Ufff…dopiero teraz mam trochę czasu aby odpowiedzieć na twoje pytania !
Samoloty MiG-29 po remoncie w WZL-2 od momentu jego rozpoczęcia w 1997 roku malowane są standardowym zestawem emalii lakierniczych składających się z kolorów:
Dolna część płatowca- jasnoszary Humbrol H127
Górna część płatowca- szary Humbrol H126 i ciemnoszary Humbrol H125
Faktura emalii lakierniczych przez pierwsze kilka lat była matowa, zmieniona później na półmatową. Na samolocie nr. 77 faktura jest matowa.
Wszystkie tzw. podmalówki wykonywane są na miejscu w danej jednostce lotniczej, stąd używa się do nich farb „które są pod ręką” (np. lakiery samochodowe, farby olejne, dekoracyjne itp.). W związku z tym kolory tych farb nie są standardowe i czasem jest je ciężko jednoznacznie ustalić !
W kwestii dobrania kolorów to na schemacie w widoku z góry, który zamieściłem masz podane wszystkie kolory wg. firmy Humbrol. Na górnej części płatowca w kolorze H127 namalowane są tylko dwie małe plamy, po jednej na lewej i na prawej końcówce skrzydeł. Jest to ślad po wykonanych pracach remontowych. Sądzę że wyjaśniają one wszystkie wątpliwości.
Na numery burtowe w przypadku MiGów 29 nie ma określonych (fonts), czyli jakiegoś standardowego kroju liternictwa np. z Worda. Także niestety, aby uzyskać właściwy krój danego numeru trzeba go skopiować najlepiej z danego samolotu.
Jeśli chodzi o płowienie farb lub też ślady eksploatacji to niestety na to nie ma żadnej reguły…trzeba po prostu bazować na dostępnych zdjęciach wielu samolotów będących w eksploatacji, jest to chyba jedyna słuszna metoda. Postaram się wrzucić później na forum zestaw zdjęć przedstawiających typowe ślady eksploatacji na polskich MiGach 29. Na pewno zainteresują one nie tylko ciebie.
Dla porównania, tak wyglądał samolot nr. 77 bezpośrednio po zakończonym remoncie:


A to przykład nietypowych śladów eksploatacji połączonych z „twórczością” malarską, podwozie przednie polskiego MiGa 29 na samolocie nr. burtowy 38:
