Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez Komandor » środa, 19 marca 2014, 12:51

Witajcie.
Mam taki dylemat : czy Ju-88 Werk Numer : 751088 o kodzie "D5+AA", na której latał i zginął, as nocnych myśliwców Helmut Lent, to wersja G-6, czy R-2 ? W oficjalnych opisach jego śmierci i nie tylko widnieje, że "D5+AA" to Ju-88 G-6, ale w trakcie poszukiwań trafiłem na taka dyskusję :

http://forum.12oclockhigh.net/showthread.php?t=12411

wynika z niej, że Werk Numer 751088 to wersja R-2.

Czy ktoś z Was posiada może jakieś dokładniejsze informacje, bądź zdjęcia tej maszyny. Różnice między tymi wersjami, są spore, więc chciałbym w miarę możliwości, dokładnie ustalić jaką wersją był W.nr 751088 "D5+AA" ?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Paweł
Pozdrawia Paweł
Obrazek
Avatar użytkownika
Komandor
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 10:40
Lokalizacja: Z Domu

Reklama

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez Komandor » sobota, 5 kwietnia 2014, 13:03

Witajcie.
Odświeżę swój post. Po wstępnych poszukiwaniach i tentegowaniu w głowie, żeby przerobić Ju-88C-6 Revella 1:48, na Ju-88R-2 Lenta, doszedłem do takich wniosków :
1. Potrzebuję :
a. silniki BMW 801D, z osłonami
b. osłonę kabiny z A-1, czyli pojedynczy MG 17. Nie mam jeszcze, w rękach modelu C-6 i nie mam pojęcia jaka osłonę ma ten C-6 Revella ? Niektóre C-6 miały osłonę taką jak A-1
2. Nie jestem pewien, czy mam montować dolna gondolę pod kadłubem, czy nie ?
3. Jakaś firma, nie wiem jaka, robi kalki do JU-88 z BMW. Ciekawi mnie, czy jest tam malowanie maszyny Lenta ?

Z góry dziękuję Wam za pomoc i rady.

Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawia Paweł
Obrazek
Avatar użytkownika
Komandor
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 10:40
Lokalizacja: Z Domu

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez marco2607 » sobota, 5 kwietnia 2014, 15:58

Witaj Pawle.

Komandor napisał(a):3. Jakaś firma, nie wiem jaka, robi kalki do JU-88 z BMW. Ciekawi mnie, czy jest tam malowanie maszyny Lenta ?


Kto szuka znajduje. Jak będziesz miał zdjęcie lub malowankę ( w najgorszym razie zrobisz te co są opisane jako do G6.)
tego malowania możesz zamówić u PASTTELLI maskę . Ja tak robię i jestem z tego powodu bardzo zadowolony, koszt mniejszy niż kalek i możliwość wykonania dowolnego malowania.

Komandor napisał(a):a. silniki BMW 801D, z osłonami


Smok robi ju-88 G1/G10 , jak ktoś robił G10 to mu całe silniki BMW 801 zostały .
Jak znajdziesz zdjęcie to proszę go tu pokaż , mam R2 w skali 1/72 i może bym zrobił coś podobnego.

Osłona kabiny w wersji C z modelu SMOKA będzie pasować.
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez Komandor » sobota, 5 kwietnia 2014, 17:16

Czołem,.
Dziękuje Koledze bardzo za odpowiedź. Sprawa po części rozwiązana. Czyli tak :
a. zakup żywicznych osłon z kołpakami i śmigłami
b. osłona kabiny pozostaje z modelu
c. jak spoziram na zdjęcia C-6, to jednak dolna gondola pozostaje.
d. wykonanie szablonów - czy pomógłbyś mi je opracować, sam mam w tym temacie zerowe doświadczenie. Numery kodowe i Wr jest znany, a godło NJG3 mam z innej kalkomanii. Sama kolorystyka pozostaje domniemana i będę się wzorował na nocnych Ju 88 z NJG3.

Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawia Paweł
Obrazek
Avatar użytkownika
Komandor
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 10:40
Lokalizacja: Z Domu

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez marco2607 » sobota, 5 kwietnia 2014, 17:26

Być może będzie to reklama , ale firma na tyle konkretna że mogę reklamować. Te sprawy zawsze zostawiam firmie
Pastella , pokazuję obrazek , podaję jakiś wymiar np. krzyża w tym malowaniu i resztę oni dopasowują.

podaje namiary , ze wszystkim można się dogadać .
Ostatnio kupiłem coś takiego.
http://allegro.pl/nowosc-maski-pasy-dol ... 63709.html

Co do gondoli zapomniałem dodać w planach trojcy w wersji R2 też jest.
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez Kuba P. » sobota, 5 kwietnia 2014, 19:08

Komandor napisał(a):Witajcie.
Odświeżę swój post. Po wstępnych poszukiwaniach i tentegowaniu w głowie, żeby przerobić Ju-88C-6 Revella 1:48, na Ju-88R-2 Lenta, doszedłem do takich wniosków :
1. Potrzebuję :
a. silniki BMW 801D, z osłonami
b. osłonę kabiny z A-1, czyli pojedynczy MG 17. Nie mam jeszcze, w rękach modelu C-6 i nie mam pojęcia jaka osłonę ma ten C-6 Revella ? Niektóre C-6 miały osłonę taką jak A-1
2. Nie jestem pewien, czy mam montować dolna gondolę pod kadłubem, czy nie ?
3. Jakaś firma, nie wiem jaka, robi kalki do JU-88 z BMW. Ciekawi mnie, czy jest tam malowanie maszyny Lenta ?

Z góry dziękuję Wam za pomoc i rady.

Pozdrawiam
Paweł


Paweł,

a) Silniki dokładnie 801 A, nie D. Z wierzchu w osłonach oczywiście nie ma różnicy między oboma silnikami ale sam osprzęt silnika, mocowanie wizualnie byłoby inne.
b) Taką osłonę z jednym MG Dragon owszem robił, ale dorzucał ją do wersji G. Ona z wyglądu pasuje, niestety szerokość kadłuba modelu wersji C i wersji G jest odrobinę różna i ta osłona będzie za wąska. Miałem ten problem ze swoim modelem i własnie na niemożliwości pozyskania wczesnej, pasującej osłony z jednym stanowiskiem strzeleckim mój projekt siadł. Być może w zestawie Ju 88 C-6 Nachtjager jest odpowiednia osłona, sprawdź np. w przepaku Revella czy ori Dragonie. Ja robiłem z wersji zimowej i miałem tylko dwustanowiskowe osłony :(
c) Dolna gondola oczywiście ma być. Ju 88 R to nic innego jak Ju 88 C-6 z wyposażeniem do walki w nocy i silnikami BMW. Płatowiec to praktycznie całkowicie C-6.
d) Jest OWL decals z nocnymi tematami, może o nich myślisz?

marco2607 napisał(a):Osłona kabiny w wersji C z modelu SMOKA będzie pasować.


Jak wyżej. Jeśli to osłona z modelu Ju 88 G Dragon - NIE PASUJE.

marco2607 napisał(a):Smok robi ju-88 G1/G10 , jak ktoś robił G10 to mu całe silniki BMW 801 zostały .


Nie do końca - silniki z modelu Ju 88 G-1/G-10 mają pierścienie ekranujące rury wydechowe wydłużone, właściwe dla Ju 88 G natomiast na ile sam szukałem w temacie Ju 88 R to ten samolot nie miał takowych pierścieni i tylna część osłon jest delikatnie inna. Właściwe osłony silników znajdziesz w którymś z modelu Ju 188, podejżewam że 188 E i trzeba sprawdzić, czy tam są dwa zestawy silników BMW i Jumo. Jeśli tak masz sprawę załatwioną. Podbierasz BMW, dopasowujesz właściwy typ osłon silników (z bąblami na grzałki lub bez) a 188 robisz jako A na przykład.
Tego 188 tylko niestety ciężej kupić.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez marco2607 » sobota, 5 kwietnia 2014, 21:15

Skoro dragon tak kombinuje to muszą być niekiepskie zakupy.
Ten model
http://www.mojehobby.pl/products/Ju88C- ... Nocna.html ( owiewka ok.)
+ silniki do zdobycia , ten o którym mówi Kuba ma tylko 1 silniki
http://www.mojehobby.pl/products/JU-188E-1-Avenger.html

chyba że jest jakiś 188 A/E .
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez Kuba P. » sobota, 5 kwietnia 2014, 21:54

Dzięki za info z osłoną z tego modelu C-6 nocnego. Tak czułem, że tam będzie OK.
Ze zdobyciem Ju 188 może być problem, ostatnio Dragon wznowił A-1 i to bylo z dobre 10 lat temu. Patrząc na ich zwyczaje to może 188 wyjdzie niebawem jako Orange Valuepack? Byłoby warto :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez Komandor » niedziela, 6 kwietnia 2014, 10:51

Witajcie.
Dziękuję Chłopacy za rady. Kuba na Ciebie, też po cichu liczyłem.
1. Co do silników, to chyba się mylisz. Dostępne mi źródła ( Aero Detail, Bunrin Do, In Action, sowieckie Tornado i artykuł we "Flugzeug" na temat wersji C i R ) podają jednak, że :
a. Ju-88R-1 BMW 801A
b. Ju-88R-2 BMW 801D
tylko doradźcie które żywice kupić, różnią się detalami, oba maja tłumiki płomieni :

Obrazek

Obrazek

2. Co do owiewki, to chyba będzie poprawna ( jak pisał marco ), bo zamierzam kupić Ju-88C-6 z Revella. a to przepak Dragona.
3. Napiszcie proszę jakie uzbrojenie powinien mieć ten R-2 i jakie wyposażenie- radar, radary- mam trochę mętlik.

Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawia Paweł
Obrazek
Avatar użytkownika
Komandor
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 10:40
Lokalizacja: Z Domu

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez marco2607 » niedziela, 6 kwietnia 2014, 13:20

Nie mam pojęcia ile te silniki kosztują, ale pewnie nie mało. Może prościej by było kupić ju-88c ( nocnego) i ju-188e
( oba masz w linkach) i zamienić silnikami. Wyjdzie ju-88r i ju-188a . ;o)
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez Kuba P. » niedziela, 6 kwietnia 2014, 13:47

marco2607 napisał(a):Może prościej by było kupić ju-88c ( nocnego) i ju-188e
( oba masz w linkach) i zamienić silnikami. Wyjdzie ju-88r i ju-188a


Ależ skąd. Po pierwsze do Ju 188 musiałby przełożyć Jumo 213 a nie 211 z 88 C-6 a dwa to...weź i kup Ju 188 E 1:48 Dragona teraz. Trudne zadanie.

Paweł, sprawdzę Ci w wolniejszym czasie te silniki dla R-2, nie chcę plątać wątków.
Uzbrojenie stałe w Ju 88 R standardowo takie samo jak w C-6 - trzy MG 17 i trzy MG-FF/m.
Trzy MG 17 zabudowane na stałe w nosie maszyny, jedno działko również, dwa działka w lawecie ułożonej w gondoli podkadłubowej.
Uzbrojenie obronne - tutaj do potwierdzenia karabin z górnego tylnego stanowiska (zakładam, ze MG 81) i na dole w gondoli MG 81 Z montowany zamiennie z lawetą z MG-FF/m (czytać - albo dwa działka strzelające w przód albo ruchomy zdwojony MG 81 strzelający w tył)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez Komandor » niedziela, 6 kwietnia 2014, 19:21

marco2607 napisał(a):Nie mam pojęcia ile te silniki kosztują, ale pewnie nie mało. Może prościej by było kupić ju-88c ( nocnego) i ju-188e
( oba masz w linkach) i zamienić silnikami. Wyjdzie ju-88r i ju-188a . ;o)


Witam Kolegów.
Te silniki kosztują ok 16 GBP z przesyłką, to chyba taniej niż model Ju-188 w 1:48 ? Dałem post w "Giełdzie", że chętnie odkupię te osłony z modelu G1/G10, ale nikłe szanse, bo jak ktoś kupował ten, dość drogi model, to właśnie dla tych silników.
Dziękuję Kuba za opis uzbrojenia i elektroniki. Musze dokładnie poczytać, post na który przypadkiem trafiłem. Była w nim wzmianka o tej maszynie Lenta, że niby sam Geschwaderkommodore Helmut, wprowadził jakieś redukcje uzbrojenia. Jakie - nie pomnę :-|

Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawia Paweł
Obrazek
Avatar użytkownika
Komandor
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 10:40
Lokalizacja: Z Domu

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez Komandor » wtorek, 8 kwietnia 2014, 08:24

Witajcie.
Zapytam jeszcze jak wyglądałaby przeróbka tego G1/G10 z Dragona ? Będzie chyba problem z osłoną kabiny - jednostanowiskowa, ale późna ?

Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawia Paweł
Obrazek
Avatar użytkownika
Komandor
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 10:40
Lokalizacja: Z Domu

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez Kuba P. » wtorek, 8 kwietnia 2014, 08:46

Komandor napisał(a): Zapytam jeszcze jak wyglądałaby przeróbka tego G1/G10 z Dragona ? Będzie chyba problem z osłoną kabiny - jednostanowiskowa, ale późna ?
ł


Nie rozumiem - interesuje Cię przeróbka całego modelu Dragona G-1 na R-2 czy tylko osłony kabiny?
Bo jak przeszczep osłony kabiny to jak mówiłem wcześniej - nie pasuje. Jest za wąska i wpada do kabiny.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Nocny Ju-88 Helmuta Lenta G czy R ?

Postprzez Komandor » wtorek, 8 kwietnia 2014, 11:12

Kuba P. napisał(a):
Komandor napisał(a): Zapytam jeszcze jak wyglądałaby przeróbka tego G1/G10 z Dragona ? Będzie chyba problem z osłoną kabiny - jednostanowiskowa, ale późna ?
ł


Nie rozumiem - interesuje Cię przeróbka całego modelu Dragona G-1 na R-2 czy tylko osłony kabiny?
Bo jak przeszczep osłony kabiny to jak mówiłem wcześniej - nie pasuje. Jest za wąska i wpada do kabiny.


Kuba, o to mi się rozchodziło. Czyli w tym wypadku lepszy jest C-6 Dragon/Revell i dokupienie silników z żywiczki.

Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawia Paweł
Obrazek
Avatar użytkownika
Komandor
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 10:40
Lokalizacja: Z Domu

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości