agalant napisał(a):Dorotka napisał(a):Ja robię to w ten sposób że najpierw w rogach prostokąta, czy kwadratu wiercę otwór 0,1 lub 0,2 mm, później docinam plastik do tych otworów i tnę dopiero po liniach. Następnie papier ścierny. A później to już pikuś - powtarzam wszystko kilka razy aż jestem zadowolony![]()
No i właśnie ten pikuś, te narożniczki mnie męczą. Mam takie małe otwory (1:72, wlot i wylot rozrusznika AV-8B) do wykonania i przeczuwam, że jakbym się nie starał, nie będę zadowolony...
Dzięki, kiedy wreszcie zmierzę się z tematem, zadam mądrzejsze pytania.
Pozdrawiam.

Marcin Witkowski napisał(a):Spróbuj skalpelem. Trójkątny, długi, prosty.

Dorotka napisał(a):Marcin Witkowski napisał(a):Spróbuj skalpelem. Trójkątny, długi, prosty.
I nie staraj się dociąć od razu tylko zdejmuj plastik powoli i stopniowo...





Marcin Witkowski napisał(a):A będziesz pogrubiał szybę czołową? ;)





Dorotka napisał(a)::)
Męczenie dechy w przedniej szoferce... Nie wiem dać te "zieloności" na monitorach. czy zostawić kolor czarny....
Pozdrawiam
Fotka 32 Ecie pecie cd...
GUDMUNDUR napisał(a):W zasadzie już się chciałem wcześniej o to zapytać . Monitory kiedy działają , świecą ? Przy podwieszaniu uzbrojenia czy dopiero jak pilot "wsiądzie i stacyjke przekręci" ?
agalant napisał(a):GUDMUNDUR napisał(a):W zasadzie już się chciałem wcześniej o to zapytać . Monitory kiedy działają , świecą ? Przy podwieszaniu uzbrojenia czy dopiero jak pilot "wsiądzie i stacyjke przekręci" ?
Dopiero po uruchomieniu większości systemów. Ogólnie jest tak: uruchamiasz systemy niezbędne do uruchomienia silnika (podstawowe systemy zasilające), startujesz silnik, a dopiero po starcie silnika uruchamiasz awionikę. Samolot sam z siebie nie jest w stanie przy wyłączonym silniku uruchomić wszystkich systemów, zazwyczaj ma tylko tyle energii ile w akumulatorach hydraulicznych i elektrycznych, a to zazwyczaj wystarcza tylko na start silnika. Poza tym jest uzależniony od zasilania zewnętrznego.
Jeśli chodzi o podwieszanie uzbrojenia czy inne czynności obsługowe, obsługa naziemna ma panele kontrolne (we wnękach podwozia lub specjalnych wnękach) i z nich korzysta przez większość czasu. Większość awioniki jest w tym czasie wyłączona.

Powrót do Lotnictwo - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
