Heinkel 111 H6, Revell 1:72

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Heinkel 111 H6, Revell 1:72

Postprzez Kuba P. » środa, 17 czerwca 2015, 11:18

O nie nie, to co napisałem jest ogólnie o praktykach jakie zaobserwowałem na niemieckich samolotach na froncie głównie wschodnim w warunkach zimowych. Absolutnie tego nie rozszerzam na "lotnictwo ogólnie" chociaż logika nakazywałaby takie postępowanie również "ogólnie"

:)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

Re: Heinkel 111 H6, Revell 1:72

Postprzez greatgonzo » środa, 17 czerwca 2015, 13:19

Możesz spokojnie rozszerzyć przynajmniej na RAF i lotnictwo US. Z tymi samymi zastrzeżeniami naturalnie.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Heinkel 111 H6, Revell 1:72

Postprzez hribo99 » czwartek, 18 czerwca 2015, 19:11

Czyli, że powinienem to prysnąć jeszcze jedną warstwą bieli, tak żeby pokryć trochę te znaki ? Czy już lepiej zostawić jak jest?
Bombki poszły na RLM 70.
hribo99
 
Posty: 76
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 20:14

Re: Heinkel 111 H6, Revell 1:72

Postprzez Tomasz Dzieciątkowski » czwartek, 18 czerwca 2015, 19:32

hribo99 napisał(a):Czyli, że powinienem to prysnąć jeszcze jedną warstwą bieli, tak żeby pokryć trochę te znaki ?

To nie jest zły pomysł. Spróbuj je delikatnie "zgasić"
If on my journey, should I encounter God, God will be cut...
Avatar użytkownika
Tomasz Dzieciątkowski
 
Posty: 988
Dołączył(a): niedziela, 23 września 2007, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Heinkel 111 H6, Revell 1:72

Postprzez marco2607 » piątek, 19 czerwca 2015, 07:42

hribo99 napisał(a):Czyli, że powinienem to prysnąć jeszcze jedną warstwą bieli, tak żeby pokryć trochę te znaki ? Czy już lepiej zostawić jak jest?
Bombki poszły na RLM 70.


Może jeszcze trochę przeszlifujesz ,papier 2500 i nie było by tej kaszki na lakierze. Zastanawia mnie też kolor wnęk podwozia ,
chyba powinien być rlm02 , ten wygląda na ciemniejszy.
Jest jeszcze 1 sprawa , czy ktoś wie jak wyglądała sprawa otwierania luku bombowego przy zrobionych zewnętrzych podwieszeniach. A może nie mogła się otwierać, więc ładunek wewnątrz komory bombowej mija się z celem. :?:
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Re: Heinkel 111 H6

Postprzez net_sailor » piątek, 19 czerwca 2015, 08:27

Tomasz Dzieciątkowski napisał(a):
hribo99 napisał(a):Dzięki za informacje o bombach. Tutaj instrukcja podała RLM65, a że mi to jakoś do spodu pasowało to nie sprawdziłem. Teraz już nic z tym nie zrobię, bo na kalki poszedł lakier, więc ich nie odkleję.

Olej te napisy i przemaluj. Na wielu bombach ich nie było widać, a RLM65 będzie wyglądał dziwacznie.

Akurat C1000 jak najbardziej mogły być niebieskie. To była bomba zasadniczo do podwieszania na zewnątrz samolotu, do tego o dość sporych rozmiarach, więc była malowana także w kolorze maskującym. Tutaj informacja z epoki na podstawie odnalezionych i rozbrojonych bomb:
http://www.warbirdsresourcegroup.org/LRG/sc1000.html
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Heinkel 111 H6

Postprzez Tomasz Dzieciątkowski » piątek, 19 czerwca 2015, 13:39

net_sailor napisał(a):Akurat C1000 jak najbardziej mogły być niebieskie. (...)

A to przepraszam :oops: Zwłaszcza Autora wątku, któremu namąciłem w głowie. Tak to niestety bywa, gdy człowiek nie sprawdzi i idzie po standardach...
If on my journey, should I encounter God, God will be cut...
Avatar użytkownika
Tomasz Dzieciątkowski
 
Posty: 988
Dołączył(a): niedziela, 23 września 2007, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Heinkel 111 H6

Postprzez hribo99 » piątek, 19 czerwca 2015, 15:31

marco2607 napisał(a):Może jeszcze trochę przeszlifujesz ,papier 2500 i nie było by tej kaszki na lakierze. Zastanawia mnie też kolor wnęk podwozia ,
chyba powinien być rlm02 , ten wygląda na ciemniejszy.



To nie jest RLM 02, tylko RLM 66 prosto od Mr. Color'a. Nie pamiętam gdzie, ale pamiętam, że sporo szukałem i taką informację znalazłem.


Tomasz Dzieciątkowski napisał(a):
net_sailor napisał(a):Akurat C1000 jak najbardziej mogły być niebieskie. (...)

A to przepraszam :oops: Zwłaszcza Autora wątku, któremu namąciłem w głowie. Tak to niestety bywa, gdy człowiek nie sprawdzi i idzie po standardach...


Osz Ty łobuzie, a ja już bomby "pocisnąłem" RLM 70 :/... takie piękne napisy eksploatacyjne poszły w ... . Też nie sprawdziłem za pierwszym razem (zaufałem Revellowi), a za drugim Tobie :D . No cóż, będę mądrzejszy na przyszłość :D. Pozdrawiam.
hribo99
 
Posty: 76
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 20:14

Re: Heinkel 111 H6

Postprzez Tomasz Dzieciątkowski » piątek, 19 czerwca 2015, 17:00

hribo99 napisał(a):Osz Ty łobuzie, a ja już bomby "pocisnąłem" RLM 70 :/... takie piękne napisy eksploatacyjne poszły w ...

Na moją obronę mogę tylko powiedzieć, że bomby podwieszane pod Ar 234 były zazwyczaj ciemne (RLM 70). Fakt, były to najczęściej SC 500.
If on my journey, should I encounter God, God will be cut...
Avatar użytkownika
Tomasz Dzieciątkowski
 
Posty: 988
Dołączył(a): niedziela, 23 września 2007, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Heinkel 111 H6, Revell 1:72

Postprzez G_rzesio » sobota, 11 lipca 2015, 09:23

Cześć

Pozwolę sobie dołożyć swoje trzy grosze do kalkomanii.
Eksperymentowałem kiedyś z "kalkami" nakładanymi na mokry lakier bezbarwny.
Miejsce pod "kalką" malowałem rozcieńczonym lakierem błyszczącym i, nim wysechł,
kładłem mań "kalkę", dociskając delikatnie mokrym wacikiem.

Efekty były zadowalające.
G_rzesio
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek, 30 kwietnia 2010, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości