Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez macias13_84 » poniedziałek, 29 grudnia 2014, 22:23

Czy oprócz Spitfire'a Vc LF/CW? JL241 z uniwersalnym skrzydłem z 318Sq były jeszcze może inne wersje z Aboukirem, czy to jedyny rodzynek?
Czy możliwe że Vb z PFT były po części z Aboukirami czy 100% Vokes? Zdjęć niema jako takich.
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez jasio-g » poniedziałek, 29 grudnia 2014, 23:16

Polecam Spitfire Vb, z krótkimi skrzydłami z abukirem UFoX EP 689 z 601 dywizjonu, latał na nim Skalski w 43 na Sycylii.
Obrazek
Takiego będę kiedyś robił w 1/32, bo model Hase ma kalki do niego i Zumbacha.
Zdjęcia z netu.
Avatar użytkownika
jasio-g
 
Posty: 316
Dołączył(a): sobota, 23 sierpnia 2008, 20:29
Lokalizacja: Kraków

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez Aleksander » poniedziałek, 29 grudnia 2014, 23:30

A czy ktoś robi kalki na tą "złośnicę" w 1/48?
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8802
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez shadowmare » poniedziałek, 29 grudnia 2014, 23:36

Jasio jak zdobyłeś swoją Hasę? Nie ma jej nigdzie w PL. Sprowadzałeś? Mocno chciałbym ją dostać, bo Hobby Boss to zło.
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1662
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 19:54

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez macias13_84 » wtorek, 30 grudnia 2014, 00:07

Podziękował serdecznie, w sumie to liczyłem na jaką szachownicę, zatem wychodzi że ten JL241 to rodzyneczek taki.

Czy orientujecie się może czy był jakiś schemat montażu chłodnic oleju z rozszerzającym się "odpływem" czy lecieli jak wypadło. Do tej pory byłem przekonany że był to pakiet tropikalny razem z filtrem przeciwpyłowym powierza i powiększoną chłodnicą cieczy
Obrazek
Airfix w nowym Spicie Vb dodaje oba typy chłodnicy oleju,
Obrazek
zacząłem grzebać i zonk
Obrazek
Zatem czy istniał jakiś podział na występowanie obu rodzajów chłodnic?
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez dewertus » wtorek, 30 grudnia 2014, 00:43

Aleksander napisał(a):A czy ktoś robi kalki na tą "złośnicę" w 1/48?

Tamka ma je w standardzie w swoim Vb Trop...,
jasio-g napisał(a):UFoX EP 689 z 601 dywizjonu, latał na nim Skalski w 43 na Sycylii.

Skalski na Sycylii latał na Mk.VIII UF-7 (601 przezbroił się z początkiem lipca 1943 - tuż przed rozpoczęciem operacji Husky). Czyli jeśli już to raczej z Malty (czerwiec 1943).
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez jasio-g » wtorek, 30 grudnia 2014, 18:57

shadowmare napisał(a):Jasio jak zdobyłeś swoją Hasę? Nie ma jej nigdzie w PL. Sprowadzałeś? Mocno chciałbym ją dostać, bo Hobby Boss to zło.

Z Allegro, i to niedrogo, bo za koło 8 dych;. Widocznie koś kupił HB i pozbył się ideału jak dla mnie jeśli idzie o kształty. Choć detal ubogi i linie wypukłe,ale zawsze można przeryć. Może uda mi się pożenić skrzydła HB i kadłub Hase, wtedy mniej rycia będzie. Tani też był na e-bayu, ale tam zabijają koszta transportu do Polski. Mam bardziej zryte spity niż HB i też zamierzam je zrobić, choćby Seafire Revela w 1/32, to dopiero gniot, zostanie z niego chyba tylko kołpak i kółko ogonowe :D

jasio-g napisał(a):UFoX EP 689 z 601 dywizjonu, latał na nim Skalski w 43 na Sycylii.

dewertus napisał(a):Skalski na Sycylii latał na Mk.VIII UF-7 (601 przezbroił się z początkiem lipca 1943 - tuż przed rozpoczęciem operacji Husky). Czyli jeśli już to raczej z Malty (czerwiec 1943).

Podpis do zdjęcia wziąłem z kalek poświęconych Skalskiemu, i nie sprawdziłem - sorry i przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Avatar użytkownika
jasio-g
 
Posty: 316
Dołączył(a): sobota, 23 sierpnia 2008, 20:29
Lokalizacja: Kraków

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez dewertus » wtorek, 30 grudnia 2014, 21:48

jasio-g napisał(a):Seafire Revela w 1/32, to dopiero gniot, zostanie z niego chyba tylko kołpak i kółko ogonowe

Masz na myśli tego wymęczonego klona, który pierwotnie był sprzedawany jako Mk.I/II, potem dodali lufy działek i bąble na skrzydła i zaczęli wciskać jako Mk.Vb i Seafire? Też go mam, ale dla odmiany z niego wezmę owe bąble do niby Mk.Vb i wszczepię je w najnowszym Revellowskim Mk.II ;o)
jasio-g napisał(a):nie sprawdziłem - sorry i przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Nie ma co przepraszać, toż to nie było celowe działanie dezinformacyjne :mrgreen: - wiele informacji nawet w poważnych wydawałoby się publikacjach potrafi zawierać niekoniecznie prawidłowe dane.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez jasio-g » środa, 31 grudnia 2014, 13:37

dewertus napisał(a):Masz na myśli tego wymęczonego klona, który pierwotnie był sprzedawany jako Mk.I/II, potem dodali lufy działek i bąble na skrzydła i zaczęli wciskać jako Mk.Vb i Seafire? Też go mam, ale dla odmiany z niego wezmę owe bąble do niby Mk.Vb i wszczepię je w najnowszym Revellowskim Mk.II ;o)

A no właśnie jego. Skrzydło w nim to majstersztyk jeśli chodzi o uzbrojenie, pierwotnie a, a po doklejeniu luf już b :D , kształt itd. Ale jest wyzwanie, tylko czy warto?
Avatar użytkownika
jasio-g
 
Posty: 316
Dołączył(a): sobota, 23 sierpnia 2008, 20:29
Lokalizacja: Kraków

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez ZIO BY NAITT » piątek, 2 stycznia 2015, 14:45

Obrazek

Serial nieczytelny ale to 318 sqn lotnisko Rimini.

PZDR
Pozdrawiam - Konrad Kozioł
WARSZTAT :
Dzieci + dom rodzinny w skali 1/1
Avatar użytkownika
ZIO BY NAITT
 
Posty: 1239
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:15
Lokalizacja: Warthenau

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez macias13_84 » piątek, 2 stycznia 2015, 18:34

Podziękował za zdjęcie to jest właśnie JL241
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez LazyCat » sobota, 3 stycznia 2015, 05:23

ZIO BY NAITT napisał(a): ...Serial nieczytelny ale to 318 sqn lotnisko Rimini...

Swietny, teraz kwestia dochodzenia detali - kolor, dodatkowe oznaczenia, rury wydechowe :mrgreen:
Mam nadzeje ze malowanie moze byc podobne do JG937.
Obrazek
Avatar użytkownika
LazyCat
 
Posty: 1119
Dołączył(a): czwartek, 11 października 2007, 17:41
Lokalizacja: Greensboro, North Carolina

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

Postprzez macias13_84 » sobota, 3 stycznia 2015, 08:51

Według T.Królikiewicza i W.Matusiaka
OG/DG/MSG. Szachownica mała pod pierwszą rurą wydechową nad granicą okapotowania bocznego silnika i dolnej osłony przed zbiornikiem oleju. Pas Sky i "K" w kolorze Sky bez oznaczeń dywizjonowych "LW" serial czarny w całości na pasie szybkiej identyfikacji. Wiatrochron z integralną szybą pancerną. Kolektor wydechowy z przewodem do ogrzewania działek

Ten serial na zdjęciu też Wam pasuje raczej na JG...? podobna sprawa jak z "B" JG937 - na powiększeniu bardziej pasuje JG957, który latał na PTO
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości