MIG-29 GWH 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez Solo » niedziela, 29 czerwca 2014, 21:56

Jest wystarczająco elastyczna.
Patrz, przed chwilą zamaskowałem owiewkę do mojego Tomcata.
Same ramki, środek wypełnię Maskolem albo kawałeczkami taśmy.

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Reklama

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez rudolf24 » niedziela, 29 czerwca 2014, 22:00

Ja zwykle daję szersze paski i kłade je najczęściej pionowo.
Ostatnio edytowano niedziela, 29 czerwca 2014, 22:05 przez rudolf24, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
rudolf24
 
Posty: 1038
Dołączył(a): poniedziałek, 22 października 2012, 18:59

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez Solo » niedziela, 29 czerwca 2014, 22:01

No ale wtedy masz kłopot z rogami, szczególnie jeśli są (a z reguły są) zaokrąglone, musisz dociąć odpowiedni kształt, w przypadku stosowania paseczków jak u mnie, ten problem sam się rozwiązuje.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez rudolf24 » niedziela, 29 czerwca 2014, 22:03

Solo napisał(a):No ale wtedy masz kłopot z rogami, szczególnie jeśli są (a z reguły są) zaokrąglone, musisz dociąć odpowiedni kształt, w przypadku stosowania paseczków jak u mnie, ten problem sam się rozwiązuje.

Tak, to prawda dlatego eksperymentuje różnymi sposobami.
Avatar użytkownika
rudolf24
 
Posty: 1038
Dołączył(a): poniedziałek, 22 października 2012, 18:59

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez BOMI21 » niedziela, 29 czerwca 2014, 22:17

A ja jestem wredny zgred i zostanę przy swoim :twisted:
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1822
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 19:27

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez rotpol13 » niedziela, 29 czerwca 2014, 22:21

BOMI21 napisał(a):A ja jestem wredny zgred i zostanę przy swoim :twisted:


Nie wredny zgred - tylko leniwiec pospolity :lol:
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez Solo » niedziela, 29 czerwca 2014, 22:25

BOMI21 napisał(a):A ja jestem wredny zgred i zostanę przy swoim :twisted:


Też wolę gotowe maski, o ile są.
Do mojego Tomcata niestety ich nie ma, więc trzeba dłubać.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez Komandor » niedziela, 29 czerwca 2014, 22:44

rotpol13 napisał(a):
BOMI21 napisał(a):A ja jestem wredny zgred i zostanę przy swoim :twisted:


Nie wredny zgred - tylko leniwiec pospolity :lol:


I poprawne wklejenie gotowych masek, to też sztuka. Ja osobiście wolę taśmę Tamki. Jest jeszcze doskonalszy produkt - cieniutka taśma do zaklejania próbek w laboratoriach analitycznych. Jest tak : rozciągasz w palcach i naciskasz na owiewkę,a ta powłoczka przylega sama wypełniając wszelkie wgłębienia. Coś jak kalka po płynie. Potem tak jak z taśmą : nożyk i cięcie w miejscach ramy. Mam, ale mało mi zostało i tak proste tematy jak limuzyna i owiewka z MiGa-29 oklejam taśmą Tamki. Laboratoryjną zostawiam np. na szklarnię Devastatora. Co do przylegania, to jest prosty sposób : lekko spiłowana wykałaczka i przejazd w miejscu ramy. Trzyma jak Butapren.

Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawia Paweł
Obrazek
Avatar użytkownika
Komandor
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 10:40
Lokalizacja: Z Domu

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez GUDMUNDUR » niedziela, 29 czerwca 2014, 23:26

Dla mnie gorzej niż obklejanie jest przytrzymanie nieistniejącą trzecią ręką kabinki przed oczami :roll: .
Avatar użytkownika
GUDMUNDUR
 
Posty: 1209
Dołączył(a): poniedziałek, 5 maja 2014, 23:59
Lokalizacja: za siedmioma pędzelkami ...

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez rudolf24 » poniedziałek, 30 czerwca 2014, 14:57

Mam nadzieje że teraz zdjęcia są lepsze, po farby jakie są mi potrzebne pojadę najprawdopodobniej w czwartek. Zdjęcia zamieścił bym szybciej ,ale rozładował mi się aparat i musiałem go załadować :evil: .
Obrazek
Obrazek
No i z tych guziczków na drążku jestem dumny dlatego bo udało mi się je poprawnie bez uwalenia wszystkiego klejem przykleić :D .
Obrazek
Czy te oto zaznaczone sloty mogą być w pozycji wychylonej jeśli samolot stoi na ziemi i nic się z nim nie dzieje ?
Obrazek
Avatar użytkownika
rudolf24
 
Posty: 1038
Dołączył(a): poniedziałek, 22 października 2012, 18:59

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez BOMI21 » poniedziałek, 30 czerwca 2014, 15:41

rudolf24 napisał(a):Czy te oto zaznaczone sloty mogą być w pozycji wychylonej jeśli samolot stoi na ziemi i nic się z nim nie dzieje ?
Obrazek


To są żaluzje regulujące przepływ powietrza do silników.

Mają takie fazy działania:

- Samolot stoi na ziemi, silniki wyłączone. Główne wloty powietrza otwarte (te dwa duże pod kadłubem). Żaluzje zamknięte.
- Samolot stoi na ziemi, silniki włączone (pilot w kabinie). Główne wloty powietrza zamknięte. Żaluzje otwarte.
- Samolot rozpędza się podczas startu. Prędkość < 200 km/h. Główne wloty powietrza zamknięte. Żaluzje otwarte.
- Samolot rozpędza się podczas startu. Prędkość > 200 km/h. Główne wloty powietrza otwarte. Żaluzje zamknięte.

Uwaga. Podczas lotu same żaluzje działają automatycznie. W przypadku wykrycia przez system np. za małą ilość powietrza przepływającego przez główne wloty powietrza (np. z powodu wykonywania akrobacji i nietypowego przepływu powietrza naokoło płatowca). Żaluzje automatycznie otwierają się i zamykają. Każda żaluzja działa niezależnie od innych.
To samo się tyczy głównych wlotów powietrza. Przy dużych prędkościach (szczególnie przy prędkościach Ma > 1) rampy, które normalnie zamykają i otwierają wloty, mogą być częściowo zamknięte - zapobiegają zbyt dużemu przepływowi powietrza przez wlot, zapobiegając pompażowi. Za żaluzjami są też trzy małe kratki. One też wypuszczają powietrza przy dużych prędkościach, ale ich ruch jest niewidoczny.

Najprościej - gdy samolot stoi na lotnisku, z wyłączonymi silnikami. Główne wloty powietrza muszą być otwarte, a żaluzje muszą być zamknięte.

Dobrze, że o to pytasz. Bardzo dużo modeli '29 ma to źle sklejone.

Pamiętaj też m. in o hamulcu aerodynamicznym w tylnej części kadłuba, między statecznikami pionowymi. On też ma swoją automatykę.
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1822
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 19:27

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez rudolf24 » poniedziałek, 30 czerwca 2014, 15:50

Okej, rozumiem dzięki wielkie :) .
Avatar użytkownika
rudolf24
 
Posty: 1038
Dołączył(a): poniedziałek, 22 października 2012, 18:59

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez GUDMUNDUR » wtorek, 1 lipca 2014, 12:34

Obrazek
Avatar użytkownika
GUDMUNDUR
 
Posty: 1209
Dołączył(a): poniedziałek, 5 maja 2014, 23:59
Lokalizacja: za siedmioma pędzelkami ...

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez rudolf24 » wtorek, 1 lipca 2014, 18:09

Witam o tuż na początku chciałbym zapytać o trzy rzeczy rzeczy, mianowicie:
1. Czy trzeba obciążać nos miga żeby stał równo ?
2. Otóż w czasie wiercenia otworów zaciekawiło mnie jedno, otóż GWH podaję że trzeba zrobić dziurkę w jednym otworze,ale tu zaczynają się schody ponieważ są dwa obok siebie a instrukcja nie zaznacza który ma to być dokładnie :shock: .
Obrazek
Obrazek
3. Czy element C3 także ma być w kolorze C33 ?
Obrazek
Tutaj jestem zachwycony jakością modelu, bardzo ładne detale.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tutaj mniej :evil: chyba najgorzej spasowany element w całym modelu. (W rzeczywistości wygląda to lepiej tutaj robiłem mając aparat jakieś 5 cm od modelu.
Obrazek
Oraz wkleiłem wloty powietrza tak jak mi Bomi poradził za co mu bardzo dziękuje :mrgreen: .
Obrazek
Avatar użytkownika
rudolf24
 
Posty: 1038
Dołączył(a): poniedziałek, 22 października 2012, 18:59

Re: MIG-29 GWH 1/48

Postprzez BOMI21 » wtorek, 1 lipca 2014, 20:09

rudolf24 napisał(a):1. Czy trzeba obciążać nos miga żeby stał równo ?


Nie pamiętam - mój był obciążony żywicami. Zrób tak - nie wklejaj stożka (tego, gdzie jest radar) - część D1 - będzie Ci łatwiej malować (Twój wybór malowania ma ten stożek w kolorze innym niż reszta samolotu, więc odpadnie Ci malowanie) i po wklejeniu podwozia z przodu kadłuba będziesz miał idealną dziurę, aby wsadzić obciążenie (jeżeli będzie potrzebne).

rudolf24 napisał(a):2. Otóż w czasie wiercenia otworów zaciekawiło mnie jedno, otóż GWH podaję że trzeba zrobić dziurkę w jednym otworze,ale tu zaczynają się schody ponieważ są dwa obok siebie a instrukcja nie zaznacza który ma to być dokładnie :shock: .


Prawdopodobnie będziesz chciał podwiesić swojemu MiGowi podstawowe belki z uzbrojeniem. Producent przewidział (tak jak w prawdziwym odkurzaczu) możliwość wklejenia różnych prowadnic (belek) pod rakiety w to samo miejsce. Najzwyklejsza dla MiGów-29 konfiguracja (belek i uzbrojenia podwieszanego) to: (zaczynając od kadłuba w kierunku końcówki skrzydła)

- APU 470 (część J1) z podwieszoną rakietą R-27R (lub APU 73 (część P1) z podwieszoną rakietą R-73) (lub APU 60 z rakietą R-60)
- APU 73 (część P1) z podwieszoną rakietą R-73 (lub APU 60 (część J4) z podwieszoną rakietą R-60)
- APU 73 (część P1) z podwieszoną rakietą R-73 (lub APU 60 (część J4) z podwieszoną rakietą R-60)

Nie mogą wisieć (znaczy mogą, ale nie będzie to w 100% działać) jednocześnie trzy rodzaje rakiet - jest to ograniczenie komputera odpalającego rakiety.

Podsumowując: po prostu przyklej belki tak, jak chce to instrukcja - innych belek przecież nie masz. Po prostu nie przykleisz np. R-60. Co do otworów - weź taką belkę, jaka ma być w miejscu i zobacz jakie otwory pasują do wystających z belki kołków - one pasują tylko na jeden sposób.

OFF TOPIC. Ja jestem leniwy i w swoim aktualnym MiGu-29 wywierciłem wszystkie otwory (ale Ty tak nie rób! :mrgreen: ) - mam zdjecia bardzo nietypowych konfiguracji belek i w momencie zamykania kadłuba nie miałem zielonego pojęcia co chcę podwiesić, więc profilaktycznie wywierciłem wszystkie :mrgreen:


rudolf24 napisał(a):3. Czy element C3 także ma być w kolorze C33 ?


Nie wklejaj go. To jest odbiornik GPS i Twój MiG bardzo prawdopodobne, że takiego nie ma. Nasze MiGi po modernizacjach takie mają.

Tak wygląda kokpit w niemodyfikowanym, fabrycznym MiGu-29 9-12A

Obrazek

Taa, to zdjęcie to Flamming Cliffs 2.0, ale przynajmniej widać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

rudolf24 napisał(a):
A tutaj mniej :evil: chyba najgorzej spasowany element w całym modelu. (W rzeczywistości wygląda to lepiej tutaj robiłem mając aparat jakieś 5 cm od modelu.


Poczekaj aż dojdziesz do wlotów powietrza i gondol :P

rudolf24 napisał(a):Oraz wkleiłem wloty powietrza tak jak mi Bomi poradził za co mu bardzo dziękuje :mrgreen: .


Czysta radość widzieć MiGa-29 bez baboli merytorycznych. :mrgreen:

EDIT. Jesteś pewien, że wkleiłeś dobrą wersję skrzydełek chłodzących działko?
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1822
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 19:27

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości