MiG-29 fotel/samolot

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez young » czwartek, 28 marca 2013, 12:06

Maćku, sloty na mój rozum wysuwają się, klapy przednie wychylają jak tylne. I tak jest właśnie w F-16 i Mig-29. Lotki podczas postoju wychylone są jeśli dobrze pamiętam o 5 stopni...
young
 
Posty: 570
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 13:49
Lokalizacja: Szczecin

Reklama

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez Maciek_66 » czwartek, 28 marca 2013, 12:21

No, chyba rozumiem, klapy przednie tylko się uchylają, a sloty odsuwają od skrzydła tworząc szczelinę. Klapy tylne też mają kilka typów - albo się uchylają, albo też uchylają i wysuwają tworząc szczelinę (krokodylowe itp.). Czasem ma problemy z nazewnictwem, generalnie jak robię model, to śledzę co jak wygląda i jaki ma kolor. Jak to działa itp. mniej mnie interesuje. Pierwszy chyba raz się spotkałem z określeniem klapy przednie, myślałem, że wszystko co z przodu to sloty.
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez nobie1973 » czwartek, 28 marca 2013, 12:55

Tak juz fachowo z definicji to wyglada to tak ;o) :
- klapy przednie (noskowe) – ruchome elementy na krawędzi natarcia umożliwiające zmianę wysklepienia profilu płata;
- sloty – stałe lub ruchome elementy na krawędzi natarcia, tworzące szczelinę, dzięki której na górną powierzchnię płata dostaje się szybciej poruszające się powietrze – pozwala to na zwiększenie maksymalnego kąta natarcia.
Avatar użytkownika
nobie1973
 
Posty: 563
Dołączył(a): czwartek, 25 września 2008, 18:46
Lokalizacja: Londyn

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez nobie1973 » poniedziałek, 1 kwietnia 2013, 21:02

Maciek, trochę danych na temat kątów wychylenia powierzchni sterowych:

- kąt wychylenia klap przednich 20°
- kąt wychylenia klap tylnych 25°
- kąt wychylenia lotek ±20°
- kąt wychylenia steru kierunku ±25°
- kąt wychylenia statecznika poziomego +15° oraz -35°
- kąt wychylenia hamulca aerodynamicznego górnego +56°
- kąt wychylenia hamulca aerodynamicznego dolnego -60°

No i kilka zdjęć klap przednich w pozycji wychylonej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
nobie1973
 
Posty: 563
Dołączył(a): czwartek, 25 września 2008, 18:46
Lokalizacja: Londyn

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez Maciek_66 » poniedziałek, 1 kwietnia 2013, 21:48

Dziękuję bardzo.

Wygląda to nieźle, choć trochę niedomalowane. Zamierzam zrobić samolot z podwieszonymi rakietami, otwartą kabiną, bez otwartych luków. Tak dla pewności, jeszcze raz - klapy i stery mogę wychylić? I hamulec? Nie było żadnych blokad, czy czegoś takiego? Bo czytałem, że niektóre samoloty tak miały, że pewne konfiguracje były niemożliwe (poza naprawami i przeglądami oczywiście).
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez nobie1973 » wtorek, 2 kwietnia 2013, 01:08

Tak jak wcześniej napisałem w warunkach nie występowania ciśnienia w instalacji hydraulicznej możliwe jest wychylenie wszystkich powierzchni sterowych na samolocie… każdym. Także na dobrą sprawę każda konfiguracja jest możliwa :mrgreen: , np. również taka:

Obrazek

W MiG-u 29 przy włączonej instalacji hydraulicznej i podwieszonym dodatkowym zbiorniku paliwa i wypuszczonym podwoziu, nie otwiera się hamulec aerodynamiczny. Klapy przednie wypuszczają się automatycznie przy wypuszczeniu podwozia, a stateczniki poziome mogą wychylać się asynchronicznie (pełnić rolę lotek) przy lotach z prędkościami naddźwiękowymi w takiej sytuacji lotki są blokowane. Jak widzisz pewne ograniczenia eksploatacyjne mogą powodować niemożliwe niektóre konfiguracje samolotu, ale dotyczy to tylko samolotu podczas jego lotu, a nie samolotu który znajduje się na ziemi z wyłączonym silnikiem ;o) .
Avatar użytkownika
nobie1973
 
Posty: 563
Dołączył(a): czwartek, 25 września 2008, 18:46
Lokalizacja: Londyn

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez Maciek_66 » sobota, 9 listopada 2013, 20:10

A tak konkretnie w moim 111 - pasy pomarańczowe? A we wlotach powietrza, jak rozumiem, te płyty podniesione w zaparkowanym samolocie? A żaluzje otwarte?
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez Maciek_66 » czwartek, 20 marca 2014, 13:07

Podobno w MiGu-29 GWH (pierwsza edycja) są za małe pylony podskrzydłowe. Znajduję informację, że w 2 edycji błąd był poprawiony, ale jakoś nie mogę znaleźć informacji co było złego w pierwszej edycji. I podobno za krótkie były podwieszane zbiorniki? A ten zasobnik podkadłubowy był dobry? Jakie są tam jeszcze problemy?
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez BOMI21 » czwartek, 20 marca 2014, 16:33

Podobno poprawiono wielkość pylonów (były za małe/krótkie), spasowanie wlotów powietrza i gondol silników. Na pewno poprawiono blaszki, kalkomanie i instrukcję.

EDIT. Zmieniono uzbrojenie - zamiast 2x R-27 4xR-73 mamy 2xR-27 2xR-73 2xR-60. Trzeba pamiętać, że system rakiet jest w 9-12 zbyt głupi, by obsługiwać trzy rodzaje rakiet jednocześnie. W związku z tym może być tylko 2xR-27 i 4xR-60 lub 2xR-27 4xR-73 lub 6xR-73 lub 6xR-60\

EDIT. Można podwiesić trzy rodzaje rakiet, ale system zgłupieje i którejś pary nie odpali.

EDIT. Zbiorniki podwieszane też są przeskalowane. Ale zbiornik podkadłubowy 1150 Dm3 jest niezmieniony.
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1822
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 19:27

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez Maciek_66 » czwartek, 20 marca 2014, 17:58

BOMI21 napisał(a):(...) wielkość pylonów (były za małe/krótkie) (...)

Właśnie szukam informacji jak duży był błąd? Rozumiem, że ten zbiornik podkadłubowy był w porządku?
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez BOMI21 » czwartek, 20 marca 2014, 21:34

Maciek_66 napisał(a):
BOMI21 napisał(a):(...) wielkość pylonów (były za małe/krótkie) (...)

Właśnie szukam informacji jak duży był błąd? Rozumiem, że ten zbiornik podkadłubowy był w porządku?


A to nie wiem. Nie przykładałem do planów. :D
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1822
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 19:27

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez Kuba P. » sobota, 22 marca 2014, 18:41

Czy da się jakoś kupić same poprawione elementy?
Rozumiem, że teraz wyszła jakaś nowa edycja 9.12 nadającego się na polski?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez BOMI21 » sobota, 22 marca 2014, 19:45

Kuba P. napisał(a):Czy da się jakoś kupić same poprawione elementy?
Rozumiem, że teraz wyszła jakaś nowa edycja 9.12 nadającego się na polski?



Nie da się.

Do zrobienia polskiego MiGa-29 9-12A zmodernizowanego trzeba mieć zestaw L4811 (9-12 Late) lub L4814 (9-12 Early). Zestawy różnią się tylko kalkami i poprawionymi częściami - w tym pylonami, zbiornikami, nieco zmienionymi blaszkami i podobno spasowaniem na korzyść zestawu Early, oraz dodatkową ramką do MiGa wczesnego.Wczesny ma też inne pociski w zestawie.

BOMI21 napisał(a):
EDIT. Zmieniono uzbrojenie - zamiast 2x R-27 4xR-73 mamy 2xR-27 2xR-73 2xR-60. Trzeba pamiętać, że system rakiet jest w 9-12 zbyt głupi, by obsługiwać trzy rodzaje rakiet jednocześnie. W związku z tym może być tylko 2xR-27 i 4xR-60 lub 2xR-27 4xR-73 lub 6xR-73 lub 6xR-60\

EDIT. Można podwiesić trzy rodzaje rakiet, ale system zgłupieje i którejś pary nie odpali.


Ogólnie to tyle. Oba zestawy pozwalają bez przeróbek zrobić każdą maszynę jednomiejscową z dowolnego okresu Polskich Sił Powietrznych - do maszyn po pierwszej modernizacji należy mieć anteny, światła pozycyjne, antenę GPS do kabiny i dodatkowe radiostacje kabiny. Do tych po najnowszej modernizacji dodatkowo inne wyświetlacze do kabiny, inny panel pod HUDem i dodatkowe anteny.
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1822
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 19:27

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez Kuba P. » sobota, 22 marca 2014, 22:40

BOMI21 napisał(a):Do zrobienia polskiego MiGa-29 9-12A zmodernizowanego trzeba mieć zestaw L4811 (9-12 Late) lub L4814 (9-12 Early). Zestawy różnią się tylko kalkami i poprawionymi częściami - w tym pylonami, zbiornikami, nieco zmienionymi blaszkami i podobno spasowaniem na korzyść zestawu Early, oraz dodatkową ramką do MiGa wczesnego.Wczesny ma też inne pociski w zestawie.


Czyli żebym zrobił poprawnego "111" powinienem wykorzystać nie L4811 jaki mam a L4814 jakiego nie mam, tak?
Ktoś gdzieś pokazał w czym różnice? Widać to gdzieś?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: MiG-29 fotel/samolot

Postprzez karambolis8 » niedziela, 23 marca 2014, 10:08

Uzbrojenie z pylonami kup żywiczne od Eduarda - będzie najlepsze. Zbiorników praktycznie się nie podwiesza. Reszta zmian to kosmetyka, z którą sobie poradzisz.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości