SBLim a radiokompas i sygnalizator przelotu

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

SBLim a radiokompas i sygnalizator przelotu

Postprzez Paweł Wymysłowski » środa, 12 sierpnia 2009, 13:39

Za sprawą Hobby Bossa wystąpił ostatnio "wysyp" modeli SBLimów, który skłonił mnie do zastanowienia się nad pewną kwestią, na którą niestety nie znam odpowiedzi. Chodzi mi o występowanie radiokompasu ARK-5 i sygnalizatora przelotu MRP-48P.
MiG-15 nie był w nie wyposażony, MiG-15bis i UTMiG-15 były, przy czym bis ich anteny miał pod przezroczystymi oknami z tyłu kadłuba, a "szparka" bardziej z przodu za komorą podwozia. A jak było SBLimami-1 skoro to były przebudowane Limy-1? Czy przy konwersji zostały wyposażone w te elementy tak jak miał je UTMiG? A co później z SBLimami-2, które dostawały tylną część kadłuba od Lima-2, czyli mogły tam mieć wspomniane przeze mnie dwa okna?
Tę drugą kwestię stosunkowo łatwo rozstrzygnąć - może ktoś zaglądał, albo ma możliwość to zrobić, pod jakiegoś muzealnego SBLima?
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Paweł Wymysłowski
 
Posty: 566
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 11:08
Lokalizacja: Z lasu

Reklama

Re: SBLim a radiokompas i sygnalizator przelotu

Postprzez Paweł Wymysłowski » wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:11

Zanim wszedłem pod SBLima to jeden SBLim sam pokazał swój spód i okazało się że okna anten ma w jeszcze innej konfiguracji: to od radiokompasu za przednim podwoziem, a od namiernika radiolatarni z tyłu.
Obrazek
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Paweł Wymysłowski
 
Posty: 566
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 11:08
Lokalizacja: Z lasu


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości