Brytyjskie Shermany we Włoszech/Afryce.

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych pojazdach wojskowych lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Moderator: xenomorph

Brytyjskie Shermany we Włoszech/Afryce.

Postprzez lwi » środa, 23 lipca 2014, 23:57

Witam Szanownych Forumowiczów.
Mam pytanie/zagadkę do znawców i wielbicieli Shermanów.
Wymyśliłem sobie pewną konfigurację i zastanawiam się czy była ona używana (prawdobodobna) w rzeczywistości.
Części składowe są następujące (takie mi zostały części po różnych modelach):
- kadłub wczesny (małe włazy) M4 lub M4A1 ale bez DV
- wieża low bustle
- malowanie najlepiej brytyjskie (piaskowe jedno lub dwu-barwne) z Włoch, Sycylii lub Afryki

Tyle na początek, bo pozostaje jeszcze kwestia jarzma, gąsienic, przekładni... ale zostawiam to na później do omówienia na konkretnym przykładzie.
Najpierw chciałbym się upewnić co do możliwej wersji wyjściowej.
Niby zdjęć jest sporo w sieci, ale jak przyjdzie co do czego to same mk.II z DV z Afryki lub mk.III z Włoch.

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi, podpowiedzi, zdjęcia...
Pozdrawiam
Łukasz
Avatar użytkownika
lwi
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 5 maja 2012, 21:55
Lokalizacja: Skierniewice/łódzkie

Reklama

Re: Brytyjskie Shermany we Włoszech/Afryce.

Postprzez Sherman » czwartek, 24 lipca 2014, 00:59

Jest możliwe.
Obrazek
Acz nie pomnę teraz czy to wóz 7AD czy 7rtr. Zdjęcie zrobione na Linii Gotów.
W malinowym chruśniaku.
Avatar użytkownika
Sherman
 
Posty: 3021
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 21:05

Re: Brytyjskie Shermany we Włoszech/Afryce.

Postprzez lwi » sobota, 26 lipca 2014, 10:06

Świetnie, dziękuję bardzo Sherman!!!
Widzę, że mamy kadłub M4A1 (M4 odpada), kamo dwubarwne i Brytyjczyków na pikniku...

W takim razie ustalam dalej szczegóły, jak mógłby wydlądać takie czołgi:
- wieża: LB i lufa kal. 75
- jarzmo: M34 czy M34A1?
- gąski: T48
- koła: wczesne żebrowane
- osłona przekładni: trójdzielna czy pełna?
- dodatki: chciałbym zastosować takie "szerokie" błotniki (osłony przciewpiaskowe ???) oraz jakiś zasobnik/box z tyłu wieży, to chyba nie będzie błędem?
- oznaczenia: rozumiem, że i 7AD i 7RTR walczyły we Włoszech w 43-44; Czy miały jakieś stałe oznaczenia, typu koło , trójkąt lub kwadrat w jakimś kolorze?
Nie chodzi mi o żaden konkretny egzemplarz, tylko o w miarę prawdopodobnego (bez podstawowych błędów) reprezentanta tego teatru działań.

z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Łukasz
Avatar użytkownika
lwi
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 5 maja 2012, 21:55
Lokalizacja: Skierniewice/łódzkie

Re: Brytyjskie Shermany we Włoszech/Afryce.

Postprzez Sherman » sobota, 26 lipca 2014, 14:25

Ponieważ on jest "na pleckach" to osłonę transmisji i jarzmo możesz sobie wybrać, w sumie każda wersja będzie dobra ;o) Zasobnik zawieżowy "obły" z Crusadera.

Co do oznaczeń, sporo pojazdów walczących we Włoszech ich nie miała. Natomiast te figury geometryczne to oznaczenia szwadronów, kolor zaś odpowiada starszeństwu pułku w brygadzie.

Potem jeszcze sprawdzę jednostkę i zobaczę czy mam jakieś inne zdjęcia M4 lub M4A1.
W malinowym chruśniaku.
Avatar użytkownika
Sherman
 
Posty: 3021
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 21:05


Powrót do Pojazdy wojskowe - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości