Foki z szerokimi ogonami -pytanie amatora

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Foki z szerokimi ogonami -pytanie amatora

Postprzez garrett » niedziela, 11 stycznia 2015, 19:31

Temat wielokrotnie podejmowany, ale i kontrowersyjny.
3 "późne" D-9. Brązowa 4, jeden wypalony wrak i jedna odnotowana, zestrzelona.
Tymczasem na LEMB #rip drugie zdjęcie na zeskanowanej str:
Obrazek
Foto z wydanej w Polsce publikacji "FW-190 in Foreign Service: Captured Butcherbirds Vol. 2", które recenzujący z IMPS USA uprzejmie zeskanował.
temat na LEMB umarł, ale padła taka wypowiedź:
"It almost looks like the a/c with the 8.152.320 tail could be an early production Ta152E-series, or more likely (based upon the Hakenkreuz) one of the Ta152E-series prototypes of pre-production. Why do I say this? i) The Engine mount arms are the same type as used by the Ta152H (with the Jumo 213F), ii) The a/c has a short span wing and 8.152.320 tail... Thus the only a/c to fit that description are the Ta152E-0 and Ta152E-1; the Ta152E-2 is out, as it had the long span wings and was later redesignated Ta152H-10 and Ta152H-11.."
I co to właściwie jest na tym zdjęciu:)?
Obrazek
Avatar użytkownika
garrett
 
Posty: 589
Dołączył(a): piątek, 10 czerwca 2011, 06:05
Lokalizacja: Principia Discordia

Reklama

Re: Foki z szerokimi ogonami -pytanie amatora

Postprzez Kuba P. » niedziela, 11 stycznia 2015, 19:56

Zdjęcie jest znane od jakiegoś czasu i moim zdaniem nie przedstawia Ta 152 E a jakiegoś Fw 190 D z silnikiem Jumo 213 F z naciskiem na 12/13. Ewentualnie prototyp.
Dlaczego to nie jest moim zdaniem Ta 152:

[1] Osłona chłodnicy dłuższa, inaczej wysklepiona. Typowa dla AJA 180 L (chłodnica pierścieniowa dla Fw 190 D). Dodatkowo to ciekawe malowanie w centki. Takie samo jak na zdjęciu zespołów napędowych dla Fw 190 D-13 (?) z jakiegoś transportu czy znanej i lubianej D-13 Yellow 10.
[2] Zespół napędowy dla Dory miał umieszczone zbiorniki wyrównawcze chłodziwa po bokach skrzyni korbowej silnika i tu je widać. W Tanku znajdowały się w innym miejscu.
[3] Podobnie na Fw 190 wskazuje ułożenie krawędzi przegrody ogniowej, w Tanku blachy wypadałyby w innym miejscu.

Trudno jednoznacznie zidentyfikować ten samolot ale na moje oko to płatowiec 190 D z silnikiem Jumo 213 F i (chyba) standardowym płatem z dwoma działkami.
Jeśli zdjęcie byłoby lepszej jakości to może by udało się potwierdzić czy ten samolot z tyłu to nie jest czasem Ta 152 ale na tej fotografii ja przynajmniej nie potrafię tego wskazać. Zbyt rozmyta.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości