F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez Murek » niedziela, 13 lipca 2014, 10:30

Podwozie super, jak w prawdziwym samolocie :D
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Reklama

modele polskich samolotów

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez Aleksander » niedziela, 13 lipca 2014, 12:22

Ja mimo wszystko przynajmniej dałbym opony do bieżnikowania :P :lol:
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8804
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez Solo » niedziela, 13 lipca 2014, 16:24

Ależ opony mają bieżnik, nówki sztuki, nietyrane, ściągnięte ze świeżo bitego F-35. :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez mnak24 » niedziela, 13 lipca 2014, 23:01

Zimowe czy letnie? Ładny model, Solo :)
"Ja mogę powiedzieć coś na ten temat, że po prostu, że ja na ten temat nic za bardzo nie mogę powiedzieć"

KW-1 zimowy|Tarpon mk. 1|Panther ausf. A|Schwimmwagen|Ju-87 G1|F4F-4 Wildcat|
MiG-21 "Latający ołówek"
Avatar użytkownika
mnak24
 
Posty: 2033
Dołączył(a): środa, 28 grudnia 2011, 21:30
Lokalizacja: Brodnica/Brzeg

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez Solo » poniedziałek, 14 lipca 2014, 15:25

Innych nie robię. :)

Drobiazgów ciąg dalszy.
Mam już gotowe pojemniki paliwa (domalowałem otwory wlewowe czerwonym kolorem), dodam do nich tylko brudzenie przed finalnym montażem.
Pojemniki pomalowałem celowo wcześniej, przed samym samolotem, aby ich wygląd i stopień zużycia różnił się od samej maszyny, w końcu nie są one przypisane na stałe do tego samego samolotu.

Obrazek

Na deser zrobiłem sobie tzw. chin pod, czyli w tym konkretnym egzemplarzu, zasobnik z kamerą TCS, anteną AN/ALQ-100 i światełkiem pozycyjnym.
Światełko zestawowe (czyli kawałek samego poda w wersji Academy) wyciąłem i zastąpiłem światełkiem własnej roboty.
Zeszlifowałem też antenkę, która jest płaska w oryginale.
Na koniec dorobiłem soczewkę obiektywu kamery. Udało mi się uzyskać bąbelek powietrza w środku soczewki, dzięki czemu kamera wygląda jakby za szkłem miała zamontowany sensor (tak jak w oryginale).

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez myszoskoczek » poniedziałek, 14 lipca 2014, 16:55

Obrazek
Obecnie na warsztacie: A-7P Corsair II viewtopic.php?f=12&t=82622
Pamiętajcie, wszystko wygląda lepiej na żywo niż na zdjęciach
myszoskoczek
 
Posty: 994
Dołączył(a): poniedziałek, 9 września 2013, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez Solo » poniedziałek, 14 lipca 2014, 21:40

Wreszcie, po długich bojach ze spasowaniem części, zamknąłem kadłub (choć nie do końca).
Academy sprawiła mi niemiłą niespodziankę: spasowanie kadłuba jest dalekie od moich oczekiwań.
Połączenie części dziobowej z ogonową to było wyzwanie. Ale jakoś się udało to zaszpachlować bez śladu.
Okazało się jednak, że dopasowanie ścianek części dziobowej i ogonowej powoduje, że element podłogi (na zdjęciu poniżej na razie tam jest dziura) ma ogromne luzy i nie da się go oprawić żeby nie było szpar. Jedyne wyjście to sztukowanie podłogi profilami.
NA SZCZĘŚCIE tę część kadłuba będą zasłaniały pylony z Phoenixami, więc mogę ten problem całkowicie zignorować - tych szpar po prostu nie będzie widać, więc w ogóle nie będę ich łatać, zaleję je najwyżej jakąś szpachlą, żeby pilotom od spodu nie wiało.

Obrazek

W tej chwili pracuję jeszcze nad usuwaniem śladów łączeń wlotów powietrza. Niestety, w tym modelu praktycznie jest bardzo trudno tak połączyć te wloty powietrza z gondolami silnika, żeby idealnie wyprowadzić ich sylwetkę. Niezbyt mi się to udało i w pewnym momencie będzie lekkie zwichrowanie linii, ale chyba nie powinno się to rzucać w oczy.
Trudno tylko zlikwidować szpary po połączeniach, bo akurat w tych miejscach jest mnóstwo różnych linii, bardzo drobnych elementów. No ale trudno.
Sporo do szlifowania będzie także wewnątrz wlotów.
Na razie jestem na etapie zalewania klejem CA i wstępnego szlifowania.

Obrazek

Dziś przykleiłem stateczniki, które też są mocno niedopasowanie do kadłuba. Klej CA znowu w użyciu i zalewamy sporo szpar. Na szczęście akurat tam nie będzie dużo szlifowania, wystarczy praktycznie tylko pozbyć się dziur.
Sterów wysokości na razie nie montuję, bo i tak bym je oberwał w trakcie prac.
Przykleję je dopiero po pomalowaniu modelu.

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez GUDMUNDUR » poniedziałek, 14 lipca 2014, 21:47

Solo napisał(a):tych szpar po prostu nie będzie widać, więc w ogóle nie będę ich łatać, zaleję je najwyżej jakąś szpachlą


I znowu owiewke zepsujesz .
Avatar użytkownika
GUDMUNDUR
 
Posty: 1209
Dołączył(a): poniedziałek, 5 maja 2014, 23:59
Lokalizacja: za siedmioma pędzelkami ...

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez Boogeyman » poniedziałek, 14 lipca 2014, 22:35

Mnie wciąż zastanawia po co przyklejasz owiewkę w trakcie pracy, przez co narażasz ją. Ja sobie elementy przezroczyste zostawiam na koniec.
MDK Świdnica - Grupa Trzymająca Władzę - Królowie Lenistwa - Przerzeczyn
Boogeyman
 
Posty: 436
Dołączył(a): wtorek, 30 sierpnia 2011, 20:39

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez rudolf24 » wtorek, 15 lipca 2014, 07:27

Zawsze klej CA może zmatowić owiewkę albo wnętrze samolotu, chodzi mi o same opary.
Avatar użytkownika
rudolf24
 
Posty: 1038
Dołączył(a): poniedziałek, 22 października 2012, 18:59

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez Solo » wtorek, 15 lipca 2014, 09:26

Boogeyman napisał(a):Mnie wciąż zastanawia po co przyklejasz owiewkę w trakcie pracy, przez co narażasz ją. Ja sobie elementy przezroczyste zostawiam na koniec.


Trochę narażam, ale staram się zabezpieczyć.
Inaczej się nie da - jeśli przykleiłbym ją po skończeniu pracy, czyli pomalowaniu modelu, to miałbym problemy z dopasowaniem jej.
Przy klejeniu trzeba dopasowywać, szpachlować itp. a na farbie tego raczej się nie powinno robić.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 15 lipca 2014, 09:35

Zaklej kabinę taśmą, lub przyklej owiewkę tylko na Maskol, poszpachluj i poszlifuj kadłub, w razie czego możesz bezpiecznie owiewkę zdjąć i oczyścić. Potem, kiedy juz nie używasz agresywnych środków, dopasuj ostatecznie owiewkę i przyklej szczelnie. Wtedy pomaluj i washuj.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez Boogeyman » wtorek, 15 lipca 2014, 12:10

Solo napisał(a):
Boogeyman napisał(a):Mnie wciąż zastanawia po co przyklejasz owiewkę w trakcie pracy, przez co narażasz ją. Ja sobie elementy przezroczyste zostawiam na koniec.


Trochę narażam, ale staram się zabezpieczyć.
Inaczej się nie da - jeśli przykleiłbym ją po skończeniu pracy, czyli pomalowaniu modelu, to miałbym problemy z dopasowaniem jej.
Przy klejeniu trzeba dopasowywać, szpachlować itp. a na farbie tego raczej się nie powinno robić.


Miałem na myśli, że ja ostatnią rzeczą jaką staram się robić przed malowaniem jest właśnie przyklejanie elementów przezroczystych.
MDK Świdnica - Grupa Trzymająca Władzę - Królowie Lenistwa - Przerzeczyn
Boogeyman
 
Posty: 436
Dołączył(a): wtorek, 30 sierpnia 2011, 20:39

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez Solo » wtorek, 15 lipca 2014, 19:57

Racja panowie, będę tak robić przy następnych modelach.

Jak doradzicie mi malowanie dyszy silnika?
Potrzebna mi porada, bo mam z tym mały zgryz od kilku dni.
Z tego co widziałem, silnik TF30 ma dysze mocno spalone na zewnątrz, więc sam wylot chyba warto pomalować jakimś gun metalem, ewentualnie poprawić lekko czarnym nalotem, może zróżnicować powierzchnię pigmentami. Generalnie ten fragment to przepalony do czerni metal.
Jeśli zaś chodzi o obsadę tych dyszy, to kolor jest lekko żółtawy, więc może na jakiś błyszczący metalizer dać coś w rodzaju pale burnt metal, albo manifold?
Doradźcie proszę.

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-14A Tomcat // Academy // 1:72

Postprzez rotpol13 » wtorek, 15 lipca 2014, 20:23

Tu lepiej widać.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości