Sprawa jednak jest trochę skomplikowana.
Samolot ten we wspomnienym artykule (Aero, nr 1, 2008) przedstawiony jest na sylwetce barwnej jako maszyna ze składu 26FS, 51FG (a więc nie jednostki Hilla) n/s 43-6769, z czerwonym kołpakiem śmigła i z żółtymi pasami na statecznikach (jak w pudełkowym malunku 1/72 Revella). Wygląda to pięknie, ale ja na zdjęciach tych pasów nie mogę się doszukać:
![Obrazek](http://www.mustangsmustangs.net/p-51/p51pics/military/pacific/5.jpg)
1. Czy pasy mogły pojawić się później jako element identyfikacyjny grupy lub squadronu?
Kiedy?
Problematyczny jest też kolor kołpaka.
Przedstawiany jako czerwony w sylwetkach barwnych i w malowaniach modeli, ale znalazłem taką interesującą dyskusję:
http://www.ww2aircraft.net/forum/aircraft-picture-requests/tex-hills-p-51b-mustang-4403.html , w której pojawiło się zdjęcie jakoby tego samego samolotu z kołpakiem w kolorze kadłuba:
![Obrazek](http://i104.photobucket.com/albums/m170/LWMTC1/Hill002a.jpg)
Argumenty za tym, że to ta sama maszyna w innym momencie eksploatacji wydają mi się przekonujące (odrapania, kształt szczęki).
2. Czy czerwony kołpak pojawiał się na samolotach 51 grupy lub 26 FS jako element identyfikacyjny, czy to tylko powielany błąd w interpretacji zdjęcia bez uzasadnienia w późniejszych faktach?
No i największy problem - serial.
Według powyższych rozważań na forum (użytkownik Thirtybg przytacza raport MACR) wynika, że 43-6769 został utracony 22. kwietnia 44 r. przez 381FS w Europie.
3. Jaki więc był prawdziwy serial tego samolotu. Czy jest sposób żeby to ustalić?
4. Czy znamy zdjęcia innych mustangów, na których latał Hill?
Mastercraft i Aeromaster w zestawie kalek 48430 proponują takie malowanie:
![Obrazek](http://www.ipmsdeutschland.de/FirstLook/Mastercraft/Mastercraft_P-51B/Mastercraft_P51B_cover_C46.jpg)
Co jest podstawą jego opracowania?
W artykule T. Szlagora w Aero jest też wzmianka o tym, że Hill nazywał swoje mustangi Bullfrog, ale pierwszym z serii był P-51A (od października 43'). Czy kojarzycie jakieś fotki tego lub innych mustangów A z 76.FS.
Bardzo będę wdzięczny za jakieś tropy, bo marzy mi się to ogromne odrapanie na burcie kadłuba na przyszłym modelu.