Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » niedziela, 15 lutego 2015, 18:04

Przewody przemalowane na żółto. Koryto sklejone. Dopasowanie osłon silników przebija short-runy z Classic Airfranes :evil:
Obrazek
Obrazek

Skoro masz ma schnąć czas zabrać się za kolejny deklarowany ;o)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez MIRO » niedziela, 15 lutego 2015, 18:33

Stop! Zaszpachluj tę szparę na klapach. Natomiast na spodzie gondol w tylnej części szpara ma zostać. Ta końcówka była integralną częścią klap.
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1743
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez marco2607 » niedziela, 15 lutego 2015, 18:59

MIRO napisał(a):Stop! Zaszpachluj tę szparę na klapach. Natomiast na spodzie gondol w tylnej części szpara ma zostać. Ta końcówka była integralną częścią klap.


Prawdę mówi :!: , to przy gondolach natniesz czeską piłką po szlifie. Te spasowanie silników jest takie sobie, jakbyś przypasował wcześniej przed sklejeniem było by mniej szpachli.
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » poniedziałek, 16 lutego 2015, 13:15

Wielka wdzięczność za wskazówkę :) I tak musiałem zaszpachlować bo raz, że mi się profil rozmijał a dwa to szpara była wielkości 2 mm. Zrobię nacięcie czeską piłką oczywiście po odzyskaniu profilu i serca do tego modelu
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez marco2607 » poniedziałek, 16 lutego 2015, 14:00

Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a): Zrobię nacięcie czeską piłką oczywiście po odzyskaniu profilu i serca do tego modelu


Dobrze że nie robisz waloryzacji wewnątrz otworu na podwozie, to była by jazda z wpasowaniem koła. Zresztą i tak pewnie będzie bo mocowanie goleni do skrzydła jest do dupy, dużo zabawy kosztowało mnie przerobienie po swojemu :shock:
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 16 lutego 2015, 14:23

Mariusz, nie chcę Cię martwić ale z tego co masz nie zrobisz już tej rozpoznawczej 110.
Szukaj niestety jakiegoś normalnego malowania dla myśliwca :(
ps - masz wczesne koła na podmianę?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » poniedziałek, 16 lutego 2015, 17:26

Och, chyba wiem o co chodzi-muszę z wnętrza zdemontować MG FF bo w tym miejscu był montowany aparat fotograficzny RB 50/30 Jest jakaś fota jak to było montowane?
Ostatnio edytowano poniedziałek, 16 lutego 2015, 17:40 przez Mariusz Jarzyna ze Szczec, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 16 lutego 2015, 17:30

On miał w środku kabiny pionowo ustawioną dużą kamerę, musiałbyś ją tam zamontować. Stała tuż za zestawem radio w miejscu działek. W konsekwencji samolot nie ma działek, pod kadłubem powinna być przesuwana zasłonka okna kamery.
Generalnie ciut rozwałki w kabinie i ciut poprawek na brzuchu kadłuba.
Na szczęście na to wszystko są super dobre zdjęcia, jak chcesz się z tym babrać to postaram się je odszukać.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » poniedziałek, 16 lutego 2015, 18:57

Kuba podejmuję rękawicę ;)
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 16 lutego 2015, 22:39

Ok, tu masz zdjęcia gdzie widać ułożenie zasłony okna kamery: viewtopic.php?f=3&t=23051&p=286185&hilit=okno+kamery+C+5#p286185

a tak to wygląda w środku:

Obrazek

powodzenia
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:20

He, he wygląda jak stacjonarny alkomat :D Dzięki Kuba :) A w jakim to mogło być kolorze (aluminium)? Otwory wyrzutowe łusek też do zaszpachlowania ?
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez Kuba P. » wtorek, 17 lutego 2015, 00:15

Kolor raczej jakiś jasny, nawet i RLM 02 miałby sens.
Wrzucam zdjęcia kamery z muzeum Kbely na wzór:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy okazji następnym razem jak tam pojadę wezmę jakiś lepszy aparat i zrobię zdjęcia eksponowanych różnych elementów z zachowaną RLM 02. Dość ciekawe w kontekście dyskusji o kolorkach :)
Odcienie od jasnego beżu przez szarości aż po kolor musztardy.

Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):Otwory wyrzutowe łusek też do zaszpachlowania ?

Tak, tam były dwa wymienne panele na brzuchu i zamiast tych z otworami wyrzutowymi łusek zamontowane były blachy z oknem kamery.

Swoją droga to tak fajny i ciekawy temat, że muszę sobie poszukać może kalkomanii do 5F+CM, nawet już zabezpieczyłem jeden model 110 na ten cel.
Ciekawa historia wiąże się z ostatnim lotem tej maszyny: załoga po drugim podejściu do wykonania zadania rozpoznania z wysokiego pułapu zdecydowała się na niski lot nad Anglią licząc na poprawę warunków. W trakcie lotu zamiast wykonania rozpoznania pilot Messerschmitta zestrzelił wykonujący szkolny lot samolot Hawker Hart (pilot zginął) a następnie ostrzelał szkolnego Battle, który lądował awaryjnie na brzuchu. Ostatecznie Niemcy zostali przechwyceni przez trzy Hurricane i po opisywanej jako imponująca próbie walki i ucieczki Messerschmitt trafiony w oba silniki lądował awaryjnie na brzuchu. Anglicy samolot naprawili i wkrótce udało się go przywrócić do stanu lotnego.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez Muśtax » wtorek, 17 lutego 2015, 08:20

Mniej więcej takie kolory można zastosować dla kamery.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Muśtax
 
Posty: 355
Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 06:57
Lokalizacja: Ptc <-> Lbn

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » czwartek, 5 marca 2015, 00:09

Długo nie było aktualizacji bo Edkowa 110-ątka Ewsko mnie wymęczyła (przepraszam wszystkie Ewy ;o) ). Przeróbki na wersję C-5 dokonane, czyli:
zaślepione otwory dolnego uzbrojenia, które zdemontowałem z wnętrza kabiny wraz z magazynkami gdyż w to miejsce zainstaluję kamerę
Obrazek

Zaślepione też otwory wylotu łusek i natrasowane nowe panele rozsuwanej osłony kamery
Obrazek

kamera (lub przynajmniej coś co ma ją przypominać ;o) )
Obrazek

No i wieczna walka z wyprowadzeniem osłon silników
Obrazek

A w przerwie powstają Bf-109 w wersji E-1 i E-3 z Hasegawy. Manufaktura :mrgreen:
Obrazek

Wycięte "firmowe" wydechy, które zastąpią żywiczne
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Gruppenadjutant Jarzyna - Czadkomando Bf-110C i 109E-1

Postprzez marco2607 » czwartek, 5 marca 2015, 13:03

Szybcikiem Ci to idzie. ;o) Jedyne co CI mogę podpowiedzieć to sprawdź, jak żywica w kokpicie będzie pasowała do
skrzydeł. Musiałem trochę podpiłować ,bo nie mieści się w okolicach wnęk podwozia.
W e1 raczej cały kokpit bym zrobił na O2 , można się czepić kolorów przewodów i drążka . ( fakt jest taki że i tak mało będzie widać).

Jeszcze 1 zwróć uwagę na miejsce zamocowania tylnego koła , jest trochę zbyt mocno wysunięte do przodu.
Co ciekawe revell w swoim modelu zrobił to ok. i wyloty spalin też ma fajniejsze. Na upartego można ich nie wymieniać.
Inne babole to zapadlisko (we wszystkich) na skrzydle nad klapą i brak wnęki na kółko ogonowe.
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości