Spitfire,Hurricane... Mk.I Airfix 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Spitfire,Hurricane... Mk.I Airfix 1/48

Postprzez iras67 » czwartek, 30 kwietnia 2015, 09:04

Nie wiem jakie malowanie jeszcze...mam na celowniku Malana. Zacznę pewnie na poważnie w długi weekend. Pewnie tylko ponituje .Obrazek
Do zestawu wykorzystam starszy Zoom Eduarda do Tamki FE152
Obrazek
Zastanawiam się czy kontynuować tutaj Hurriego z Hasy czy sklejać tego nowego , kusi przede wszystkim pięknie oddanym poszyciem płóciennym kadłuba. Patrzę na Hase... i jest wstrętna :mrgreen: .
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Spitfire,Hurricane... Mk.I Airfix 1/48

Postprzez potez » czwartek, 30 kwietnia 2015, 09:24

nie mirmiłuj :D
jak ją włókniną ścierną 3M przejedziesz to się robi fajna, poważnie piszę. Bardziej chodzi o takie wkurzające knoty jak to połączenie na spodzie kadłuba, gdzie się trzeba napocić - ale wygląda jak Hurricane i to naprawdę ładny model jest :!:
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Spitfire,Hurricane... Mk.I Airfix 1/48

Postprzez iras67 » czwartek, 30 kwietnia 2015, 09:36

No niby można ale "efektu" Airfixa było by trudno osiągnąć szczególnie blisko mocowań stateczników.
edit. Coś pochrzaniłem z umiejscowieniem tematu bo nie jest w warsztacie...Moderatorzy możecie to poprawić ;o) .
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Spitfire,Hurricane... Mk.I Airfix 1/48

Postprzez iras67 » poniedziałek, 4 maja 2015, 13:41

Przez weekend udało mi się ponitować kadłub i część skrzydeł. Model całkiem fajny i nieźle odlany. Wypraski zunifikowane z Mk.V.. Linie podziału delikatne jak na Airfix . Trochę trzeba "kosmetycznie" poprawić . Niepotrzebnie dano linie na okapotowaniu silnika
ObrazekBrakuje za to małego wlotu koło tych dwu bąbli.
Na stateczniku pionowym z jednej strony brakuje małej trapezowej pokrywy serwisowej
Obrazek
Nie ma wyrzutnika flar na grzbiecie za kabiną. Zrobię go raczej zaklejonego płótnem podobnie jak kmy przed lotem.
Obrazek
Jeszcze nituje i poprawiam skrzydełka. Na dole centropłata sekcja prostokątów z prawej poza dolnym do zaszpachlowania
Obrazek
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Spitfire,Hurricane... Mk.I Airfix 1/48

Postprzez greatgonzo » poniedziałek, 4 maja 2015, 22:16

iras67 napisał(a):Nie ma wyrzutnika flar na grzbiecie za kabiną. Zrobię go raczej zaklejonego płótnem podobnie jak kmy przed lotem.


K9953? To raczej dobrze, że nie ma.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire,Hurricane... Mk.I Airfix 1/48

Postprzez iras67 » wtorek, 5 maja 2015, 13:14

greatgonzo napisał(a):K9953? To raczej dobrze, że nie ma.

Zastanawiam się jeszcze czy robić ten wczesny egzemplarz czy coś innego z asów i za szybko piszę ... Czyli gdyby to był K9953 ( z okresu BoB )to bez pirotechniki na grzbiecie ,antena prętowa prosta, ręczna pompa w kabinie, fotel metalowy, itp,itd Malowanie spodu?
Tymczasem chyba skończyłem dziobać górę skrzydeł. Tak przy okazji wychodzi że prawie wszystkie rysunki MkI,Ia mają sporo nieścisłości np dodatkowe pasy wzmacniające przejście skrzydło kadłub. Zachowane muzealne znowu połatane jakimiś wynalazkami i bądź tu mądry .
Udało mi się ponitować górę,nie bez przygód w paru miejscach musiałem poprawić co nieco od nowa.
Obrazek
Obrazek
Model ma jedną brzydką wadę- chyba najbardziej ordynarnie zrobiono krawędzie spływu skrzydeł i lotek. Zresztą to wada prawie wszystkich ostatnich nowych modeli Airfix i to bez podziału na skalę. Tą krawędź jeszcze przed nitowaniem pocieniłem przy klapach i końcówkach. Teraz czas na poprawianie lotek i kończenie nitowania na statecznikach i dole płata
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Spitfire,Hurricane... Mk.I Airfix 1/48

Postprzez greatgonzo » wtorek, 5 maja 2015, 16:37

Strzelający do góry Plessey to nie, ale do dołu w połowie 1940 to już możliwy, choć w tym Malanie to raczej mało prawdopodobny. Pewnie była tam klasyczna dwururka.
Paski dociskające blachę u nasady skrzydła to element eksploatacyjny. Naprawa taka. W tym dość wysłużonym samolocie mogły wystąpić, ale potwierdzenie tego na fotkach w jakimkolwiek egzemplarzy to jest jazda pierwszej kategorii.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko


Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości