Beute FT 17- Meng

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Beute FT 17- Meng

Postprzez siara1939 » niedziela, 8 listopada 2015, 22:11

Prosze o opinie w sprawie malowania czolgu FT 17 z wrzesnia.
Chcialbym pomalowac FT 17 w barwach Beutepanzer z bialymi krzyzami jak na foto:
Obrazek

Wyraznie widac polskie malowanie na ktore nalozone sa krzyze. Nawet numery na podwoziu pozostaly.
Jaki to jest wzor malowania?
Jakie kolory beda odpowiednie?
Czy w modelu Meng w skali 1/35 bede musial cos poprawiac aby model wykonac w takiej wersji?
Z gory dziekuje za pomoc.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Beute FT 17

Postprzez Marek Jaszczołt » niedziela, 8 listopada 2015, 23:24

siara1939 napisał(a):Wyraznie widac polskie malowanie na ktore nalozone sa krzyze. Nawet numery na podwoziu pozostaly.
Jaki to jest wzor malowania?

Polski trójbarwny zielonooliwkowy/brązowoczekoladowy/szaropiaskowy - tylko już co nie co wymęczony.
https://c2.staticflickr.com/6/5134/5514 ... be25_b.jpg
Tutaj na FT raczej aż tak malowania plam w układzie pasów poziomych się trzymano.
siara1939 napisał(a):Jakie kolory beda odpowiednie?

Najlepiej jakiś set kolorów albo Lifecolora lub Hataki:
http://www.martola.com.pl/pl2681/produk ... et_3x22ml_
http://www.jadarhobby.pl/hataka-hobby-h ... 43321.html
siara1939 napisał(a):Czy w modelu Meng w skali 1/35 bede musial cos poprawiac aby model wykonac w takiej wersji?

W tym wypadku nie musisz kombinowań. BTW ten czołg miał też namalowany z przodu krzyż w tym samym stylu co na wieży.
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
Avatar użytkownika
Marek Jaszczołt
 
Posty: 478
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Beute FT 17

Postprzez grzegorz75 » niedziela, 8 listopada 2015, 23:50

Widać na zdjęciu Siarowym kreski oddzielające kolory .
Obrazek
Avatar użytkownika
grzegorz75
 
Posty: 871
Dołączył(a): poniedziałek, 30 marca 2009, 18:37

Re: Beute FT 17

Postprzez Marek Jaszczołt » poniedziałek, 9 listopada 2015, 00:21

grzegorz75 napisał(a):Widać na zdjęciu Siarowym kreski oddzielające kolory .

To oznacza że stary kamuflaż z początku lat 30 ciągle jest widoczny, ale musiał być jakoś przemalowany bo nie widać jasnych plam i kontrasty wokół linii są minimalne. Tylko że wchodzenie Siary w odcienie polskich barw z początku lat 30 i ich mocno zmęczoną/ zużytą wersję w 1939 robi z tego projektu ambitne przedsięwzięcie.
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
Avatar użytkownika
Marek Jaszczołt
 
Posty: 478
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Beute FT 17

Postprzez siara1939 » poniedziałek, 9 listopada 2015, 05:47

Bardzo dziekuje za informacje.
Wydaje mi sie, ze to tak jak piszecie trojbarwny kamuflaz 1939. Bardzo jasnych plam nie widac.
O krzyzu z przodu wiem, mam nawet jedno zdjecie:
Obrazek

To chyba taki uklad plam jak na tej rycinie.
Na wiezy i reszcie pojazdu poziome, przechodzace z tylu pojazdu w pionowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Beute FT 17

Postprzez siara1939 » poniedziałek, 9 listopada 2015, 08:52

Jeszcze jedno zdjecie znalazlem pokazujace tyl pojazdu malowanego w ten sposob. Widac wyraznie klapke nad silnikiem malowana na bialo.
Obrazek
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Beute FT 17

Postprzez Marek Jaszczołt » poniedziałek, 9 listopada 2015, 09:37

siara1939 napisał(a):Widac wyraznie klapke nad silnikiem malowana na bialo.

Ano, to pas szybkiej identyfikacji dla lotnictwa używany przez Niemców we wrześniu 1939.
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
Avatar użytkownika
Marek Jaszczołt
 
Posty: 478
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Beute FT 17

Postprzez GrzeM » poniedziałek, 9 listopada 2015, 12:09

A wiadomo coś bliżej co Niemcy z tą renówką robili? Czy tylko fotki?
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3152
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Re: Beute FT 17

Postprzez siara1939 » poniedziałek, 9 listopada 2015, 21:27

Z tego co wyczytalem, to byly uzywane jako pojazdy szkoleniowe, oraz do "policing duties"- czyli przez strozy prawa.

Zamowilem zestaw Lifecolora do polskich pojazdow wrzesnia.
Powiedzcie mi znawcy tematu- na jaki kolor byly malowane wlazy od wewnetrznej strony i wnetrze- piaskowo- szary?

Drugie pytanie, kola napinajace w tych pojazdach z wrzesnia byly z wzmocnieniami tak?
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Beute FT 17

Postprzez Marek Jaszczołt » wtorek, 10 listopada 2015, 00:36

siara1939 napisał(a):Powiedzcie mi znawcy tematu- na jaki kolor byly malowane wlazy od wewnetrznej strony i wnetrze- piaskowo- szary?

Dobre pytania - generalnie przyjmuje się że wnętrze było białe z podłogą zieloną lub szaro niebieską (jeszcze farby francuskie)
Z włazami było różnie sądząc po zdjęciach - raz wyglądają na jasne wręcz białe a czasami są ciemne jak zewnętrzny kamuflaż.
W sieci jest dużo relacji z budowy tech czołgów 1/35 i 1/16 które mogą pomóc przy wnętrzu ;o)
siara1939 napisał(a):Drugie pytanie, kola napinajace w tych pojazdach z wrzesnia byly z wzmocnieniami tak?

Znowu różnie, cześć miała pierwotne drewniane (tak akurat jak ten na zdjęciach), ale cześć polskich FT miała metalowe, które wprowadzono jakoś zaraz po za kończeniu I wś.
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
Avatar użytkownika
Marek Jaszczołt
 
Posty: 478
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Beute FT 17

Postprzez siara1939 » wtorek, 10 listopada 2015, 05:20

Dzieki wielkie za pomoc.
Wkrotce zabieram sie za dlubanie. W razie jakis niejasnosci osmiele sie jeszcze o cos zapytac.

PS: Prosze admina o przeniesienie tego watku do dzialu warsztatowego. Szkoda by bylo powtarzac wpis wstepny.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Beute FT 17- Meng

Postprzez siara1939 » środa, 11 listopada 2015, 00:13

Poskladalem szoferke.
Wlazy kierowcy beda otwarte, a slnika zamkniete, wiec z silnika zrobie tylko skrzynie biegow.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Beute FT 17- Meng

Postprzez siara1939 » środa, 11 listopada 2015, 12:18

Poskladalem polowki kadluba, dolozylem dzwignie po obu stronach kabiny, zalozylem przekladnie silnikowa z korba.
Ostatnie zdjecie zanim obloze go blachami.
Obrazek
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Beute FT 17- Meng

Postprzez Marek Jaszczołt » czwartek, 12 listopada 2015, 01:15

Tak w kwestii merytorycznej - dałeś na prawą stronę kadłuba stelaż z magazynkami bębnowymi do km Reibela, a powinien być jak po lewej na naboje do działka Puteaux. Niestety Meng w tym kroku zrobił mętną instrukcję, no i niestety nie dał w modelu stelaży do amunicji dla km Hotchkiss.
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
Avatar użytkownika
Marek Jaszczołt
 
Posty: 478
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Beute FT 17- Meng

Postprzez siara1939 » czwartek, 12 listopada 2015, 07:25

No nic, tak musi byc, bo zamknalem juz kadlub, ale pocieszam sie, ze w przedziale dowodcy panuje taki cien, ze praktycznie tych stelazy nie widac. Skutecznie je dodatkowo przyslania siedzenie kierowcy.

Do tej pory model skladal sie jak klocki lego, spasowanie czesci wrecz idealne. Naprawde wysoki poziom. Bez nadlewow, bez szlifowania.
Odcinasz czasc z ramki, czyscisz miejsce polaczenia z ramka i kleisz bez mierzenia.

Przy wozkach podwozia natknalem sie na pierwsza rzecz, ktora wymagala uwagi.
Otoz kola byly polaczone z ramka w taki sposob, ze trzeba bylo szlifowac delikatny detal po obrebie kola.
Przy wiekszych kolach nozyk w reke, pozniej papierek scierny i troche pracy zalatwilo sprawe.
Przy mniejszych- tych gornych zalozylem odpowiedniej srednicy wiertelko w Dremela i po osadzeniu kola na scisk na wiertelku przetarlem na najwolniejszych obrotach papierkiem po obwodzie- znacznie szybciej.

Wymienilem rowniez sprezyny zawieszenia. W modelu sprezynki sa rodem z dlugopisu i wygladaja zabawkowo.
Nawinalem nowe sprezyny z drutu stalowego o znacznie wiekszej srednicy, tym samym polepszajac wizualnie wyglad ich.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Następna strona

Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości