F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez Siema » wtorek, 10 lutego 2015, 06:53

Witajcie!

Mam szybkie pytanie. W necie znalazłem informację, że F-15 wersja C różniła się od wersji A jedynie wewnętrznie (powiększone zbiorniki, awionika). Czy to prawda, czy były jakieś znaczące modyfikacje wpływające na wygląd zewnętrzny?

Chcę model Hase w 48 przerobić z A na C i zastanawiam, się, czy będzie to bezbolesne, czy sobie darować ;o)

Pozdrawiam
Pozdrawiam!
Paweł Siemaszko
Avatar użytkownika
Siema
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 25 października 2012, 13:28
Lokalizacja: Siedlce/WWA

Reklama

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez dranio » wtorek, 10 lutego 2015, 09:19

Zewnętrznie różnic praktycznie nie ma. Wczesne F-15A/B miały dysze silników z ruchomymi segmentami, później je zdemontowano.

dranio

PS. Wczesne F-15 miały fotele Escapac, później wymieniono je na ACES.
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez potez » wtorek, 10 lutego 2015, 10:10

Anteny na ogonie i na końcowkach kadłuba przy statecznikach poziomych były różne ale to wszystko zależy od konkretnego samolotu, C lataja juz prawie 30 lat i sporo w nich dłubali.
Koła podwozia głównego sa też różne.
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez dranio » wtorek, 10 lutego 2015, 10:16

potez napisał(a):Anteny na ogonie i na końcowkach kadłuba przy statecznikach poziomych były różne ale to wszystko zależy od konkretnego samolotu, C lataja juz prawie 30 lat i sporo w nich dłubali.
Koła podwozia głównego sa też różne.


Aż zerknę do mądrej książki wieczorem. O ile pamiętam F-15E na pewno ma wzmocnione podwozie.
Co do anten - wszystkie eksportowe F-15A/B/C/D/"E" są pozbawione układu ALQ-135 (anteny na końcu belek u nasady usterzenia poziomego) i ALQ-128 ("gruba" antena na szczycie lewego statecznika pionowego).

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez potez » wtorek, 10 lutego 2015, 10:54

Siema napisał(a):Chcę model Hase w 48 przerobić z A na C


Wyjmij z pudełka, sdołóż kabinkę z airesa do C i dysze wylotowe do C.
Będzie dobrze :)
I tak nikt nie wie czym sie rózniły a bedzie wyglądac jak myśliwski F-15 8-)
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez dranio » wtorek, 10 lutego 2015, 11:25

potez napisał(a):
Siema napisał(a):Chcę model Hase w 48 przerobić z A na C


Wyjmij z pudełka, sdołóż kabinkę z airesa do C i dysze wylotowe do C.
Będzie dobrze :)
I tak nikt nie wie czym sie rózniły a bedzie wyglądac jak myśliwski F-15 8-)


I to jest słuszna koncepcja. :mrgreen:

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez Siema » wtorek, 10 lutego 2015, 12:01

Dzięki Potez i Dranio.

Przejrzałem dodatkowo to co Hase daje do wersji C w pudle i wygląda na to, że daje te same ramki tylko z innym malowaniem.

Zastanawiam się nad modyfikacją, ponieważ chciałem zrobić któreś z tych malowań:
http://www.hyperscale.com/2012/reviews/decals/afterburner48081reviewrk_1.htm

Czyli pewnie by dłubanie było, bo to w miarę nowsze egzemplarze, więc wnioskuję, że i kokpit zmodyfikowany i więcej anten i szmerów bajerów?

Trafiłem okazjonalnie model ale szaro szaro szare malowanie jest jakieś takie mało ciekawe, więc szukam czegoś bardziej... no wiecie... :)

potez napisał(a):Wyjmij z pudełka, sdołóż kabinkę z airesa do C i dysze wylotowe do C.
Będzie dobrze :)
I tak nikt nie wie czym sie rózniły a bedzie wyglądac jak myśliwski F-15 8-)


Tak, a potem dostanę pylicy-rozstroju nerwów- znów pylicy od wpasowywania tego w kadłub :P

Chyba, że akurat do F-15 wchodzi to w miarę bezboleśnie?
Pozdrawiam!
Paweł Siemaszko
Avatar użytkownika
Siema
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 25 października 2012, 13:28
Lokalizacja: Siedlce/WWA

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez dranio » wtorek, 10 lutego 2015, 12:11

Siema napisał(a):Dzięki Potez i Dranio.

Przejrzałem dodatkowo to co Hase daje do wersji C w pudle i wygląda na to, że daje te same ramki tylko z innym malowaniem.

Zastanawiam się nad modyfikacją, ponieważ chciałem zrobić któreś z tych malowań:
http://www.hyperscale.com/2012/reviews/decals/afterburner48081reviewrk_1.htm

Czyli pewnie by dłubanie było, bo to w miarę nowsze egzemplarze, więc wnioskuję, że i kokpit zmodyfikowany i więcej anten i szmerów bajerów?



Ten dywizjon (65th Aggressor Squadron) został utworzony (reaktywowany) w 2005 r., więc wszystkie F-15, które do niego trafiły nie były nowe (produkcję F-15C zakończono w 1985 r.).
Najprościej "wiek" danego egzemplarza oszacować po jego numerze ewidencyjnym (AF-XX-XXX). Dwie pierwsze cyfry po "AF" to rok budżetowy złożenia zamówienia na dany egzemplarz.

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez Siema » wtorek, 10 lutego 2015, 13:15

dzięki za info- według schematów są to maszyny z lat 78-80 i pojedyncze z 85.

W takim razie będę musiał pokombinować.

Dzięki :!:
Pozdrawiam!
Paweł Siemaszko
Avatar użytkownika
Siema
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 25 października 2012, 13:28
Lokalizacja: Siedlce/WWA

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez potez » wtorek, 10 lutego 2015, 13:25

Siema napisał(a):
Trafiłem okazjonalnie model


Hehe, zapomniałem wczoraj o aukcji na Allegro - poszło za 100PLN - twoje? ;o)

Kokpit pasuje, jak nie otwierasz kabiny to mozna na upartego blaski Edka wrzucic, w tej chwili na Allegro chodzi stary zestaw niemalowany jeszce jeśli cie te drukowane odrzucaja za 25 zeta.

Natomiast agresory mają dodatkowe wyposażenie, jakies tam antenki itp itd ale... szczerze mówiąc to nikt nie pojęcia sensownego o F-15 na tych naszych forach, było juz parę tematów i nikt się nie włączył merytorycznie więc możesz jechać PzP 8-)


Jak sie chcesz trochę ponaumiewać to tak:
brodawki mu trza dorobic na bank:
http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?showtopic=282027
a inne farfocle to se tu możesz wypatrzyć:
http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?showtopic=134603&st=1560
a co do agresorów to olecam japońskie - bardzo łądne sOM:
http://www.ebay.com/itm/111306110116?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

i do nich akurat jest książka dobra z ModelArta co wszystko tłumaczy co i jak. Z planami i zdjęciami :D
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez Siema » wtorek, 10 lutego 2015, 13:51

Tak, moje 100 pln :P Szczerze mówiąc przeglądałem w wolnej chwili allegro i mnie skusiła cena- wtedy 70 zł więc dałem z górką 100 i zapomniałem... rano sprawdzam maila i niespodzianka :mrgreen:

japońskie sOm ładne, ale chyba ktoś takiego juSz robi :?: A jam niegodzien... :mrgreen:

To jeszcze zapytam- radar...

Różnice są w wersjach? Mam gdzieś wrak piętnastki z monogramu i radar bym mógł ewentualnie przeszczepić? Czy może któryś z blaszkowych pasuje? Bo tu jak mniemam zachodziły największe zmiany na przestrzeni lat.
Pozdrawiam!
Paweł Siemaszko
Avatar użytkownika
Siema
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 25 października 2012, 13:28
Lokalizacja: Siedlce/WWA

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez dranio » wtorek, 10 lutego 2015, 13:54

Siema napisał(a):Różnice są w wersjach? Mam gdzieś wrak piętnastki z monogramu i radar bym mógł ewentualnie przeszczepić? Czy może któryś z blaszkowych pasuje? Bo tu jak mniemam zachodziły największe zmiany na przestrzeni lat.


Antena jest taka sama w klasycznych APG-63 i APG-70. Różnice to bloki obróbki sygnału, procesor, pamięć, itp. rzeczy.

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez lejgo_inc » wtorek, 10 lutego 2015, 15:34

Boczki płaskiej owiewki/okucia/panelu za hamulcem aero są w A/B prostokątne z zaokrąglonym narożnikiem, w C/D są trójkątne.

Na zdjęciu panel za hamulcem w A/B
Obrazek
pozdrawiam, Leszek
http://www.shelfoddity.com
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
Avatar użytkownika
lejgo_inc
 
Posty: 1245
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 10:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez Grzegorz Stróżek » wtorek, 10 lutego 2015, 21:11

Może tutaj Ci się coś przyda - http://www.part.pl/
Żeby tak mi się chciało, jak mi się nie chce.
pzdr. Grzegorz
Na warsztacie; P.11c___________, Bf 109B, Whirlwind
Avatar użytkownika
Grzegorz Stróżek
 
Posty: 364
Dołączył(a): czwartek, 1 maja 2008, 13:38
Lokalizacja: Łódź

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

Postprzez rotpol13 » wtorek, 10 lutego 2015, 21:48

dranio napisał(a):
Różnice to bloki obróbki sygnału, procesor, pamięć, itp. rzeczy.

dranio


To są kluczowe informacje dla modelarza pół-redukcyjnego . Bez właściwego procesora i pamięci na MP Piernika Toruńskiego model odpadnie w przedbiegach :mrgreen:
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 15 gości