FW 190A-7 z Edka 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » sobota, 10 stycznia 2015, 23:26

Skoro już jesteśmy przy ETC to porównanie.Mam dwa różne ETC,wg instrukcji powinienem zastosować dłuższy (na górnym zdjęciu),ale mam jeszcze jeden krótszy (na dolnym) który chyba lepiej pasuje. Poniżej zdjęć jest porównanie A-7 i A-8 i chyba dolny wariant jest bliżej. Ponieważ trudno wierzyć schematom z wikipedii proszę o pomoc ekspertów, co z tym zrobić. Szwedzki IPMS teżpodajetę różnicę ale u nich na rysunku długość ETC jest stała a zmienia się jedynie położenie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Reklama

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Kuba P. » sobota, 10 stycznia 2015, 23:54

ETC daj ten krotszy. Gniazdo do podłączeń było w tym samym miejscu w A-7 i A-8 natomiast w A-8 wysunięto bardziej w przód sam wieszak + zbiornik stąd dłuższa owiewka pylonu.
Spirala biała na czarnym tle.
Kadłub raczej bez plamek, statecznik z jasnymi plamkami.

Obrazek

ps - nie chcę Cię martwić, ale ten samolot wygląda na to miał drewniane śmigło (szerokie łopaty).
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Kuba P. » niedziela, 11 stycznia 2015, 00:02

ps - tytułem uzupełnienia, jeśli to ta sama maszyna ze zdjęcia co ta, którą budujesz to śmigło takie jak tu znaleźć można w niektórych edycjach Fw 190 Dragona. Np. w przepaku Italeri jak pamiętam było. Może ktoś ma i Ci odda.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Pawel Burchard » niedziela, 11 stycznia 2015, 09:13

Mam i mogę oddać.

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » niedziela, 11 stycznia 2015, 14:19

Pawel Burchard napisał(a):Mam i mogę oddać.

p.


Serdeczne dzięki. Mam w swoim zestawie drugie śmigło i może da się je wykorzystać. Poniżej fota. Z lewej śmigło wąskie standardowe dla A-7 po prawej szerokie łopatki z wersji drewnianej.
Obrazek
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Kuba P. » niedziela, 11 stycznia 2015, 14:23

Paweł, na Twoje oko to śmigło też drewniane?
Czy czasem w Edku nie ma też szerokiego śmigła, kształt może nie idealny ale da się podrasować?

ps - widzę, że Kolega odpowiedział na moje pytanie. No to dolne to ichnie śmigło do Dory, już mi się przypomniało. Nie do końca to co trzeba. To drewniane do krótkiej było nieco inne. Zaraz znajdę zdjęcie a na forum był taki wątek już o śmigłach, z Pawłem pisaliśmy.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » niedziela, 11 stycznia 2015, 14:26

Kuba P. napisał(a):ps - nie chcę Cię martwić, ale ten samolot wygląda na to miał drewniane śmigło (szerokie łopaty).


Hmmm, kurcze ale nie jestem pewny. Mam zdjęcia czerwonej 13 i czerwonej 23 (od skrzydłowego Bar'a, którym Bar też czasami latał). 23 ma szerokie łopaty ale porównując zdjęcia chyba jednak 13 miała standardowe.

Obrazek

Szczególnie dolna łopatka śmigła wygląda inaczej. Wiem że kąt zdjęcia nieco inny ale akurat ta różnica wyciąga tym bardziej różnice w wielkości łopat. Porównałem też te dwa śmigła z zestawu ustawiając pod podobnym kątem co zdjęcia i raczej czerwona 13 miała wąskie.

Jest podobno fajny materiał w piśmie jet & prop 2/91 o samolotach Heinza Bara. Ale w necie nie znalazłem. Może ktoś ma? Nie chcę kupować tego pisma bo po niemiecku nie umiem poczytać ale może ktoś to ma i czytał? Może tam coś jest na ten temat?
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Georg01 » niedziela, 11 stycznia 2015, 14:35

Według mnie czerwona 13 miała typowe śmigło metalowe. Czerwone 23 miało na pewno śmigło drewniane, szerokie. Dla uzupełnienia informacji zestrzelenie numer 200 Heinz Bar uzyskał lecąc właśnie na czerwonym 23.
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 12:03

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Kuba P. » niedziela, 11 stycznia 2015, 14:42

Popatrzcie na same końcówki i wywnięcie łopaty. Szeroka metalowa ma końcówkę praktycznie zaokrągloną a drewniana ma ściętą na natarciu i wyostrzoną na czubku:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


To jest F-9 i drewniane śmigło. Popatrzcie teraz na "13" i ten samolot. Na moje oko i 23 i 13 mają śmigła drewniane.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Pawel Burchard » niedziela, 11 stycznia 2015, 14:43

Kuba P. napisał(a):Paweł, na Twoje oko to śmigło też drewniane?


Na moje oko na zdjęciu które wkleiłeś jest śmigło drewniane.

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Georg01 » niedziela, 11 stycznia 2015, 15:11

Teraz to widzę. Faktycznie. W czerwonej 13 końcówka zaokrąglona i czubkiem z prawej strony. Wygląda jednak na drewniane. No, to dodaje smaczku temu egzemplarzowi.
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 12:03

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » niedziela, 11 stycznia 2015, 19:15

Dzięki wielkie za konstruktywne przegadanie tej kwestii. Co do kształtu łopat w edkowym śmigle sprawdzę i porównam. Nie będę aż tak drobiazgowy więc tylko dla wiedzy to sprawdzę.
Czy te śmigła ścierały się mocno? Czy konieczne będzie mocne ścieranie farby z łopat? I co wychodziło ewentualnie spod farby? Drewno czy jakiś podkład?

Co do ETC to bede go musiał przerobić. Jego kształt jest w ogóle do bani w części gdzie była osłona przewodów paliwowych. Samo zawiesie jeszcze ujdzie. Mam też zagwózdke z malowaniem tego zawiesia. Jedne dokumentacje pokazują że całość była w kolorze spodu a inne że samo zawiesie było ciemniejsze. osobiście skłaniam sie do malowania jak niżej.

Obrazek

Malowanie będę chyba robił na podstawie ponizszego ale na zdjęciu archiwalnym wydaje mi się że opona na tylnym kółku ma białą obwódkę jak w malowaniu pozyżej :mrgreen: :
Obrazek
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » poniedziałek, 12 stycznia 2015, 22:28

Pawel Burchard napisał(a):Mam i mogę oddać.

p.


Niestety kształt łopat z Edka pozostawia wiele do życzenia pod każdym względem. Jeżeli byłaby szansa na to śmigło z Dragona, będę zobowiązany. Pawle,prosze o info na priv jak mam to zorganizować żeby oszczędzić ci maksymalnie fatygi i kosztów.
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » wtorek, 13 stycznia 2015, 00:01

Żeby nie było zbyt kolorowo to jeszcze mam do zweryfikowania jedną wersję. Dorwałem wydawnictwo Petera Rodeike o FW190 i tam jest reprodukcja czerwonej 13 Bara. Widać na niej kilka ciekawostek
- śmigło metalowe
- kołpak śmigła rlm70, jedynie w połowie gdzie jest spirala jest czarny
- płaskie panele w miejscu zewnętrznych działek skrzydłowych (tosię także pokrywa ze schematem wersji A-7 w wersji bez działek
- zaostrzony zbiornik paliwa na końcu (Edek daje z tępym końcem), taki zbiornik jest też na zdjęciu rot13

Obrazek
Obrazek

Rodeike wydaje się być dość kompetentny więc jestem bliski pójścia jego tropem. Proszę was o opinię bo może są jakieś źródła jeszcze które rozwieją wątpliwości szczególnie co do śmigła (różnica nawet u rodeike między schematem tej wersji a-7 i malowaniem czerwonej 13 powyżej).

Co do paneli pod działkami to patrząc na ersatzteil liste (w zbiorach muzeum w Krakowie) są tam te panele chyba. Może się mylę i to nie to. Jeżeli tak to będzie trochę zabawy żeby je zrobić z tą lekką wypukłością.
Obrazek
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Kuba P. » wtorek, 13 stycznia 2015, 00:44

Marin napisał(a):- śmigło metalowe


Jak masz zdjęcie samolotu i rysunek w książce, czym się pokierujesz?

Marin napisał(a): kołpak śmigła rlm70, jedynie w połowie gdzie jest spirala jest czarny


Fabrycznie kołpak mógł być RLM 70, mógł mieć 1/4 segmentu czy 1/3 białą. Regułą było malowanie na czarno i na to spirali. Dla mnie zrobienie RLM 70 z białą spiralą ma jakiś tam sens bo z punktu widzenia praktycznego czy czarne czy prawie czarne tło z białą spiralą daje ten sam rozpoznawczy efekt. Ale raczej rysownikowi się tak namalowało.

Marin napisał(a):- zaostrzony zbiornik paliwa na końcu (Edek daje z tępym końcem), taki zbiornik jest też na zdjęciu rot13


Dziś masz taki zbiornik, jutro masz inny jak ten z wczoraj zrzucisz w locie. Typ zbiornika nie ma żadnego znaczenia.
Inna sprawa, że Edek taki daje bo taki zrobili a zbiorników było kilka różnych rodzajów. Ten ich zbiornik to też niezła ohyda swoją drogą. Jak będziesz brał łopaty śmigła od Pawła to i o ten zbiornik go poproś. Dragon ma o wiele wiele lepszy.

Marin napisał(a):Co do paneli pod działkami to patrząc na ersatzteil liste (w zbiorach muzeum w Krakowie) są tam te panele chyba. Może się mylę i to nie to. J


Pokazałeś pokrywy od działek MG-FF/m. Odpowiednie od A-1 do A-5 włącznie.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości