EC 135 LPR 1:32 Revell

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez dranio » niedziela, 25 stycznia 2015, 20:52

SKYRAIDER napisał(a):
dranio napisał(a):Na razie wygląda OK. Widzę, że zdecydowałeś się na wariant z wlotami powietrza z przodu.
O ile wiem, LPR od początku, aż do teraz eksperymentuje z oświetleniem LED na podwoziu (od jakiegoś czasu odchudza śmigłowce m.in zmniejszając liczbę reflektorów).

dranio


Ciekawe rzeczy opowiadasz ????????????????????????


Ano tak, obejrzyj dwa poniższe zdjęcia i wskaż różnice:

1. Po modyfikacji
Obrazek

2. Przed modyfikacją
Obrazek

Ogólnie po kilku latach eksploatacji, zbyt dużo silników zostało uszkodzonych przez ciała obce zasysane podczas operacji w miejscach przygodnych (czyli w większości działań śmigłowców LPR), więc trzeba było zmienić położenie wlotu powietrza i dodać pyłofiltr.

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Reklama

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez GEM » niedziela, 25 stycznia 2015, 21:11

Ja robię SP-HXD . Wersja sprzed ok 3 lat. Mam trochę zdjęć tego konkretnego śmigłowca i na nich bazuję.
EDIT
Zdjęcia które mam są z 2010 roku.
Ostatnio edytowano niedziela, 25 stycznia 2015, 21:20 przez GEM, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Grzegorz
Jak coś robisz - rób to dobrze. Jak masz robić źle, nie rób tego wcale - szkoda czasu !
Warsztat :
GEM
 
Posty: 387
Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 16:17

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez dranio » niedziela, 25 stycznia 2015, 21:18

OK. W 2012 r. zaczęły się modyfikacje. Z czasem objęły wszystkie śmigłowce.
Dokładnie 4 lata temu była na Bemowie w LPR prezentacja EC-135 LPR, gdzie pokazywano SP-HXW. Też zrobiłem trochę zdjęć. :mrgreen:

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez SKYRAIDER » niedziela, 25 stycznia 2015, 22:17

Takie zmiany są z bardzo prostej przyczyny;
Litera T w oznaczeniu wersji oznacza silnik Turboméca Arrius; P sygnalizuje zastosowanie silnika Pratt & Whitney Canada PW206B lub PW206B2. Kolejna cyfra oznacza wersję rozwojową silnika. Nowsze egzemplarze wyposażono w centralny system wyświetlaczy Central Panel Display System (CPDS) - takie wersje latają w służbie Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.
cywilne
• EC 135 P1 z silnikami Pratt & Whitney Canada PW206B.
• EC 135 T1 z silnikami Turboméca Arrius 2B1, 2B1A lub 2B1A1.
Obie wersje "1" mają maksymalną masę startową (MTOW) 2720 kg.
• EC 135 P2 z silnikami Pratt & Whitney Canada PW206B2.
• EC 135 T2 z silnikami Turboméca Arrius 2B2.
Obie wersje "2" mają większą moc przy pracującym tylko jednym silniku i maksymalną masę startową (MTOW) 2835 kg
• EC 135 P2+ z silnikami Pratt & Whitney Canada PW206B2.
• EC 135 T2+ z silnikami Turboméca Arrius 2B2.
Wersje "2+" mają maksymalną masę startową (MTOW) 2910 kg i polepszoną charakterystykę oddawania mocy dzięki FADEC.
Obrazek
To by było na tyle, a wlot powietrza nie ma nic do tego, chłodzenie turbin i wylotu spalin.
Avatar użytkownika
SKYRAIDER
 
Posty: 1111
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 10:26
Lokalizacja: EPTO

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez dranio » niedziela, 25 stycznia 2015, 22:24

SKYRAIDER napisał(a):Takie zmiany są z bardzo prostej przyczyny;
To by było na tyle, a wlot powietrza nie ma nic do tego, chłodzenie turbin i wylotu spalin.


Choć to nie miejsce, na takie dywagacje, ale zamieszczam cytat ze strony Altair:

Zgodnie z wyjaśnieniami dyrektora LPR, Roberta Gałązkowskiego, w zespołach napędowych kilku EC135 zaobserwowano objawy różnego stopnia przedwczesnego spadku parametrów osiągowych. Śmigłowce objęto specjalnym nadzorem technicznym. Parametry są monitorowane poprzez częste sprawdzenia (co około 10 godzin lotu), tzw. Ground Power Check. Nie rzadziej niż raz na 200 h lotu wykonywana jest również boroskopia.

Dotychczasowe analizy wykazują, iż źródłem kłopotów może być łatwość przedostawania się zanieczyszczeń do wlotów powietrza do silników. Śmigłowce LPR eksploatowane są w trudnych warunkach. Przeważająca część operacji Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego wymaga lądowań w terenie przygodnym, na obszarach gruntowych, z dużą ilością lekkich, drobnych i stosunkowo twardych zanieczyszczeń. Po poderwaniu strumieniem podwirnikowym są one zassane do silników. Efektem jest szybsze zużycie elementów zespołu napędowego na skutek erozji.

Dlaczego w EC135 nie zamontowano urządzeń zabezpieczających? Dyrektor Gałązkowski twierdzi, że na etapie dialogu konkurencyjnego Komisja Przetargowa pytała producentów oferowanych śmigłowców, czy powietrze dostarczane do silników jest wystarczająco zabezpieczone przed zanieczyszczeniami. Przedstawiciele Eurocoptera zapewniali, że wloty do silników w ich śmigłowcach są odpowiednio zabezpieczone. Rzeczywistość okazała się inna. O tym, że nie było podobnych problemów z konkurencyjnym, oferowanym przez AgustaWestland AW109S, było wiadomo z praktyki użytkowania podobnego śmigłowca - A109E, kupionego dla LPR kilka lat wcześniej. Wymagania przetargu został jednak tak sformułowane, że musiał go wygrać EC135 (manipulowano wymiarami, rodzajem podwozia itp., Układ Eurocoptera, 2007-09-23, Były wiceminister zdrowia aresztowany, 2008-04-17).

Dyrektor Gałązkowski potwierdza, że po przeanalizowaniu wyników diagnostyki silników i stwierdzeniu, że problem nie ma charakteru jednostkowego, SP ZOZ LPR zwrócił się w styczniu br. do Eurocoptera z pismem, w którym domaga się podjęcia niezbędnych czynności w celu jak najszybszego usunięcia wykrytego problemu we wszystkich EC135.


Altair już później nie informował o rozwiązaniu, a jest ono właśnie takie, jak napisałem, czyli zastosowanie pyłofilru.

dranio

PS. A nie, Altair napisał o zamontowaniu filtrów:

W okolicznościowym oświadczeniu przedstawiciele Eurocoptera poinformowali, że cała flota sanitarnych EC135 wylatała już 20 tys. h, notując 95-procentowy wskaźnik sprawności. Jednocześnie podali, że producent zapewnia najkrótszy w Europie czas reakcji na zgłoszoną usterkę, zaś czas jej usunięcia nie przekracza 12 h. Czas między otrzymaniem zgłoszenia a podjęciem akcji skrócono do 4 minut. Jednocześnie – w porównaniu do starszych Mi-2 – uzyskano możliwość prowadzenia akcji w nocy.

Dane te odnoszą się do okresu obowiązywania gwarancji, który minął już dla części ze śmigłowców. Za ich obsługę odpowiadają teraz służby techniczne LPR. Jednocześnie poinformowano o rozwiązaniu przyczyn szybszego niż zakładano zużywania się silników (Kłopoty z silnikami EC135 LPR, 2012-02-26).

Powodem był brak wymaganych przez producenta filtrów wlotów powietrza silników chroniących przed zasysaniem pyłów i twardych obiektów w czasie startów i lądowań na słabo przygotowanych lądowiskach. Eurocopter zainstalował je na własny koszt.
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez rotpol13 » niedziela, 25 stycznia 2015, 22:30

Pisałeś wcześniej o umiejscowieniu wlotów powietrza, a nie o filtrach.
Wloty we wszystkich wersjach są z przodu :mrgreen:

Widzę, że zdecydowałeś się na wariant z wlotami powietrza z przodu.


http://www.airbushelicopters.com/site/e ... r_663.html
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez dranio » niedziela, 25 stycznia 2015, 22:33

Po modyfikacji wloty nie są już z przodu, a z boku - powietrze jest zasysane przez czarne filtry.

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez SKYRAIDER » niedziela, 25 stycznia 2015, 23:01

Cholera, może tak być.
http://www.epktspotters.org/images/big/ ... f47859.jpg
Rozwiane wątpliwości to 50 % sukcesu.............albo i więcej.
Nie zaśmiecajmy Grzegorzowi wątku z budowy.
Avatar użytkownika
SKYRAIDER
 
Posty: 1111
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 10:26
Lokalizacja: EPTO

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez dranio » niedziela, 25 stycznia 2015, 23:12

OK. Można te posty wydzielić do Lotnictwa rzeczywistego.

dranio

PS.
Mam nadzieję, że poniższy obrazek rozwieje wszelkie wątpliwości:

Obrazek

Dotychczasowe wloty powietrza służą obecnie tylko do chłodzenia oleju.

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez GEM » wtorek, 27 stycznia 2015, 23:34

Piękną dokumentacją dysponujesz dranio
Proponuję aby te posty zostały w tym warsztacie bo to bardzo ciekawe sprawy. Jak będą przeniesione, to mogą się rozmyć ,a tutaj jest to bardzo ładnie wyjaśnione.
Dzisiaj Mała aktualizacja. Wypełniłem następną wnękę.
Zrobiłem baterię i zbiornik który nie jestem pewien jaką rolę spełnia. Może jest to akumulator sprężonego powietrza?
Obrazek
Obrazek
Prace trwają. Przyszedł czas na silniki.
Mam pytanie do bardziej zorientowanych. Czy krawędzie natarcia na łopatach śmigła to srebrny metalik czy jasno szary?
Pozdrawiam Grzegorz
Jak coś robisz - rób to dobrze. Jak masz robić źle, nie rób tego wcale - szkoda czasu !
Warsztat :
GEM
 
Posty: 387
Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 16:17

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez dranio » środa, 28 stycznia 2015, 00:00

GEM napisał(a):.
Mam pytanie do bardziej zorientowanych. Czy krawędzie natarcia na łopatach śmigła to srebrny metalik czy jasno szary?


Moim zdaniem ani taki, ani taki. Kolor jest metaliczny ale w rodzaju tytanu.

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez SKYRAIDER » środa, 28 stycznia 2015, 10:02

Tak to mniej więcej wygląda, nie dotykałem i trudno mi powiedzieć.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
SKYRAIDER
 
Posty: 1111
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 10:26
Lokalizacja: EPTO

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez GEM » środa, 28 stycznia 2015, 10:05

Dzięki bardzo za podpowiedź.
Ale tam jest chyba to łączone. Bliżej osi jest szary, a w kierunku końcówki łopaty ok 2/3 długości, jest chyba nakładka, i może to być odcień tytanu.
Obrazek
Obrazek
Na tych fotkach chyba to trochę widać.
Pozdrawiam Grzegorz
Jak coś robisz - rób to dobrze. Jak masz robić źle, nie rób tego wcale - szkoda czasu !
Warsztat :
GEM
 
Posty: 387
Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 16:17

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez GEM » piątek, 30 stycznia 2015, 18:38

Zaczynam meblować komory silników. Wcześniej przygotowane silniki wkleiłem na prętach mocujących. Dalej przyjdzie czas na układanie przewodów.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Z mosiężnego pręta wytoczyłem rurki które posłużą do wykonania "rur wydechowych"
Obrazek
C.D.N.
Pozdrawiam Grzegorz
Jak coś robisz - rób to dobrze. Jak masz robić źle, nie rób tego wcale - szkoda czasu !
Warsztat :
GEM
 
Posty: 387
Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 16:17

Re: EC 135 LPR 1:32 Revell

Postprzez piotr dmitruk » sobota, 31 stycznia 2015, 00:17

GEM napisał(a):Z mosiężnego pręta wytoczyłem rurki które posłużą do wykonania "rur wydechowych"
Obrazek

Wytoczyłeś takie cienkie ścianki? :shock:
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości