Celownik ciąg dalszy:
Pomalowałem ramy na czarno:

I pomalowałem soczewkę projektora żółtą farbą clear - Gunze C48

Zrobiłem też szybkę HUDa, tak jak chciałby to widzieć GWH

Poszedłem spać. Dzisiaj rano biorę model do ręki i stwierdzam obiektywnie "No chyba mnie coś porąbało!"
Wywaliłem imitację szkła, dociąłem ją (aby nie wypuklała się już), wkleiłem na Extra Thin Tamiyi, po czym ze szkiełka z zestawu Eduarda dorobiłem drugie, mniejsze szkiełko. Efekt przekroczył moje oczekiwania:

To środkowe szkiełko jest pod złym kątem (powinno być równoległe do tego mniejszego, ale nie tykam już - jak dla mnie lepiej być nie będzie
Pamięta ktoś mojego zeszłorocznego MiGa-29?

Tam szkiełko zrobiłem tak

Co prawda merytorycznie jest nieco lepiej (duże szkło jest pod dobrym kątem), ale czystość wykonania i grubość szkła (po powiększeniu 48-krotnym otrzymalibyśmy 5-cio centymetrowe szkło pancerne

powoduje, że w tym MiGu udało się pójść krok dalej. A ja wciąż nie wierzę, że jakoś się to trzyma

.
Nie będę zamęczał nic niewnoszącymi update'ami mojego warsztatu, więc słownie:
do tej pory zrobiłem, nie chwaląc się:
- dopasowałem nos
- wyprowadziłem przykadłubowe części skrzydeł
- zaszpachlowałem miejsce między przednimi klapami, a kadłubem - po wklejeniu klap w pozycji wysuniętej, byłaby piękna dziura
- zakończyłem prace nad wlotami powietrza - zaszpachlowałem, pomalowałem plastik oraz wkleiłem fototrawione panele regulujące przepływ powietrza.
- przygotowałem nos pod montaż rurki pitota
- dopasowałem, wkleiłem i pomalowałem surfacerem panel z antenami przed kabiną
- w tym samym miejscu zaszpachlowałem i pomalowałem zaślepkę na inne anteny, których nasze MiGi nie posiadają
- wyszlifowałem papierem 5000 większość powierzchni płatowca - szczególnie miejsca, gdzie było coś szpachlowane, lub klejone
Model wchodzi na ostatnią prostą przed malowaniem.
Nawiązał ze mną kontakt Pan Mirosław Gawroński, autor filmików Fulcrum Drivers, a także fotograf lotniczy. Dostarczył mi dużo wcześniej niepublikowanych zdjęć MiGa-29 '77 w aktualnym malowaniu, które stanowią bezcenną pomoc merytoryczną dla tego modelu - obiecał też zrobić kompletny walkaround przy najbliższej wizycie w Malborku - za to wszystko bardzo mu dziękuję.
EDIT. Kokpit wygląda w tej chwili tak:

I z oszkleniem
