Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez hacz » wtorek, 15 kwietnia 2014, 14:02

Miało nie być warsztatu bo niby co tu pokazywać sklejone kawałki plastiku całe pomalowane na niebiesko nuda. Coś mnie jednak tknęło i będzie.
Obrazek
Avatar użytkownika
hacz

BoB 3 miejsce
 
Posty: 1416
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 18:32
Lokalizacja: Kraśnik

Reklama

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez dewertus » wtorek, 15 kwietnia 2014, 16:29

hacz napisał(a):całe pomalowane na niebiesko

No dobra - poszperam i poszukam coś niecoś na temat tej niebieskiej "nudy" :mrgreen:
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez HK1885 » wtorek, 15 kwietnia 2014, 16:32

Hacz - jak się to sklejało? Jak ze spasowaniem?
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 12:14

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez macias13_84 » wtorek, 15 kwietnia 2014, 16:55

dewertus napisał(a):
hacz napisał(a):całe pomalowane na niebiesko

No dobra - poszperam i poszukam coś niecoś na temat tej niebieskiej "nudy" :mrgreen:

Malta, zapewne...lub FAA

Czyżby??
Obrazek
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez Aleksander » wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:16

Wygląda zacnie - drzwiczki zostawisz otwarte? Pamiętaj, że to nie Spitfire, drzwiczki nie były uchylane, tylko całkowicie wyjmowane.
Ja w swoim "Garbusku" próbowałem je wkleić na stałe, ale nie bardzo pasują
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8802
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez hacz » wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:48

macias13_84 napisał(a):Malta, zapewne...lub FAA

Czyżby??
Obrazek

Bingo będzie maltańczyk
HK1886 napisał(a):Hacz - jak się to sklejało? Jak ze spasowaniem?


Szału niestety nie ma minusy:
-trzeba wkleić silnik inaczej problem z wydechami
-słabo pasuje przód maszyny - panel zdejmowany - jedna strona po sklejeniu delikatnie różni się od drugiej
-nie wiem czemu nie ma jednolitych skrzydeł i trzeba wklejać w miejsce karabinów kolejne elementy widać na foto
- reszta ujdzie

Aleksander napisał(a):Wygląda zacnie - drzwiczki zostawisz otwarte? Pamiętaj, że to nie Spitfire, drzwiczki nie były uchylane, tylko całkowicie wyjmowane.
Ja w swoim "Garbusku" próbowałem je wkleić na stałe, ale nie bardzo pasują

Będą leżały na skrzydle ;o)
Avatar użytkownika
hacz

BoB 3 miejsce
 
Posty: 1416
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 18:32
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez Aleksander » środa, 16 kwietnia 2014, 19:52

To jeszcze jedno pytanie "techniczne" - czy wyloty kaemów skrzydłowych są z zestawu, czy kupowałeś jakieś zamienniki? Pytam, bo moje oryginały nie pasują, więc się skusiłem na żywice i... też nie pasują :lol:
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8802
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez hacz » środa, 16 kwietnia 2014, 20:36

Zestawowe
Avatar użytkownika
hacz

BoB 3 miejsce
 
Posty: 1416
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 18:32
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez dewertus » czwartek, 17 kwietnia 2014, 21:36

hacz napisał(a):będzie maltańczyk


Niebieska „nuda” czyli Hurricane Mk.I V7101…

Niestety nie mam 100% pewności kiedy V7101 trafił na Maltę. W jego przypadku należy rozważać dwie możliwości: sierpień 1940 (operacja „Hurry”) lub październik 1940 (operacja „White”). W tym drugim przypadku oznaczało by, że należał do szczęśliwej czwórki (z 12 wysłanych maszyn), której udało się dotrzeć na wyspę. Osobiście skłaniam się ku opcji pierwszej jako bardziej prawdopodobnej.

Pierwszą jednostką, w której przyszło mu pełnić służbę był nowoutworzony 261 dywizjon RAF (powstały z rozbudowy Malta Fighter Flight). W tym dywizjonie służbę pełnił do maja 1941, a wśród „dosiadających” go pilotów był jeden z pierwszych maltańskich asów i dowódca dywizjonu – Sqn Ldr George Burges (7 pewnych, 2 prawdopodobne i 6 uszkodzone). W maju V7101 wraz z Burgesem zostaje przeniesiony do 69 dywizjonu rozpoznawczego. Tutaj samolot przechodzi dwie modyfikacje będące doskonałym przykładem pomysłowości i zaradności „maltańczyków”. Pierwsza z nich polegała na maksymalnym odchudzeniu samolotu (usunięto karabiny, opancerzenie, radio i wszystko to co nie było konieczne do bezpiecznego wykonywania lotu), zamontowano okienko w podłodze oraz wstawiono dwie kamery.

Tak zmodyfikowany Hurricane wprowadził nową jakość w lotach rozpoznawczych – będące głównym orężem jednostki Marylandy operowały na wysokości 10-15.000 stóp (bardzo rzadko udawało im się wspiąć na 20.000 stóp), tymczasem Hurriacane uzyskał 36.000 stóp, a jego zwykłym pułapem operacyjnym było 30.000 stóp. Ta właściwość pozwalała im na praktyczne bezkarne latanie - z czego kilka razy korzystał drugi pilot V7101 – as rozpoznania, słynny Flt Lt Adrian Warburton. Gdy widział start włoskich MC.200 mających go przechwycić lekko nurkował i z łatwością im umykał. Latając na Hurricanach (oprócz V7101 był jeszcze Z3053) piloci 69 dywizjonu mogli w jednym locie wykonać rozpoznanie dwóch-trzech obiektów (a nie jak w przypadku Marylandów jednego).

Hurricane nie był jednak bez wad – jego główną bolączką bym mały zasięg ograniczający zastosowanie praktycznie tylko do Sycylii. Ale i ten problem został rozwiązany iście po maltańsku – z wraku Wellingtona wymontowano i przerobiono zbiorniki paliwa (nowe miały pojemność około 150 galonów) oraz „przeszczepiono” dodatkowy zbiornik oleju (25 galonów), który zamontowano w nosku jednego ze skrzydeł. Dodano także dodatkowe butle z tlenem i szybę wiatrochronu z Blenheima. Tak zmodyfikowany Hurri miał zasięg ponad 1500 mil… Najbardziej pracowitym okresem w służbie V7101 był maj-czerwiec 1941. W kolejnych miesiąc wprawdzie nie próżnował, ale ilość lotów spadła (pojawiły się bowiem Spity PR.IV). Wg części danych z końcem 1941 V7101 został przywrócony do roli samolotu myśliwskiego i powtórnie włączony do czynnej obrony Malty.

Błękitne malowanie V7101 otrzymał w 69 dywizjonie, a głównym powodem było ułatwienie rozpoznania samolotu własnym artylerzystom. Po powrocie do służby „myśliwskiej” samolot pozostał w błękitnym malowaniu. Co się zaś tyczy informacji, że statecznik i ster kierunku pochodzą z innej maszyny to nie znalazłem potwierdzenia w posiadanych materiałach.

Z V7101 związana jest jeszcze jedna dość ciekawa historia – otóż w czerwcu 1941 roku bazę Luqa wizytował generalny inspektor Air Chief Marshal Sir Edgar Hewitt. Ponieważ modyfikacje V7101 zostały wprowadzone metodą chałupniczej wolnej amerykanki personel dywizjonu robił wszystko aby ukryć ten fakt oraz sam samolot. Kiedy wizyta dobiegła końca i inspektor opuścił lotnisko wytoczono samolot i zaczęto przygotowania do lotu. Niespodziewanie Hewitt zawrócił po coś do dowództwa bazy. Po drodze między budynkami „mignął” mu samotny Hurri – kazał kierowcy zatrzymać samochód i podjechać do nietypowego samolotu. Oczywiście zaczął wypytywać co i jak. Na pytanie czy te wszystkie modyfikacje rzeczywiście się sprawdziły otrzymał „świeże” zdjęcia z nad Neapolu oraz potwierdzenie wykonania przez V7101 w trakcie jednego miesiąca 13 udanych misji. Następnie zapytał czy ktokolwiek z Ministerstwa Lotnictwa wie o tej modyfikacji – na odpowiedź że nie stwierdził: „to ja im też nie powiem, koniec tematu”.

Obrazek
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez hacz » środa, 23 lipca 2014, 20:03

Dzięki Hubert troszeczkę się opisałeś, tym czasem ja powracam z tematem, model ponitowany ( na fotce tego nie widać :mrgreen: ) dostał podkład teraz czeka na mundurek.
Obrazek
Avatar użytkownika
hacz

BoB 3 miejsce
 
Posty: 1416
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 18:32
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez JoaGall24 » środa, 24 września 2014, 07:54

Wypasione modele.
JoaGall24
 
Posty: 4
Dołączył(a): piątek, 19 września 2014, 13:49

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez hacz » środa, 24 września 2014, 11:45

Dzięki teraz leci P-47 więc wszystko inne czeka :P
Avatar użytkownika
hacz

BoB 3 miejsce
 
Posty: 1416
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 18:32
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez hacz » sobota, 29 listopada 2014, 16:29

Efekt przebarwień i wypłowień na zdjęciach słabo widoczny, ale co zrobić jak się maluje błyszczącymi farbami :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
hacz

BoB 3 miejsce
 
Posty: 1416
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 18:32
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez dewertus » sobota, 29 listopada 2014, 16:33

Dajesz dalej, jest dobrze :)
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hawker Hurricane Mk.I Italeri 1/48

Postprzez HK1885 » sobota, 29 listopada 2014, 16:43

No cóż... kolejny haczolot. :mrgreen:
Podoba się.
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 12:14

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości