Pomalowałem kartonik identycznym surfacerem, jakim pomalowałem mój model, po czym natrysnąłem aerografem paski farb - C306, C307, C308, C72, C305. Wybrałem najlepsze kolory do mieszania - póki co po dwa, by było mniej problemów z późniejszym odtworzeniem mieszanki w większej ilości (szkoda marnować dużo farby na same próby).
Tak jak napisałem wcześniej do dwóch podstawowych kolorów kamuflażu (jasnoszarego i szaroniebieskiego) za kolory wyjściowe posłużyły odpowiednio C307 i C72. C307 okazał się zbyt niebieski, toteż wymieszałem go w proporcjach 1:1 z kolorem C308. To co udało mi się osiągnąć (prawy dolny róg kartonika) jest bardzo bliskie farbie ze zdjęcia - wzorca, wobec czego jutro dodam jeszcze innego koloru w małej ilości (niebieskiego) i otrzymany kolor powinien być idealny. Za bazę drugiego koloru posłużył C72. Jak że jest zbyt jaskrawy i jasny, wymieszałem go w proporcjach 1:1 z farbą C305 - otrzymany kolor jest prawie idealny (prawy górny róg kartonika) - jest wciąż nieco zbyt żywy i jasny, dlatego jutro zrobię drugą mieszankę, gdzie dodam nico więcej C305. Gdybym planował robić wypłowienia powierzchni modelu, preashading, filtr itp. dalsza zabawa z kolorami nie byłby potrzebna, ale robiona przeze mnie maszyna ma na zdjęciach farbę prawie nową, więc kolory muszą być dobrane jak najstaranniej, ponieważ później nie będzie czym (ani jak) ich ściemnić, nie mówiąc o zmianie odcienia.
Poniżej zdjęcie kartonika i zdjęcie, na którym się wzoruję przy mieszaniu.


Zdjęcie z prywatnej kolekcji - autor: Mirosław Gawroński







