Zawieszenie king tiger.

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych pojazdach wojskowych lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Moderator: xenomorph

Zawieszenie king tiger.

Postprzez macrab » sobota, 4 kwietnia 2015, 16:10

Czołgiem.
Lepię sobie King Tiger'a od Eduarda i utknąłem na zawieszeniu.
Otóż "półośki" można zamontować w 2 pozycjach; albo wysoko, wtedy model stoi praktycznie na wannie (oczywiście kiedy nie ma założonych kół), lub w pozycji drugiej - wtedy wanna nie dotyka podłoża a opiera się na tych półośkach.
Które położenie jest prawidłowe?
Nie chciałbym, żeby był później problem z gąskami (mogą być za długie lub za krótkie). Przejrzałem fotki z różnych warsztatów i nie mam jasności - przeważnie zdjęcia przedstawiają pojazdy z założonymi kołami, co uniemożliwia mi ocenę sposobu zamontowania półosiek.
Dzięki z góry za podpowiedź.
macrab
 
Posty: 29
Dołączył(a): czwartek, 27 października 2011, 19:58

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Zawieszenie king tiger.

Postprzez Marek Barański » sobota, 4 kwietnia 2015, 17:11

Na zdjęciach ramek widać wpust pozycjonujący wahacze.
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 952
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie king tiger.

Postprzez macrab » sobota, 4 kwietnia 2015, 18:34

Wpusty dla wahaczy są, ale dają możliwość rożnego ustawienia (taka niedoróbka, lub celowo zostawiona możliwość wyboru wysokości zawieszenia modelu). Różnica sięga 3 mm.


Obrazek

Obrazek

Znalazłem w sieci zdjęcia KT leżących praktycznie na glebie oraz takie wyżej zwieszone. Od czego to zależało, i czy mogę dla wersji późnej zrobić niską lub wysoką wersję w zależności, która mi się bardziej podoba?
Ostatnio edytowano środa, 8 kwietnia 2015, 15:54 przez macrab, łącznie edytowano 2 razy
macrab
 
Posty: 29
Dołączył(a): czwartek, 27 października 2011, 19:58

Re: Zawieszenie king tiger.

Postprzez Marek Jaszczołt » sobota, 4 kwietnia 2015, 19:11

macrab napisał(a): Od czego to zależało, i czy mogę dla wersji późnej zrobić niska lub wysoka wersję w zależności, która mi się bardziej podoba?

To zapewne ograniczniki dla skrajnych pozycji wahaczy. Zobacz na rysunek boczny T2 i wtedy widać jak powinny się układać osie kół względem wanny.
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
Avatar użytkownika
Marek Jaszczołt
 
Posty: 478
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie king tiger.

Postprzez Marek Jaszczołt » sobota, 4 kwietnia 2015, 19:11

edit błędny post
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
Avatar użytkownika
Marek Jaszczołt
 
Posty: 478
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:48
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Pojazdy wojskowe - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości