Jako że działania USMC odbywają się z morza, zażyczono sobie aby wersja dla USMC była dla bezpieczeństwa wyposażona w dwie jednostki napędowe. Dodatkowo biorąc pod uwagę zadania stawiane przed nową maszyną, zmianie w stosunku do Armijnej „Golf” Cobry, korpus chciał silniejszego uzbrojenia w wieżyczce. Nowa wieżyczka firmy General Electric, wyposażona zostało w 3 lufowe działko XM-197 kalibru 20mm z zapasem 750 naboi.
Prace nad nową wersją maszyny nazwaną Sea Cobra firma Bell rozpoczęła w 1968 roku. Zbiegło się to z rozpoczęciem przez partyzantkę komunistyczną oraz wojska Wietnamu północnego ofensywy Tet, podczas której USMC utracił wiele maszyn UH-1H które wykonywały zadania wsparcia gruntów na ziemi. W ramach uzupełnień wypożyczono od Armii 38szt AH-1 w wersji Golf, natomiast firma Bell w maju 1968 roku została zobligowania do dostarczenia 49 nowych Sea Cobr. 14 października 1969 roku dokonany został pierwszy oblot Cobry w wersji „J”, była to maszyna o numerze seryjnym 157755.
W lipcu 1970 roku cztery nowe Sea Cobry trafiły do Bazy Marynarki Wojennej w Patuxent River gdzie do marca 1971 roku testowane były przez Biuro Inspekcji i Przeglądów (Bureau of Inspection and Survey – BIS). We wrześniu 1970, dostarczono pierwsze maszyny do Korpusu Piechoty Morskiej, szkolenie na nowych helikopterach rozpoczął dywizjon VMO-1 z MCAS New River, natomiast na początku 1971 roku, cztery maszyny dostarczono do dywizjonu HML-367 działającego w Wietnamie. 7 kwietnia 1971 roku do MCAS New River dostarczono 5 nowych maszyn które stały się zalążkiem pierwszego z czterech dywizjonów bojowych wyposażonych w AH-1J . Do końca czerwca dostarczono pozostałe 23 maszyny do dywizjonu HMA-269 czyniąc go pierwszym w pełni wyposażonym dywizjonem w nowe maszyny.
Model wykonany w skali 1/72 z zestawu firmy Fujimi przedstawia maszynę AH-1J Sea Cobra Bu.No. 157762 z dywizjonu HMA-369 stacjonującego w MCAS Futema, na wyspie Okinawa ter. Japonii, w lutym 1976 roku.












