
Zdięcie ze strony http://jegostrona.pl/news/galeria/45358 ... zdjec.html
Nie powielamy klasyki, ale tworzymy nową klasę
Polski samolot odrzutowy Flaris Lar 1 wzbudził olbrzymie zainteresowanie na pokazach lotniczych na podparyskim lotnisku Le Bourget.
Dyrektor projektu Flaris Rafał Ładziński: Zacznę od pomysłu. Pomysł prywatnego samolotu odrzutowego powstał w odpowiedzi na komunikacyjne wyzwanie naszych czasów. Zrodził się podczas mojej podróży, w korku na niemieckiej autostradzie.
Na stanowisko głównego konstruktora powołałem inżyniera Andrzeja Frydrychewicza, najlepszego, najbardziej doświadczonego, bezkompromisowego w dążeniu do celu konstruktora. Twórcę ponadczasowej Wilgi, Kruka oraz samolotu szkolnego Orlik.
Doskonałość aerodynamiczna wynosi 18, co przy niewielkiej masie startowej 1450 kg gwarantuje niskie zużycie paliwa i możliwość lądowania w terenie przygodnym. Samolot posiada właściwości zapobiegające wpadaniu w korkociąg, jest intuicyjny w pilotażu, wybacza błędy, a przez to przeznaczony dla pilota amatora.
Dodatkowo, maszyna ta charakteryzuje się wyjątkowo krótkim startem i lądowaniem. Wystarczy 200 m trawy by oderwać go od ziemi. Prędkość przelotowa samolotu wynosi 700 km/h na pułapie 9 tys. m. Od początku konstruowania przyświeca nam cel budowy optymalnego środka transportu dla każdego, dlatego jeszcze na etapie projektu koncepcyjnego rozpoczęliśmy prace nad opracowaniem systemów automatycznego startu i lądowania. W niedalekiej przyszłości LAR1 zostanie doposażony w takie systemy.
Przeprowadzone przez nas badania rynku wskazują na ogromne zapotrzebowanie powstania kilkudziesięciu tysięcy szt. tego typu samolotów w najbliższych dwóch dekadach.
Polska dawna potęga przemysłu lotniczego poniosła ogromne koszty transformacji ustrojowej, niestety nie udało się utrzymać w naszych rękach kluczowych zakładów lotniczych. W program Flaris zaangażowane są czołowe polskie uczelnie i instytuty: Wojskowa Akademia Techniczna, Politechnika Warszawska, Instytut Lotnictwa, Politechnika Wrocławska, a także Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych. Dzięki wsparciu klastrów: Pod patronatem WAT Klaster GA oraz OLOT Klaster: ”Technologiczne wsparcie innowacyjnych projektów lotniczych”, Flaris ma szansę kontynuować polskie tradycje lotnicze, polskich naukowców, konstruktorów i lotników.
Całość na http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... nowa-klase
Część II na http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... techniczna
Jak dla mnie jest to doskonała idea, kilometr kosztuje 1zł jak na samolot odrzutowy to darmo
Może startować z trawiastych lotnisk, wystarczy amatorska licencja. DLA MNIE TAKA MASZYNA TO REWELACJA !
OBY SIĘ UDAŁO PANOWIE





