Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » piątek, 28 sierpnia 2009, 16:41

Plastik... wiem, że nie są za faje, dlatego rozwaliłem wszystko i robie jeszcze raz... może choć troszke lepiej będzie, ale cudów się nie spodziewam :-/
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Reklama

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » piątek, 28 sierpnia 2009, 19:00

Podejście nr. 2
Obrazek
Nadal wygląda to jakby spawał jakiś pijany rusek w dodatku używając chyba zapalniczki i dezodorantu... oszpeciłem sobie model dostatecznie, nie mam zamiaru już w to brnąc bo mam wrażenie, że będzie tylko gorzej z każdym następnym razem... muszę zapamiętać, żeby nie wydziwiać bo tylko sobie szkodzę :-/
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Patryk » piątek, 28 sierpnia 2009, 19:19

Adamie ,a czym wyciskasz spawy?
Ja używam wykałaczki ,lub igły i wychodzi dużo subtelniej. Wpływ może mieć rownież polistyren z ,którego robisz spaw. Świetnie nadaję się do tego plastik Tamki. :mrgreen:
ps. Spróbuj właśnie wykałaczką i użyj cieńszego pręcika powinno wyjść dobrze.
Obrazek
KLIKNIJ
Patryk Krupiński
Avatar użytkownika
Patryk
 
Posty: 1049
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 18:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Strug » piątek, 28 sierpnia 2009, 20:20

Te spawy wciąż wyglądają jak obszyte barankiem.
Zdejmij je.
Pamiętasz piosenkę Petera Gabriela i Kate Bush "Don't Give Up"?
Przytoczę ważny dla Ciebie kawałek:
Dont give up
cos you have friends
Dont give up
Youre not beaten yet
Dont give up
I know you can make it good

:D
Musiałeś mieć mimo wszystko za gruby patyczek. Spróbuj z cieńszym.
Pozdrawiam
Sebastian Strugacki
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Strug
 
Posty: 155
Dołączył(a): wtorek, 7 kwietnia 2009, 11:34

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » piątek, 28 sierpnia 2009, 22:02

Ja myślę, że powierzchnia jest już tak "poraniona" tymi wszystkimi zabiegami, że nie pozostaje mi nic innego jak myśleć nad tym jaką wielką szmatę nałożyć, żeby to zamaskować... Wyrzuciłbym do kosza ale mi szkoda 100zl :/
Generalnie jestem zły, że popsułem niezły model... Szoruję już trzecią godzinę chyba - na mokro, na sucho i te skazy, których dopuściłem się przy przeróbkach, spawaniu etc. nie chcą zejść... chyba jednak kosz go czeka, nie ma co się oszukiwać...
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Kuba P. » sobota, 29 sierpnia 2009, 00:06

Adam, ja nie rozumiem co poszło nie tak w spawaniu.
To proste:

[1] Bierz ramkę plastiku z modelu
[2] Nad zapalniczką/zapałką rozgrzej ramkę i wyciągnij ją tak, żeby była cieniutka jak docelowy spaw;
[3] Klej na nitro/aceton/tamiya thin odcinki wyciągniętej ramki tak, jak mają przebiegać spawy;
[4] Zmiękcz ułożony spaw tym co wyżej i pensetą, igłą, wykałaczką gnieć w nim fakturę.

I włala. Powinno być idealnie.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » sobota, 29 sierpnia 2009, 06:20

Kuba Plewka napisał(a):Adam, ja nie rozumiem co poszło nie tak w spawaniu.
To proste:

[1] Bierz ramkę plastiku z modelu
[2] Nad zapalniczką/zapałką rozgrzej ramkę i wyciągnij ją tak, żeby była cieniutka jak docelowy spaw;
[3] Klej na nitro/aceton/tamiya thin odcinki wyciągniętej ramki tak, jak mają przebiegać spawy;
[4] Zmiękcz ułożony spaw tym co wyżej i pensetą, igłą, wykałaczką gnieć w nim fakturę.

I włala. Powinno być idealnie.


Kwestia grubości ramki, już doszedłem do takiego spawu, który byłby ok, ale potem prysnąłem podkładem, żeby zobaczyć jak to wygląda i się przeraziłem... czy to podczas zdejmowania poprzedników, czy to podczas usuwania starej osłony celownika omsknie się parę razy narzędzie... skaza jest niezauważalna, ale pod satynowym lakierem wygląda strasznie... od 20-24 szlifowałem drobnym papierem ściernym i generalnie jest kaplica...
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Artek » sobota, 29 sierpnia 2009, 09:06

Witam

Panie kolego, a czy to jest samochód wystawowy czy pojazd bojowy? Nie przejmować się za bardzo....
Będzie dobrze.

Pozdrawiam
Artur
MODEL-HIT>>> Twój nowy sklep modelarski
Avatar użytkownika
Artek
 
Posty: 319
Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2008, 23:38
Lokalizacja: CK miasto Oświęcim

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez ewpiga » sobota, 29 sierpnia 2009, 12:45

Zostaw tak jak na Podejściu nr. 2, bambetlami jakimiś to sobie zamaskujesz. Jak nie zadowolony z roboty jesteś to na ten przykład ja naklejam w te miejsca żyłkę wędkarską, po czym topie ją końcówką nagrzanego nad planikiem płaskiego śrubokręta. Szybka robota, tylko próbę na boku wykonaj( ten śrubokręt nie może być zbyt gorący bo wypali żyłkę..grubość spawu zależna będzie od nr grubości żyłki)
Avatar użytkownika
ewpiga

rpm1+mod
 
Posty: 3291
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 21:12
Lokalizacja: Słubice

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez kelo83 » niedziela, 30 sierpnia 2009, 09:15

Sam też niedawno robiłem swoje pierwsze spawy, moje spostrzeżenia są następujące:
- pręcik cieńszy niż docelowy spaw, pod wpływem "gniecenia" zrobi się troszkę szerszy
- pręciki wklejam na CA, gdy kleiłem klejem Wamodu pręciki (szczególnie te krótkie) potrafiły odlecieć - ale to pewnie moja wina
- do zmiękczania używam zmywacza do paznokci (na bazie acetonu) - lepszy od kleju bo nic się nie ciągnie - nakładam płyn dość obficie cienkim pędzelkiem i trochę czekam, zanim zacznę obróbkę mechaniczną.

Na płaskich powierzchniach warto zrobić płytki rowek, tak aby pręcik zagłębił się w niego na około 1/3 swojej wysokości - w tedy spawy tak nie wystają.

Też mam problem z dobrem grubości pręcika, dla tego nad świeczką wyciągam kilka różnych grubości i na boku robię próbne spawy. Na tej podstawie dobieram pręciki.
pozdrawiam Olek
Obrazek
Avatar użytkownika
kelo83
 
Posty: 276
Dołączył(a): piątek, 3 kwietnia 2009, 09:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez bartek72 » poniedziałek, 31 sierpnia 2009, 08:42

Zapomnieliście o jeszcze jednym sposobu robienia spawów (dla mniej zdolnych, czyli jak znalazł dla mnie :lol: ).
Aber robi fototrawione linie spawów, różne szerokości. Wycinasz, naklejasz i tyle. :mrgreen:
Avatar użytkownika
bartek72
 
Posty: 784
Dołączył(a): poniedziałek, 13 października 2008, 18:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » poniedziałek, 31 sierpnia 2009, 19:00

bartek72 napisał(a):Zapomnieliście o jeszcze jednym sposobu robienia spawów (dla mniej zdolnych, czyli jak znalazł dla mnie :lol: ).
Aber robi fototrawione linie spawów, różne szerokości. Wycinasz, naklejasz i tyle. :mrgreen:

Właśnie ten produkt muszę zakupić... ciekawe tylko jak z wydajnością...
A ja sobie odpocząłem przez łikend i dzisiaj zacząłem się bawić w akcję ratunkową, szpachla lała się gęsto, jak widać jeszcze trochę się poleje, ale najważniejsze, że część baboli, rys etc. już nie jest tak widoczna... musicie mi uwierzyć, że było o wiele gorzej...
Obrazek
Obrazek

Pytanko z serii głupich: Czy debonder zmyje mi także nadmiar dobrze już zaschniętego CA, czy działa on tylko skutecznie na stosunkowo swieżym spoiwie?
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 31 sierpnia 2009, 19:01

Powinien bez problemu zmyć.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez R_Mazzi » wtorek, 1 września 2009, 23:39

Adam Obrębski napisał(a):
Pytanko z serii głupich: Czy debonder zmyje mi także nadmiar dobrze już zaschniętego CA, czy działa on tylko skutecznie na stosunkowo swieżym spoiwie?


zmyje raczej wszystko... musisz jednak uważać, bo może zmyć Ci też szpachlę...
Pozdrawiam
Rafał R_Mazzi Mazurkiewicz
Moja stronka z modelami ;)
Avatar użytkownika
R_Mazzi
 
Posty: 67
Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2008, 08:39
Lokalizacja: Gliwice

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » wtorek, 1 września 2009, 23:42

Adam Obrębski napisał(a): Czy debonder zmyje mi także nadmiar dobrze już zaschniętego CA, czy działa on tylko skutecznie na stosunkowo swieżym spoiwie?

klej zmyje, ale nienawierconej lufy MG to raczej nie..
Kamil Feliks Sztarbała
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości