Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.
przez Jemioł » wtorek, 26 stycznia 2016, 01:08
Zrobiłem małe przeróbki w jednym modelu. Do imitacji karbowanej rury użyłem stalowego drutu owiniętego wkoło drutem miedzianym. I tu nasuwa się moje pytanie. Czym to pomalować ? Czy położenie warstwy emalii wystarczy ? Zastanawiam się czy jest do tego jakiś specjalny podkład...
-
Jemioł
-
- Posty: 36
- Dołączył(a): poniedziałek, 4 stycznia 2016, 14:10
przez pawel700 » wtorek, 26 stycznia 2016, 03:51
Gunze Mr. Metal Primer
-
pawel700
-
- Posty: 363
- Dołączył(a): wtorek, 29 listopada 2011, 19:52
- Lokalizacja: Kielce
przez MIRO » wtorek, 26 stycznia 2016, 14:25
Spokojnie maluj bez podkładu. Dobrze, że to nie je amelinium

Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
-

MIRO
-
- Posty: 1743
- Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
- Lokalizacja: Opole
przez Murek » wtorek, 26 stycznia 2016, 15:41
Dawno, dawno temu malowałem miedziane druciki i aluminiowe blaszki Pactrą bez podkładu i nic się dzieje. Drut miedziany (taki z cewki) jest malowany lakierem bezbarwnym, co by prąd nie przechodził, więc nie jest to już goły metal.
-

Murek
-
- Posty: 3116
- Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
przez Jemioł » wtorek, 26 stycznia 2016, 15:49
Pomalowałem dla testu emalią model-mastera. Położyłem 2 warstwy bez podkładu. Wszystko ładnie wyschło. Schodzi nawet po delikatny przejechaniu palcem... Więc chyba podkład będzie nieunikniony. No chyba że farba akrylowa będzie do tego lepsza ?
P.S. To jest drut miedziany z silnika trójfazowego. Na pewno też jest czymś kryty...
-
Jemioł
-
- Posty: 36
- Dołączył(a): poniedziałek, 4 stycznia 2016, 14:10
przez Jemioł » wtorek, 26 stycznia 2016, 23:22
Niestety farba akrylowa także schodzi. Nawet łatwiej...
-
Jemioł
-
- Posty: 36
- Dołączył(a): poniedziałek, 4 stycznia 2016, 14:10
przez wojtek michalik » środa, 27 stycznia 2016, 07:32
Kiedyś Gunze miało Metal Primer. Może to pomoże.
-
wojtek michalik
-
- Posty: 58
- Dołączył(a): piątek, 12 kwietnia 2013, 07:06
przez Murek » środa, 27 stycznia 2016, 09:03
Czasami problem tkwi w czymś innym, ważne są zasady: element do malowania musi być odtłuszczony, farba musi być dobrze wymieszana i musi dobrze wyschnąć. Poza tym jak się domyślam jest to element modelu redukcyjnego i nie będzie narażony na jakieś uszkodzenia w trakcie ruchu, pracy, warunków atm. itp.
-

Murek
-
- Posty: 3116
- Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
przez Jemioł » środa, 27 stycznia 2016, 15:51
Problem załatwiony podkładem Tamiya Surface Primer. Pięknie się wżera. Po zapachu czuć że będzie reagował z wieloma lakierami. Ktoś mi powiedział że to najlepiej wżerający się podkład. Mr.Surfacer i Mr. Metal Primer podobno mogłyby nie załatwić sprawy.
-
Jemioł
-
- Posty: 36
- Dołączył(a): poniedziałek, 4 stycznia 2016, 14:10
przez patrykvel » środa, 27 stycznia 2016, 21:33
Jak drut z silnika to jest emaliowany. Kolejnym razem możesz przelecieć papierem ściernym aby osunąć izolacje oraz zwiększyć chropowatość metalu.
-
patrykvel
-
- Posty: 33
- Dołączył(a): wtorek, 1 października 2013, 01:25
przez Jemioł » piątek, 29 stycznia 2016, 23:07
Wiedziałem że są kryte ale na to nie wpadłem... To pewnie załatwiło by sprawę.
Mam jeszcze pytanie odnośnie tego Surface Primera Tamiya. Bardzo mi się spodobało jak się zachowuje i chciałbym go użyć do innych modeli z aerografu. Pachnie jak klej modelarski revella. Czy ktoś bawił się z rozcieńczaniem tego podkładu ? Nie chcę kupować oryginalnego rozcieńczalnika jeśli nie jest to niezbędne. Nitro ? benzyna ekstrakcyjna ?
-
Jemioł
-
- Posty: 36
- Dołączył(a): poniedziałek, 4 stycznia 2016, 14:10
Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości