardzo ten zestaw:
http://www.hlj.com/product/ACS2463
Draz wystartował już ze swoją CGT V2 i czuję się coraz bardziej zmotywowany do ... zakupu modelu.
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:33

wf napisał(a):A może cos takiego?

http://www.hiroboy.com/catalog/product_info.php?products_id=367

Miał może ktoś z Was tę siateczke w łapkach?
Wielkośc oczek nadała by się?
Z jakiego materiału to?

Z wymiarów wychodzi, że można zrobic 4 siateczki z kołnierzem do carrery



szesnastak napisał(a):Co do tej siateczki z Crazy Modeler, to ja takową posiadam.
Co mogę o niej powiedzieć:
Jakościowo jest bardzo dobra i nie wygląda jak siateczka z SMS (jest o wiele lepsza)
Tak się składa, że mam Carrerkę GT i sprawdziłem stosunek wielkość oczek siatki do wielości oczek w kalkomanii. Wydają się wręcz identyczne.
A co do materiału, to nie do końca wiem z czego ona jest (nie chcę was po prostu wprowadzać w błąd).
Za miękka to ona nie jest, ale dało by się z niej coś uformować.
Sam mam zamiar użyć jej przy mojej Carrerce.
;o)
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:34

Zmęczyłem w końcu te siateczki z Crazy Modeler.


Oto porównanie wyglądu siatek różnych producentów i oryginału.

Obrazek

Obrazek

Uważam, że najbardziej zbliżona do oryginału jeśli chodzi o wielkośc oczek jest siateczka SMS. Jeśli chodzi o kształt i grubośc oczek to najbardziej zbliżona jest ta z Crazy Modeler, jednak oczka są za duże w stosunku do oryginału. Z kolei ta z S27 jest trochę zbyt ażurowa, delikatna, no i oczywiście jest za mało materiału na wykonanie tego kołnierza.

Reasumując, moim zdaniem na modelu najlepiej prezentuje się siateczka z Crazy Modeler. Z kawałka, który się kupuje można wykonac 6 siateczek do carrery.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przyglądając się różnym fotkom carrery zauważyłem pewien element (w czerwonym kółku). Próżno tego szukac w modelu. Wygląda mi to na ciąg dalszy wlotów powietrza na masce, które po zamknięciu klapy dociskają się do tych srebrnych pierścieni widocznych poniżej.
Czy posiada ktoś jakieś bliższe informacje na temat wyglądu tych kanałów w klapie?
Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:36

Pokombinowaem trochę z kolektorem. Najlepszy u mnie okazał się drut aluminiowy 2mm do kształtowanie drzewek bonsai. Kombinowałem z cyną, ale trochę za miękka jest i nie wychodziły takie ładne łuki jak przy aluminium. Próbowałem też z rozgrzanym pręcikiem plastikowym, ale nie było dokładnej kontroli nad miejscem i promieniem zaginania.

Teraz zastanawiam się jak te 5 rur oszlifowac na końcach, aby przejśc na jedną średnicę i jak to wszystko wyjąc, pomalowac i zamontowac...

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


draz napisał(a):Wow. Wygląda bajerancko. Ale przynam, ze teraz najpowazniejsze chyba przed Tobą. U mnie kolejność była odwrotna - najpierw pociąłem cynę na kawałki, na końcach z jednej strouny pościnałem w ostry szpic i razem zlutowałem a następnie je doginałem do odpowiedniego kształtu. Ale się nie uwywa do twojego.

Tutaj tutorial jak fajnie zrobić przejście z kilku rur w jedną - sprawdziłem jak działa i jest super efekt.[/url]
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:38

draz napisał(a):
Tutaj tutorial jak fajnie zrobić przejście z kilku rur w jedną - sprawdziłem jak działa i jest super efekt.


Problem w tym, że w carrerce rura po połączeniu tych pięciu nie jest na tyle gruba żeby te pięc wychodzących z cylindrów w nią się zmieściło. Nawet w przybliżeniu. Rura prowadząca do tłumika jest niewiele grubsza od tych wychodzących z cylindrów.

Coś jak to:
Obrazek

A swoją drogą ciekawy jestem dlaczego te silniki mają taki skomplikowany kolektor.
Ktoś może wie?
Podobnie jest w ferrari 360 i w enzo.

Marcin_C napisał(a):W kwestii skomplikowanej budowy kolektora, jednym z prawdopodobnych rozwiązań jest to, że są to silniki dużej mocy, i taki a nie inny układ rur ma zapewnić odpowiednią cyrkulację, gdyż jak wiadomo nieprawidłowa cyrkulacja w tym układzie może poważnie zaburzać prace i osiągi takiego silnika.

To jest gdybanie na podstawie moich doświadczeń z silnikami aut rajdowych N grupowch.

Pozdrawiam.


portalus napisał(a):Z tego co się orientuję to ma to związek z zachowanie długości w celu uniknięcia niepożądanych zjawisk związanych z rezonansem, rozchodzeniem się fali uderzeniowych, ciśnień zwrotnych itp., czyli chyba to samo o czym pisze Marcin_C. Zasady te są stosowane również od dawna w motocyklach wyścigowych.


draz napisał(a):Ja poradziłem sobie z przejściem kolektorów w rurę w ten sposób, że koniec każdej rurki przyciąłem podobnie jak ołówk, ale dwoma cięciami - tak jakbym wykrawał ramkę pieciokątną - aby po przyłożeniu ich do siebie pasowały kątami - nie wiem jak to precyzyjnie wyrazić. Po przycięciu zaginałm w dół a potem tylko polutowałem ze sobą.

Obrazek



Pietrek. napisał(a):
wf napisał(a):A swoją drogą ciekawy jestem dlaczego te silniki mają taki skomplikowany kolektor.
Ktoś może wie?
Podobnie jest w ferrari 360 i w enzo.


Nie wiem jak w tym przypadku, ale sportowy kolektor w BMW (tzw. "Baranki") jest zbudowany w ten sposób, że wszystkie rurki są tej samej długości- dlatego są tak po wywijane na wszystkie strony zanim zejdą się w jedno miejsce. Ma to związek ze zjawiskami falowymi. Spaliny mają wtedy bardziej swobodny przepływ, co za tym idzie dźwięk też jest przyjemniejszy dla ucha.
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:39

Pięknie powyginane druciki przy próbie opiłowania i połączenia niestety poniszczyły się...


Obrazek


...wykombinowałem sobie, że zacznę tak jak Draz, od połączenia rurek w jedną. W tym celu dobrałem aluminiową rurkę i mosiężne pręciki tak, aby pięc pręcików zmieściło sie w rurce z lekkim luzem...


Obrazek



Następnie ponawiercełem kawałki drutu aluminiowego...


Obrazek


...i powklejałem w nie mosiężne pręciki przy pomocy kleju CA.


Obrazek



Wcisnąłem to wszystko w rurkę i zalałem żywicą.
Niestety przy wyginaniu drutów do właściwego kształtu wszystko się porozwalało.


Obrazek



Następnym razem zacząłem od drugiej strony.


Obrazek


Po ukształtowaniu pręcików...


Obrazek


...wcisnąłem na nie rurkę aluminiową, która ładnie je "ściągnęła" .


Obrazek


Zalałem wszystko żywicą. Utwardza się teraz...
To jest najciekawsze co udało mi się uzyskac.

Obrazek


A oto "urobek" z prób z różnymi metodami kształtowania kolektora Carrery


Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Porsche Carrera GT - srebrny

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 4 listopada 2007, 13:40

draz napisał(a):Sprawdz czy mieści się w "komorze".

Ja w końcu podszedłem do tego trochę inaczej - najpierw wygiąłem ten środkowy, potem przyciąłem jeden tak jak pokazywałem wcześniej, dolutowałem i wygiąłem je do pierwszego wylotu. Potem dolutowałem kolejny kawałek i dogiąłem do drugiego wylotu. Następnie na raz dolutowałem czwarty i piąty i dogiąłem odpowiednio.
Większy problem to było dorobienie drugiego kolektora na drugą stronę, aby wyglądał tak samo jak ten z pierwszej.

Ale pomysłowość pierwsza klasa. U mnie na szczęście już koniec z kolektorami.

Mam jednak małe ale: jak już kolektory zejdą się w jeden, lecą sobie potem do tłumika, a po drodze napotykają chyba katalizatory (pierun wie co to jest). I tak idelanie pasuje akurat "rurka" o średnicy 2mm. A ta aluminiowa jest znacznie grubsza. Jakaś wypasiona przejściówka w planach?



Po Twoich problemach z wciśnięciem tego kolektora często sprawdzałem czy pasuje, i udało się...

Obrazek

Obrazek

Teraz kombinuję czym uzupełnic te dziury między rurami, podpatruję różne masy u kolegów figurkowców...


draz napisał(a):Większy problem to było dorobienie drugiego kolektora na drugą stronę, aby wyglądał tak samo jak ten z pierwszej.


Też mi się wydaje, że będzie tu mały problem...

draz napisał(a):U mnie na szczęście już koniec z kolektorami.


Mi się już powoli zbiera na wymioty jak grzebię przy silniku. Tym bardziej, że jednocześnie robię sobie silnik lotniczy...

Obrazek

draz napisał(a):...Jakaś wypasiona przejściówka w planach?


Będę kombinował ten wydech w miarę dokładnie odtworzyc. Na zdjęciach widziałem, że te rury są owijane jakąś folią i plecionką...


INsejn napisał(a):Katalizatory są przed tłumikiem. Później to wszystko idzie do puszki i wylatuje przez wydech


W związku z tym, że nie mam specjalnego pojęcia jak nazywają się poszczególne części układu wydechowego, będę je chyba nazywał "rurki o różnych średnicach" :)
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Następna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości