Mam już omawiany model.
Wrażenia mieszane, z jednej strony ukazał się chyba po raz pierwszy wtryskowy Ta 152 C w tej skali, z drugiej model jest zrobiony niechlujnie i widać, jak na szybko dorobiono elementy do starego Ta 152 H Trimastera aby wyszedł z niego Ta 152 C.
Jest generalnie tak, jak pisałem po zobaczeniu pierwszych zajawek - to nie jest nowy zestaw, są dwie nowe ramki i stara reszta.
Nowe ramki to przede wszystkim skrzydła oraz osłony silnika, tu DB 603 wobec Jumo 213 w Ta 152 H.
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02180.jpg)
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02185.jpg)
O ile kształt płata z grubsza wygląda OK to kilka detali budzi podejrzenia co do poprawności:
[1] Kształt pokryw skrzydłowych działek MG 151/20e;
[2] Brak okna kanału odprowadzania łusek z kadłubowego działka MK 108,
[3] Dziwne linie na pokrywie komory głównych zbiorników paliwa,
[4] Niezbyt ładnie wykonane poszycie lotek, jest takie "starodawne" i dość dziwnie odtworzono widoczne żebra w okolicy zawiasów lotek
[5] Toporne sufity wnęk podwozia przy zupełnie przyzwoitym dźwigarze, wziętym zresztą ze starego modelu Ta 152 H,
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02182.jpg)
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02187.jpg)
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02188.jpg)
Największe korekty dotyczyć będą osłon silnika oraz chłodnicy.
Osłony silnika mają niezbyt dobry kształt wytłoczenia nad lewym łożem silnika oraz niespecjalnie piękne detale.
Osłona chłodnicy ma niepoprawny kształt - beczkowaty zamiast łagodnie wypukłego w rzucie z boku zaś samo odtworzenie chłodnic absolutnie nie odpowiada rzeczywistości i wymaga zrobienia od nowa. To najpoważniejszy błąd w modelu.
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02181.jpg)
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02183.jpg)
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02184.jpg)
Dobre wrażenie robi śmigło, dla porównania nałożone na zdjęcie prototypu V7.
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02186.jpg)
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/th_Tankmigo.jpg)
Największe rozczarowanie spotkało mnie po obejrzeniu kadłuba modelu. Jest tak, jak pisałem wcześniej - kadłub Ta 152 H, z którego należy odciąć osłony silnika Jumo i przykleić nowe, opisane wyżej osłony DB 603.
Profesjonalny charakter tego rozwiązania jest dość mocno wątpliwy...
To stawia ten model raczej w szeregu zestawów o charakterze konwersji a nie kompletnych, przygotowanych do bezproblemowego montażu zestawów.
Co mnie osobiście zadziwiło to to, ze nie wiedzieć czemu poprawiono w kadłubie Ta 152 H obrys pokrywy luku radio (na właściwy) i dodano wlew paliwa właściwy dla Ta 152 C. Nie poprawiono innych detali, zostawiono stary "silnik" a akurat to poprawiono. Dziwne.
Niestety pokrywa wlewu do tylnego zbiornika jest za mała, powinna mieć taki sam kształt jak pokrywa wlewu do zbiornika przedniego (zaznaczyłem).
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02178.jpg)
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02179.jpg)
Pozostałe elementy mniej więcej wspólne dla obu konstrukcji pochodzą oczywiście ze starego zestawu.
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02176.jpg)
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02177.jpg)
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02178.jpg)
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02190.jpg)
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02191.jpg)
Niestety ze starego zestawu pochodzi osłona kabiny, przez co limuzyna jest niepoprawna dla Ta 152 C, który w odróżnieniu od Ta 152 H nie posiadał kabiny ciśnieniowej i osłona powinna być zbliżona wyglądem do tej wypukłej z Fw 190 A/F/G/D.
W zestawie również dobrze znane blaszki oraz przyzwoite kalkomanie (nie weryfikowałem kroju liter).
![Obrazek](http://i4.photobucket.com/albums/y141/KubaPlewka/Ta%20152%20C/th_DSC02192.jpg)
Ten mimo wszystko ciekawy model można wykonać albo jako Ta 152 C albo zrobić coś ciekawszego - zmontować kadłub Ta 152 z silnikiem Jumo 213 - czyli taki jaki jest w modelu z płatem o małej rozpiętości, dorobić osłonę kamery i próbować odtworzyć wygląd Ta 152 E-1, wariantu rozpoznawczego.
Osłony silnika można próbować pożenić z modelem Fw 190 D i zrobić model Fw 190 D-15.
Oba samoloty, Fw 190 D-15 jak i Ta 152 E zostały niedawno zidentyfikowane na zdjęciach i ich wygląd został potwierdzony.
Jest to dość ciekawa alternatywa dla wykorzystania opisywanego zestawu Dragona.