P-51 B - prawidłowa kolorystyka kabiny/wnętrza konstrukcji

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: P-51 B - prawidłowa kolorystyka kabiny/wnętrza konstrukcji

Postprzez Kuba P. » wtorek, 28 kwietnia 2015, 21:24

Bardzo chętnie. Właśnie siedzę i podmalowuję szczegóły, jeszcze fotel z pasami czekają na złożenie i malowanie oraz tablica na widoczne tu kalkomanie. Jak to będzie już gotowe to wrzucę kilka lepszych zdjęć a już teraz serdeczne dzięki za wszelkie uwagi i podpowiedzi.

Obrazek

zdjęcie robocze przy lampce biurowej zrobione bigosem, tak to wygląda na ten moment na dowód, że coś pracuję. Właśnie zabieram się za wycieniowanie nieco zbiornika. Kolor kabiny wyszedł za ciemny na zdjęciu, oryginalnie jest nieco ciemniej niż to co widzę na wzorze z monitorka ale nie aż tak.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

modele polskich samolotów

Re: P-51 B - prawidłowa kolorystyka kabiny/wnętrza konstrukcji

Postprzez greatgonzo » wtorek, 28 kwietnia 2015, 23:10

Fajnie, ale co to za Mustang? Bo teraz to trochę jakbyśmy rozmawiali o FW 190A. Jak pomalować i wyposażyć FW 190A, hę?

No i wiele tu nie widać, przy czym niech nikt nie myśli, że nawiązuję do tematu jakości zdjęć.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-51 B - prawidłowa kolorystyka kabiny/wnętrza konstrukcji

Postprzez Kuba P. » środa, 29 kwietnia 2015, 10:32

Ok - jasna sprawa.
Mustang ma być w wersji B, osłona kabiny "birdcage", malowanie USAF pudełkowe: P-51B, 43-6500, 486 FS/352 FG/8 AF, RAF Bodney, UK, June 1944

Obrazek

Sam zestaw to Academy/Accurate Miniatures.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: P-51 B - prawidłowa kolorystyka kabiny/wnętrza konstrukcji

Postprzez greatgonzo » środa, 29 kwietnia 2015, 21:01

A, zatem B-5 z wmontowanym zbiornikiem paliwa. Skąd oni biorą te malowania? Znam tylko dwa zdjęcia tego samolotu. Na jednym stoi w drugim planie, a na drugim jest już po korektach umiejscowienia oznaczeń i przeróbce limuzyny. Podaje się, że zewnętrzne końcówki skrzydeł od spodu były NMF. Nie wiem zupełnie z jakiego powodu miałoby tak być, a na tych zdjęciach nic nie widać w temacie.

Zbiornik paliwa pokryty był rodzajem gumy, tworzywa o barwie czarnej z odcieniem czerwono brązowym (niektórzy piszą, że czerwono brązowy, w zasadzie czarny ;). Warto odróżnić go od sprzętu radio.

Fotel na zdjęciu wygląda jak amerykański fotel eksportowy z czasów, kiedy jeszcze eksportowano samoloty. W B-5 montowano sklejkowe fotele Shick Johnson. Ciekawe także przez to, że malowane DDG.

Przed podstawą drążka od strony ogona (edytowałem, bo mi się strony pomyliły, teraz jest OK) jest jeszcze poprzeczny pas sklejkowej posadzki.

Nie widać wyposażenia kabiny. Jeżeli jest tam box sterowania IFF i box detonatora, to są one zbędne.

Zestawu nie znam. Inne elementy na życzenie, lub 'na podglądzie'.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości