FW 190A-7 z Edka 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » poniedziałek, 19 stycznia 2015, 22:15

No i klasycznie mikro kroczek do przodu. ETC prawie gotowy. Jeszcze wycięcia pod wyloty łusek i lekkie szlifowanie do gładkości. W sumie sporo szlifowania. Ostatni człon osłony (ten otwierany na zawiasie) zrobiłem z papierowej taśmy samoprzylepnej zapuszczonej potem klejem CA. Potem szlifowanie i docinanie. Linia podziału sama się zrobiła a na niej dałem mały zawiasik :). Na pewno lepiej niż od Edka. A czy daje to radę sami oceńcie. obok dla porównania drugi ETC z zestawu żeby było widać te kanty.
Obrazek

A tu wersja z założonym zawiesiem do zbiornika.
Obrazek
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Reklama

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » czwartek, 22 stycznia 2015, 16:19

hej. Chciałbym podpytać moich wspaniałych ekspertów czy udało się potwierdzić kwestie pokryw dolnych działek w skrzydłach dla tej wyjątkowej foki? Jeżeli nie to lecę dalej z malowaniem.
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » środa, 28 stycznia 2015, 22:42

Widzę że w kwestii pokryw na skrzydłach zapadło milczenie więc lecę dalej z koksem ;). Jak zwykle pomalutku do przodu. Tym razem wizualnie spora zmiana, foka chwyciła srebrny blask. Pewnie to banalne ale postanowiłem spróbować różnice w metalicznej farbie Pactra i Gunze (wynik oczywisty ale chciałem zobaczyć różnicę). Najpierw na szary podkład poszło Aluminium Pactry czyli A74. wrażenie miałem jakbym pluł brokatem. Farba słabo kryje i pozostawia wrażenie dośc dużych kawałków srebrnych cząsteczek. No taki brokat i już. Malowałem kilkoma warstwami ale miejsca szlifowane gdzie było widac tworzywo spod podkładu właściwie ciężko zgubić.
Potem poszło Super Silver z Gunze czyli C159. To naprawdę inna bajka. Farba ładnie kryje, jest gładsza od Pactry i daje taki ładny poblask. Nie ma wrażenia brokatu. Przekonałem sam siebie o co chodzi z tymi japońskimi farbami. Jest lepiej i już. Banał pewnie ale trudno.

Fotki pokazują może słabo te różnice ale widac je w odbiciu swiatła. Dla zainteresowanych foty. Znudzonych banałami prosze o przewinięcie do kolejnej serii zdjęć - będzie może ciekawiej.
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » środa, 28 stycznia 2015, 23:01

Po banałach o sreberkach kolej na konkrety. Na warsztat poszły koła. Jak w kazdym zestawie foki od Edka koła są za wąskie (za chude). Trzeba je pogrubasić. W tym celu zakupiłem sobie (przyda sie zapewne w przyszłości) piłkę z RB. Narzędzie bajka. Trzy różne brzeszczoty w komplecie. Ja wybrałem najszerszy bo takie cięcie takiego wymaga aby było równo.
Najpierw naciąłem koło dookoła po obwodzie wzdłuż szwu. Potem w imadełko i ciecie. Powoli żeby nie szarpac i nie wyginac brzeszczotu. No i poszło bardzo fajnie. Wcześniej nawierciłem oś żeby lepiej sobie spasować połówki po rozcięciu. Warto też przed cięciem zaznaczyć na krawędzi opony kreskę która powzwoli ustawić połówki względem siebie po rozcięciu dokładnie tak jak było przed cięciem. NIgdy nie uda sie tego zrobić idealnie więc dobrze jak uwzglednimy pierowtne ustawienie połówek do siebie. Potem wstawiłem pomiędzy nie płytki w kształcie kółek (wycięte cyrklem OLFA. Nastepnie nawierciłem kółka z tworzywa na środku wiertłem i całość skleiłem Extra Thin nakładając poszczególne warstwy koła na wiertło. Całośc ścisnąłem w imadełko i teraz schną zaszpachlowane. Poniżej foty z cięcia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następne fotki będą z oszlifowanymi oponkami :). No i następny krok z malowaniem - sidolux na srebro i preshading.
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Ripper1 » wtorek, 3 lutego 2015, 15:11

pytanie techniczne - dlaczego dajesz sidolux na srebro? ( pytam bo nie dałem :oops: )
Avatar użytkownika
Ripper1
 
Posty: 363
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 09:14

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Kuba P. » wtorek, 3 lutego 2015, 15:19

Marin napisał(a):hej. Chciałbym podpytać moich wspaniałych ekspertów czy udało się potwierdzić kwestie pokryw dolnych działek w skrzydłach dla tej wyjątkowej foki? Jeżeli nie to lecę dalej z malowaniem.


Tak, wyszło tyle, że nic nie wiemy na pewno. Mam zdjęcia wprawdzie A-8 ale zasada taka sama, bez zewn działek i jedna ma pokrywy płaskie od F-ki a druga ma z wypukłościami podobnymi do tych dla działek 108 tylko dłuższe (najpóźniejszy uproszczony typ pokryw dla 151/20, Hasegawa takie daje w swoim modelu).
Najśmieszniejsze, że z tego co wyżej totalnie nie wynika nic konkretnego.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » czwartek, 5 lutego 2015, 23:07

Kuba P. napisał(a):
Marin napisał(a):hej. Chciałbym podpytać moich wspaniałych ekspertów czy udało się potwierdzić kwestie pokryw dolnych działek w skrzydłach dla tej wyjątkowej foki? Jeżeli nie to lecę dalej z malowaniem.


Tak, wyszło tyle, że nic nie wiemy na pewno. Mam zdjęcia wprawdzie A-8 ale zasada taka sama, bez zewn działek i jedna ma pokrywy płaskie od F-ki a druga ma z wypukłościami podobnymi do tych dla działek 108 tylko dłuższe (najpóźniejszy uproszczony typ pokryw dla 151/20, Hasegawa takie daje w swoim modelu).
Najśmieszniejsze, że z tego co wyżej totalnie nie wynika nic konkretnego.


Dzięki Kuba za info, nawet tak niekonkretne. Zatem nie stresuje się juz skrzydłami, jadę dalej z koksem :).
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » czwartek, 5 lutego 2015, 23:13

Ripper1 napisał(a):pytanie techniczne - dlaczego dajesz sidolux na srebro? ( pytam bo nie dałem :oops: )


A po to żeby móc to wykorzystać do późniejszych obić. Chcę potem spróbować dwie różne techniki obić. Albo wydrapywanie koloru bazowego do poziomu srebra albo maskowanie tak żeby po nałożeniu kamuflażu zdjąć maskol i żeby wyszła blacha. Ot taka trochę imitacja zbliżona do prawdziwych obić farby zamiast malowania ołówkiem czy pędzelkiem. Chociaż pewnie bede stosował wszelkie techniki obijania w zależności od miejsca i efektu jaki będe chciał osiągnąć. Ot taki lakierniczy eksperyment na szeroką skalę. Pierwszy raz to robię więc obaczy się co z tego wyjdzie.

Chcę też oprócz preshadingu zapuścić linie podziału przed malowaniem kamuflażu żeby spróbować zrobić te linie podziału bardziej naturalne i delikatniejsze.

Te techniki mozna pooglądac u Dorotki w jego ostatnim warsztacie f16 a obicia z maskowania w warsztacie spita w 1:32. Tak podpatruje i ucze się :)
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Kuba P. » czwartek, 5 lutego 2015, 23:15

Marin napisał(a):Dzięki Kuba za info, nawet tak niekonkretne. Zatem nie stresuje się juz skrzydłami, jadę dalej z koksem :).


Info masz konkretne, tylko zjawisko poza łatwym pojęciem. Musisz sam włączyć się w wyjaśnianie. :->
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » czwartek, 5 lutego 2015, 23:21

Kilka kolejnych micro projektów w ramach budowy foki. Najpierw koła. Po operacji chirurgicznej poszerzania przyszedł czas na grzanie i ugniatanie. No i tak to wyszło jak niżej. Pierwszy raz to wszystko robię więc sie nagimnastykowałem. Ale jakoś to w miarę wyszło.
Obrazek
Obrazek
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » czwartek, 5 lutego 2015, 23:31

Mikroprojekt śmigło.
Po pierwsze - wielkie dzięki dla Pawła Burcharda za śmigło. Ma zdecydowanie inny kształt niż edkowe. Od razu poszło na warsztat. Łopaty wyszlifowane na gładko (Paweł je chyba odchudzał za co też przy okazji dzięki bo oszczędził mi grubsze szlify). Dodatkowo zaznaczyłem frezowane pierścienie przy "szyjkach" łopat. Edek to miał ale tu było gładko, więc sie dorobiło co nieco żeby nie było tak gładko. Na szczęście kołpak w Edka z wentylatorem spasował jak ulał, i tak to teraz wygląda.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » czwartek, 5 lutego 2015, 23:39

Mikroprojekt działka.
MG gotowe do montażu. Dla zainteresowanych użyłem Burnt Iron z Gunze i na to wasz z AK widoczny na zdjęciu. Obejmy do MG131 są w RLM02. Efekt jest bardzo zadowalający i wygląda blisko oryginału. Na zdjęciu niestety nie widać tego tak fajnie :(

Obrazek
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » niedziela, 8 lutego 2015, 23:44

No to przyszedł czas na prawdziwe wyzwania - lanie farby. Ponieważ Ripper nadepnął mi na ambicję to z tempa żółwia przeszedłem do tempa leniwego węża (zobaczymy co naprawdę okaże się szybsze).

Na pierwszy ogień poszedł preshading. Totalnie po bandzie. Mocno, różnymi kolorami (rozcieńczony czarny i dark Earth na sterach i na niektórych panelach. Potem jeszcze pociągnąłem smugi po całości zgodnie z osią podłużną. Przód zmasakrowany bo mi farba chlapnęła z aero i zacząłem panikować. Poddaje pod krytykę - niech będzie, raz się żyje.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Potem poszedł biały podkład pod żółty i czerwony. Przeklinam ten biały. Fatalnie się to kładzie, ehhh :evil:
Obrazek
Obrazek
Tu dodatkowo widać lekko te nieszczęsny szwy na sterze pionowym. Jako tako to wygląda :-/
Obrazek
Obrazek

No i kolory - w końcu jakieś są bo już nie mogłem się doczekać. Słabo widać preshading szczególnie pod żółtym. Pod czerwonym na zdjęciu słabo, ale w rzeczywiskości ładnie wyszły cienie.
Obrazek
Obrazek

To na tę chwile tyle, ale lecę porobić jeszcze fotki bo to nie wszystko :mrgreen:
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » poniedziałek, 9 lutego 2015, 00:31

No i poszło dalej. RLM76 położony. Na zdjęciach nie widać tak dobrze cieni od preshadingu, ale w rzeczywistości lepiej je widać. Jechałem bardzo delikatnie, wręcz muskałem najpierw środki paneli potem delikatnie aż byłem zadowolony żeby nie było za mocno widać tych cieni na liniach podziału. Na szczęście na przodzie masakra zniknęła, wydaje mi sie, że będzie OK.
Jeżeli ktoś ma sugestie jak to ewentualnie jeszcze uplastycznić proszę o sugestie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I jeszcze kilka detali - pokrywy do podwozia, kółko tylne już z washem, i założone koło na goleń (tak fajniej wygląda ;))
Obrazek

Koła zrobione ale jeszcze do zabezpieczenia lakierem. Najpierw po całości czarny matt, potem sido na felgę. Na to pastele, na opone ciemne brązy, na felgę szarości. I fajne się to zrobiło.
Obrazek

A teraz zbiornik - mocny preshading dał fajny efekt. Cienie ładnie wyszły. Obicia też sie pojawiły. Po washu powinien wyglądać spoko, ale czas pokaże. Spawy wyszły jako tako, w sumie jestem zadowolony.
Obrazek
Obrazek

No i na koniec działko skrzydłowe po washu. Całość w alu, samo działko malowane burnt iron plus na to wash z AK. Kable wychodzące z kadłuba chyba powinny być bardziej żółte ale ten kolor w ogóle nie kryje na to srebro - masakra.
Obrazek

To tyle, spadam na tydzień na narty. Jakby były komentarze będę on-line. A foka musi poczekać trochę. Potem znów wyzwania, kamo na górne powierzchnie. Sie będzie działo, uff.
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Re: FW 190A-7 z Edka 1/48

Postprzez Marin » poniedziałek, 9 lutego 2015, 01:08

aha, dodam że będę wzorował się na poniższych schematach i fotach. Pytanie do speców. W jaki sposób malować łączenie skrzydło-kadłub. W instrukcji jest tak (strzałka pokazuje o jaki fragment mi chodzi).
Obrazek
Na zdjęciach oryginału wydaje mi sie że tam nie ma ani rlm74 ani 75. Czy to mozliwe?
Obrazek
Obrazek
Jeżeli tak to poniżej schemat który takie coś uwzględnia tylko jak wtedy ta granica między RLM75 i RLM76 (odpowiednio na lewym i prawym skrzydle) a RLM76 wygląda i gdzie biegnie? Generalnie poniższy schemat odpowiada mi jeżeli chodzi o ogon i ewentualnie łączenie skrzydło-kadłub.
Obrazek
Ale góra kadłuba bardziej chyba z jak poniższego - wydaje mi sie bardziej naturalne chociaz może Bar miał akurat takie równe przejście.
Obrazek
No i kwestia swastyki na ogonie. Czy w kwitniu 1944 mogła być już zamalowana? W Edku podają że tak (widać na schemacie malowania) ale na zdjęciu oryginału jest. Czy to może być zdjęcie wcześniejsze a w kwietniu już wszystkie musiały być zamalowane???? Prosze o radę jeżeli ktoś może cokolwiek pewnego podpowiedzieć.
Marin
 
Posty: 235
Dołączył(a): sobota, 15 lutego 2014, 15:20

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości