Gray-Green, Interrior Green a RAF Primer 1925

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Gray-Green, Interrior Green a RAF Primer 1925

Postprzez macias13_84 » czwartek, 12 lutego 2015, 12:08

Grzebiąc po sieci znalazłem kilka zdjęć, które dały mi do myślenia pod kątem emalii zabezpieczających powierzchnie metalowe w konstrukcjach brytyjskich, oraz farb stosowanych do malowania np. kokpitów
Na początek wewnętrzna strona poszycia statecznika poziomego od Spitfire,deczko wypłowiała
Obrazek
Owiewka kadłub-skrzydło od Spitfire
Obrazek
Oraz owiewka przejścia kadłuba w statecznik pionowy od Spitfire XIV
Obrazek
A teraz
Obrazek

Czy wszystkie wymienione (G-G, IG, MAP) kolory to nie jest przypadkiem ta sama farba?

Jak widać zabezpieczano część powierzchni wewnętrznych, okapotowanie silnika, rejon kokpitu, wewnetrzne powierzchnie stateczników, prawdopodobnie wnęki podwozia, ale czy są jakieś przesłanki aby stwierdzić że jakąkolwiek farbę podkładową stosowano na zewnątrz maszyny "pod lakier"?
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Reklama

Re: Gray-Green, Interrior Green a RAF Primer 1925

Postprzez greatgonzo » czwartek, 12 lutego 2015, 15:09

Owszem, podkład zabezpieczający, szary. Dokładny kolor nie jest, o ile wiem, znany. Pewnie dlatego, że jako kolor miał takie samo znaczenie, jak ZCY.

Do zdjęć przydałby się opis określający historię pokazanych elementów.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości