Łosz na odwrót

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Łosz na odwrót

Postprzez mnak24 » sobota, 26 kwietnia 2014, 20:28

Witam, przejdę do sedna. Otóż gdy pewnego cudownego lutowego wieczoru łoszowałem samolot, to cała mikstura opuściła wgłębne linie podziału i skupiła się na panelach poszycia aeroplanu. Używałem olejnych farb dla plastyków i dedykowanego rozpuszczalnika, lakier to połysk Vallejo. Co mogło być przyczyną zjawiska i jak temu zapobiec?
"Ja mogę powiedzieć coś na ten temat, że po prostu, że ja na ten temat nic za bardzo nie mogę powiedzieć"

KW-1 zimowy|Tarpon mk. 1|Panther ausf. A|Schwimmwagen|Ju-87 G1|F4F-4 Wildcat|
MiG-21 "Latający ołówek"
Avatar użytkownika
mnak24
 
Posty: 2033
Dołączył(a): środa, 28 grudnia 2011, 21:30
Lokalizacja: Brodnica/Brzeg

Reklama

Re: Łosz na odwrót

Postprzez rotpol13 » sobota, 26 kwietnia 2014, 20:39

Jadłeś kurczaka i nie umyłeś rąk :)

Artur napisał(a):Witam
A dlaczego komplikować sobie pracę?
Model pomalowany akrylami-Pactra,Lifecolor , następnie wash olejny z rozcienczalnikiem-nie gryzie się z akrylem -wg mnie najlepszy-Eko-1,w miare potrzeby z racji długiego schnięcia podsuszam suszarką do włosów i ostatni etap to ściągnięcie nadmiarów z powierzchni patyczkami higienicznymi,kawałkami szmatki-efekty gwarantowane ,zarówno na pancerce jak i lotniczych modelach , a nawet i okrętach.
Przedstawiona metoda daje właśnie mozliwość operowania washem na warstwie farby matowej-efekty są o wiele lepsze niż miałoby to być zrobione po lakierowaniu czy sido-wtedy operujemy nie na farbie a na powierzchni położonego lakieru.
Pozdrawiam
Artur


http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=76&t=19528
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh


Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości